din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2432 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 32/2020 pentru modificarea si completarea OUG 30/2020

OUG 32/2020 pentru modificarea si completarea OUG 30/2020

  Publicat: 30 Mar 2020       7420 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 32/2020 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala

1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Forma a raspunderii juridice care consta in aplicarea unor sanctiuni administrative,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Dovada scrisa prin care
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Dovada scrisa prin care
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;
Legea 10 din 2001. Persoana fizica sau juridica, proprietara a unui/unor imobil(e) la data preluarii abuzive, care indeplineste conditiile impuse de lege pentru a beneficia de dispozitiile acesteia;
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

(1) Pentru a beneficia de indemnizatia prevazuta la art. XV alin. (1) si (4), persoanele indreptatite depun, prin posta electronica, la agentia teritoriala, o cerere insotita de copia actului de identitate si o declaratie pe propria raspundere .

(2) Pentru persoanele prevazute la art. XV alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, in vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei, structurile sportive cu care persoanele au incheiate contracte de activitate sportiva depun, prin posta electronica, la agentiile teritoriale in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere, la care se ataseaza lista cu participantii la activitatea sportiva carora le-a fost suspendata activitatea .

(3) Plata indemnizatiei prevazute la alin. (2) se realizeaza catre structurile sportive care vor face plata catre beneficiarii contractelor de activitate sportiva.

(4) Modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere prevazute la alin. (1) si (2) se stabilesc prin ordin comun al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministerelor de resort, dupa caz.

Art. V. -

(1) Cererea si documentele prevazute la art. IV se transmit la agentiile teritoriale pana pe data de 10 a lunii curente pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

(2) Plata indemnizatiei prevazute la art. II alin. (1) se face in cel mult 10 zile de la depunerea documentelor pentru perioada aferenta starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei din luna anterioara.

Art. VI. -

(1) In vederea aplicarii art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru plata stimulentului de insertie prevazut la art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru plata indemnizatiei prevazute de art. 32 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele indreptatite transmit agentiei pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, prin posta electronica, documentele doveditoare, dupa cum urmeaza:

a) pentru persoanele aflate in plata drepturilor, copia documentului care atesta ca se afla in una dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020;

b) pentru persoanele care urmeaza sa solicite drepturile, documentele doveditoare prevazute de art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si copia documentului care atesta ca se afla in una dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020.

(2) Documentul care atesta ca se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta nr. 30/2020 poate fi, dupa caz, certificatul medical sau adeverinta de la angajator .

(3) Pentru situatiile prevazute la art. II alin. (1) lit. c) si d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, documentul doveditor poate fi adeverinta eliberata de angajator sau declaratia pe propria raspundere a persoanei ca se afla in una dintre aceste situatii. In cazul in care persoana depune declaratia pe propria raspundere, agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti verifica in registrul general de evidenta a salariatilor veridicitatea celor declarate.

(4) Pentru persoanele beneficiare ale indemnizatiei pentru cresterea copiilor prevazute de art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, care se afla in plata indemnizatiei pentru cresterea copilului la data instituirii starii de urgenta, plata acestei indemnizatii se asigura pe toata durata instituirii starii de urgenta si in situatia in care copilul a implinit varsta de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap sau urmeaza sa implineasca varsta prevazuta de lege, in aceasta perioada .

(5) Persoanele prevazute la alin. (1) lit. b) pot opta intre acordarea stimulentului de insertie sau reintoarcerea in concediul pentru cresterea copiilor si acordarea indemnizatiei aferente acestuia.

(6) In situatia prevazuta la alin. (5) persoana indreptatita transmite, prin posta electronica, la agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti numai cererea prevazuta la art. 13 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

(7) Pentru persoanele prevazute la alin. (4) si (5), prin exceptie de la prevederile art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, acordarea stimulentului de insertie se face de la data depunerii cererii, daca acestea realizeaza venituri supuse impozitului pe venit, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani, respectiv 4 ani, in cazul copilului cu handicap .

Art. VII. -

(1) Prin derogare de la prevederile art. 11 si 141 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, si de la prevederile art. 15 si 25 din Legea nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, efectuarea anchetei sociale se suspenda.

(2) In cazul in care, dupa incetarea starii de urgenta, in urma verificarii ulterioare in conditiile art. 141 din Legea nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 25 din Legea nr. 277/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se constata ca beneficiarul nu indeplineste conditiile de acordare, dreptul inceteaza, in conditiile legii.

Art. VIII. -

(1) Pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, efectuarea de actiuni si lucrari de interes local prevazute la art. 6 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda.

(2) Pe perioada prevazuta la alin. (1) prevederile art. 15 si 151 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.

Art. IX. -

(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pregatirea teoretica a programelor de formare profesionala in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia programelor de nivel de calificare 1, se poate desfasura si in sistem online, cu notificarea comisiei de autorizare, insotita de dovada accesului la internet si a detinerii de mijloace electronice, pentru fiecare cursant in parte .

(2) Notificarea comisiei de autorizare se face in conditiile art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin posta electronica, iar dovada prevazuta la alin. (1) se face cu urmatoarele documente, dupa caz:

a) contracte de inchiriere sau de punere la dispozitie de mijloace electronice, incheiate de catre furnizorul de formare autorizat cu terti, si procesul-verbal de predare a acestora catre fiecare cursant in parte;

b) declaratie pe propria raspundere a fiecarui cursant ca are acces la internet si la mijloacele electronice necesare parcurgerii pregatirii teoretice, semnata si datata.

(3) La incetarea starii de urgenta furnizorul de formare autorizat este obligat sa testeze cursantii in vederea verificarii insusirii notiunilor de teorie parcurse in sistem online.

Art. X. -

(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020, urmatoarele documente se pot transmite si in format electronic, dupa cum urmeaza:

a) cererile si dosarele de autorizare ca furnizor de formare profesionala;

b) notificarea modificarilor conditiilor de autorizare, insotita de declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al furnizorului de formare profesionala autorizat;

c) acordul comisiei de autorizare in cazul notificarii modificarilor conditiilor de autorizare;

d) notificarea si acordul pentru desfasurarea unor programe de formare profesionala in alt judet decat in cel in care furnizorul este autorizat.

(2) Membrii comisiei de autorizare primesc documentatia electronic, iar dupa analizarea ei si a rapoartelor de evaluare intocmite de specialisti, isi exprima acordarea sau neacordarea autorizatiei prin e-mail, in cadrul unei sedinte lunare electronice.

(3) Pe durata instituirii starii de urgenta activitatea de monitorizare a furnizorilor de formare profesionala autorizati si activitatea de examinare a participantilor la programele de formare profesionala se suspenda.

(4) In functie de hotararile comitetelor judetene pentru situatii de urgenta, comisiile de autorizare pot decide suspendarea derularii programelor de formare profesionala .

Art. XI. -

Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 14 martie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, alineatele (2) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(2) Indemnizatia prevazuta la alin. (1) este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate, precum si platii contributiei asiguratorii pentru munca, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

. . . . . . . . . .

(5) Impozitele si contributiile de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate, precum si plata contributiei asiguratorii pentru munca aferente indemnizatiei prevazute la alin. (1) se suporta de angajator in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

2. La articolul 31, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Pentru personalul prevazut la art. 32 alin. (1) din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, majorarea prevazuta la alin. (1) se suporta din bugetele din care se suporta drepturile salariale de baza ."

3. La articolul 31, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat alineatul (21), cu urmatorul cuprins:

"(21) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru personalul din unitatile sanitare publice majorarea prevazuta la alin. (1) se suporta prin transferuri din bugetul Fondului national unic de sanatate, de la titlul VI - Transferuri intre unitati ale administratiei publice."

Art. XII. -

(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, obligatia prevazuta la art. 41 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.





Afişează OUG 32/2020 pentru modificarea si completarea OUG 30/2020 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Somajul tehnic    Somajul tehnic carantina    Somajul tehnic coronavirus    Reducerea normei de lucru    Munca la domiciliu    suspendare cim carantina    suspendare cim forta majora    suspendare contract de munca carantina    suspendare contract de munca forta majora    concediere 2020    concedeire    desfiintare post    desfiintare post 2020    reintegrare    reintegrare pe post    reintegrare efectiva    reintegrare reala    organigrama    desfiintare posturi 2020    organigrama    codul muncii    codul muncii 2020    Munca la domiciliu    telemunca    telesalariat    codul muncii    echipamente de tehnologia informatiei si comunicatiilor    munca la domiciliul propriu    act aditional munca la domiciliul propriu    tipologia telemuncii    salariat in regim de telemunca    munca la domiciul coronavirus    telemunca coronavirus    Legea 81/2018    munca la domiciliu si telemunca    prestarea activitatii in regim de telemunca    Ordonanta militara 3/2020    Ordonanta militara 2/2020    Decretul 195/2020    OUG 32/2020    OUG 30/2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Salariatul aflat in somaj tehnic avea obligatia de a se prezenta la serviciu si de a indeplini sarcinile trasate de conducerea societatii
Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna - Sentinta civila nr. 1119 din data de 23 noiembrie 2017



Articole Juridice

Dialogurile MCP (V) � Legea Kurzarbeit (a somajului tehnic). Avantaje si lipsuri
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II � pe durata starii de urgenta)
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic
Sursa: ITM

Evitati abuzurile! Informati-va despre suspendarea, modificarea si incetarea contractului individual de munca!
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Beneficiarii si procedura de atribuire a somajului tehnic pe perioada starii de urgenta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Pastrati-va si protejati-va salariatii! Veti avea din nou nevoie de ei!
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu