din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2334 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale

OUG 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale

  Publicat: 17 Apr 2020       7040 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale

Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Produse agroalimentare care pot fi donate conform prevederilor prezentei legi
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.

(5) Produsele accizabile confiscate sau rechizitionate definitiv care nu pot fi valorificate in conditiile prevazute la alin. (1) si (3) se distrug in conditiile prevazute in reglementarile referitoare la modul si conditiile de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului.

(6) Persoanele care dobandesc bunuri accizabile potrivit alin. (1) - (3) trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute in Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si normele de aplicare a acesteia.

(7) Valorificarea produselor accizabile prevazute la alin. (1)-(3) se face conform procedurii de valorificare prevazute in reglementarile referitoare la modul si conditiile de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului."

Art. IV. -

Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 261 din 10 aprilie 2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 5 alineatul (1), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"

g) produse energetice, utilaje si materiale pentru transportul si depozitarea acestora;".

2. La articolul 5 alineatul (1), dupa litera p) se introduc doua noi litere, literele q) si r), cu urmatorul cuprins:

"

q) alcoolul etilic si bauturile alcoolice;

r) orice alte bunuri, stabilite cu luarea in considerare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, cu modificarile si completarile ulterioare."

Art. V. -

Dupa articolul 12 din Ordonanta Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 694 din 23 septembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduc doua noi capitole, capitolul V1 "Valorificarea alcoolului etilic, bauturilor alcoolice, precum si a produselor energetice intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului", alcatuit din articolele 121-129, si capitolul V2 "Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului pe perioada instituirii starii de asediu sau a starii de urgenta", alcatuit din articolele 1210 si 1211, cu urmatorul cuprins:

"

CAPITOLUL V1

Valorificarea alcoolului etilic, bauturilor alcoolice, precum si a produselor energetice intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului

Art. 121. -

Detinatorii bunurilor de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice, precum si produselor energetice intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului au obligatia, prin comisia de preluare si distrugere constituita la nivelul acestora, de a stabili daca acestea indeplinesc conditiile legale de comercializare, fara a stabili daca bunurile de natura alcoolului si bauturilor alcoolice sunt proprii utilizarii sau consumului uman ca atare.

Art. 122. -

Organele de valorificare preiau bunurile de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice, precum si produsele energetice intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si, dupa, caz, le deplaseaza la depozitele detinute in acest sens sau le lasa in custodie la locul de detinere, aplicand in acest sens sigilii asupra incintelor, recipientelor sau rezervoarelor in care acestea se afla, dupa caz.

Art. 123. -

Dupa preluarea bunurilor de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice, precum si a produselor energetice intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, organele de valorificare solicita efectuarea de analize specifice de laborator pentru a stabili, dupa caz:

a) tipul si caracteristicile actuale ale bunurilor de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice sau a produselor energetice intrate in proprietatea privata a statului in functie de care pot fi calificate ca subtipuri ale acestora;

b) daca bunurile de natura alcoolului etilic si bauturilor alcoolice sunt proprii utilizarii sau consumului uman ca atare.

Art. 124. -

Organele de valorificare procedeaza la evaluarea bunurilor de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice, precum si a produselor energetice intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, utilizand in acest sens metoda comparatiei preturilor pentru produse similare aflate pe piata, daca acestea sunt disponibile, in caz contrar urmand a stabili cel mai bun pret rezultat din solicitarea a minimum 3 oferte de la comercianti autorizati sa comercializeze astfel de produse .

Art. 125. -

La stabilirea valorii de evaluare a bunurilor de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice sau a produselor energetice intrate in proprietatea privata a statului, comisia de evaluare procedeaza astfel:

a) calculeaza potrivit legii valoarea accizelor si le include in valoarea bunurilor de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice sau a produselor energetice intrate in proprietatea privata a statului care indeplinesc conditiile legale de comercializare;

b) determina valoarea de evaluare pentru bunurile de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice sau a produselor energetice intrate in proprietatea privata a statului care nu indeplinesc conditiile legale de comercializare, care nu include accize.

Art. 126. -

(1) Bunurile de natura alcoolului etilic si a produselor energetice intrate in proprietatea privata a statului pot fi acordate cu titlu gratuit catre institutii si autoritati publice la cererea motivata a acestora, in starea in care se afla aceste bunuri sau in vederea procesarii de catre operatori autorizati, cheltuielile de procesare urmand a fi suportate de catre entitatile beneficiare.

(2) Analiza si aprobarea cererilor se vor face in ordinea inregistrarii acestora la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in limita stocurilor de bunuri de natura alcoolului etilic si a produselor energetice aflate in gestiunea organelor de valorificare.

Art. 127. -

Valorificarea bunurilor de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice sau a produselor energetice intrate in proprietatea privata a statului care nu indeplinesc conditiile legale de comercializare se face prin metoda vanzarii directe catre antrepozite fiscale de productie numai in vederea procesarii, denaturarii sau transformarii.

Art. 128. -

Valorificarea bunurilor de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice sau a produselor energetice intrate in proprietatea privata a statului care indeplinesc conditiile legale de comercializare se face prin una dintre urmatoarele metode:

a) vanzare directa;

b) in regim de consignatie.

Art. 129. -

Alcoolul, bauturile alcoolice si produsele energetice intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului care nu pot fi procesate, valorificate sau atribuite cu titlu gratuit sau care nu pot face, dupa caz, obiectul procesarii, denaturarii sau transformarii se distrug in conditiile legii.

CAPITOLUL V2

Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului pe perioada instituirii starii de asediu sau a starii de urgenta

Art. 1210. -

In situatia in care, pe teritoriul Romaniei sau intr-o anumita zona a Romaniei, este instituita starea de asediu sau starea de urgenta, pe toata perioada existentei acesteia, precum si pe o perioada de 30 de zile de la incetare pot face obiectul atribuirii cu titlu gratuit urmatoarele:

a) bunuri de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice si produselor energetice intrate in proprietatea privata a statului inainte de instituirea starii de asediu sau a starii de urgenta, care se afla in gestiunea organelor de valorificare;

b) bunuri de natura alcoolului etilic, bauturilor alcoolice si produselor energetice confiscate sau intrate in proprietatea privata a statului inainte de instituirea starii de asediu sau a starii de urgenta, care se afla in gestiunea detinatorilor;

c) bunuri care se circumscriu Necesarului de bunuri in stare de asediu sau Necesarului de bunuri in stare de urgenta prevazute la art. 282 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, confiscate sau intrate in proprietatea privata a statului inainte de instituirea starii de asediu sau a starii de urgenta si care se afla in gestiunea detinatorilor sau a organelor de valorificare, dupa caz.

Art. 1211. -





Afişează OUG 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 48/2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati