(1) Pentru a beneficia de indemnizatia prevazuta la art. XV alin. (1) si (4), persoanele indreptatite depun, prin posta electronica, la agentia teritoriala, o cerere insotita de copia actului de identitate si o declaratie pe propria raspundere .
(2) Pentru persoanele prevazute la art. XV alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, in vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei, structurile sportive cu care persoanele au incheiate contracte de activitate sportiva depun, prin posta electronica, la agentiile teritoriale in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere, la care se ataseaza lista cu participantii la activitatea sportiva carora le-a fost suspendata activitatea .
(3) Plata indemnizatiei prevazute la alin. (2) se realizeaza catre structurile sportive care vor face plata catre beneficiarii contractelor de activitate sportiva.
(4) Modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere prevazute la alin. (1) si (2) se stabilesc prin ordin comun al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministerelor de resort, dupa caz.
Art. V. -
(1) Cererea si documentele prevazute la art. IV se transmit la agentiile teritoriale pana pe data de 10 a lunii curente pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.
(2) Plata indemnizatiei prevazute la art. II alin. (1) se face in cel mult 10 zile de la depunerea documentelor pentru perioada aferenta starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei din luna anterioara.
Art. VI. -
(1) In vederea aplicarii art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru plata stimulentului de insertie prevazut la art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru plata indemnizatiei prevazute de art. 32 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele indreptatite transmit agentiei pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, prin posta electronica, documentele doveditoare, dupa cum urmeaza:
a) pentru persoanele aflate in plata drepturilor, copia documentului care atesta ca se afla in una dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020;
b) pentru persoanele care urmeaza sa solicite drepturile, documentele doveditoare prevazute de art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si copia documentului care atesta ca se afla in una dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020.
(2) Documentul care atesta ca se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta nr. 30/2020 poate fi, dupa caz, certificatul medical sau adeverinta de la angajator .
(3) Pentru situatiile prevazute la art. II alin. (1) lit. c) si d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, documentul doveditor poate fi adeverinta eliberata de angajator sau declaratia pe propria raspundere a persoanei ca se afla in una dintre aceste situatii. In cazul in care persoana depune declaratia pe propria raspundere, agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti verifica in registrul general de evidenta a salariatilor veridicitatea celor declarate.
(4) Pentru persoanele beneficiare ale indemnizatiei pentru cresterea copiilor prevazute de art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, care se afla in plata indemnizatiei pentru cresterea copilului la data instituirii starii de urgenta, plata acestei indemnizatii se asigura pe toata durata instituirii starii de urgenta si in situatia in care copilul a implinit varsta de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap sau urmeaza sa implineasca varsta prevazuta de lege, in aceasta perioada .
(5) Persoanele prevazute la alin. (1) lit. b) pot opta intre acordarea stimulentului de insertie sau reintoarcerea in concediul pentru cresterea copiilor si acordarea indemnizatiei aferente acestuia.
(6) In situatia prevazuta la alin. (5) persoana indreptatita transmite, prin posta electronica, la agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti numai cererea prevazuta la art. 13 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Pentru persoanele prevazute la alin. (4) si (5), prin exceptie de la prevederile art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, acordarea stimulentului de insertie se face de la data depunerii cererii, daca acestea realizeaza venituri supuse impozitului pe venit, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani, respectiv 4 ani, in cazul copilului cu handicap .
Art. VII. -
(1) Prin derogare de la prevederile art. 11 si 141 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, si de la prevederile art. 15 si 25 din Legea nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, efectuarea anchetei sociale se suspenda.
(2) In cazul in care, dupa incetarea starii de urgenta, in urma verificarii ulterioare in conditiile art. 141 din Legea nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 25 din Legea nr. 277/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se constata ca beneficiarul nu indeplineste conditiile de acordare, dreptul inceteaza, in conditiile legii.
Art. VIII. -
(1) Pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, efectuarea de actiuni si lucrari de interes local prevazute la art. 6 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda.
(2) Pe perioada prevazuta la alin. (1) prevederile art. 15 si 151 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.
Art. IX. -
(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pregatirea teoretica a programelor de formare profesionala in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia programelor de nivel de calificare 1, se poate desfasura si in sistem online, cu notificarea comisiei de autorizare, insotita de dovada accesului la internet si a detinerii de mijloace electronice, pentru fiecare cursant in parte .
(2) Notificarea comisiei de autorizare se face in conditiile art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin posta electronica, iar dovada prevazuta la alin. (1) se face cu urmatoarele documente, dupa caz:
a) contracte de inchiriere sau de punere la dispozitie de mijloace electronice, incheiate de catre furnizorul de formare autorizat cu terti, si procesul-verbal de predare a acestora catre fiecare cursant in parte;
b) declaratie pe propria raspundere a fiecarui cursant ca are acces la internet si la mijloacele electronice necesare parcurgerii pregatirii teoretice, semnata si datata.
(3) La incetarea starii de urgenta furnizorul de formare autorizat este obligat sa testeze cursantii in vederea verificarii insusirii notiunilor de teorie parcurse in sistem online.
Art. X. -
(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020, urmatoarele documente se pot transmite si in format electronic, dupa cum urmeaza:
a) cererile si dosarele de autorizare ca furnizor de formare profesionala;
b) notificarea modificarilor conditiilor de autorizare, insotita de declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al furnizorului de formare profesionala autorizat;
c) acordul comisiei de autorizare in cazul notificarii modificarilor conditiilor de autorizare;
d) notificarea si acordul pentru desfasurarea unor programe de formare profesionala in alt judet decat in cel in care furnizorul este autorizat.
(2) Membrii comisiei de autorizare primesc documentatia electronic, iar dupa analizarea ei si a rapoartelor de evaluare intocmite de specialisti, isi exprima acordarea sau neacordarea autorizatiei prin e-mail, in cadrul unei sedinte lunare electronice.
(3) Pe durata instituirii starii de urgenta activitatea de monitorizare a furnizorilor de formare profesionala autorizati si activitatea de examinare a participantilor la programele de formare profesionala se suspenda.
(4) In functie de hotararile comitetelor judetene pentru situatii de urgenta, comisiile de autorizare pot decide suspendarea derularii programelor de formare profesionala .
Art. XI. -
Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 14 martie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, alineatele (2) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Indemnizatia prevazuta la alin. (1) este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate, precum si platii contributiei asiguratorii pentru munca, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
. . . . . . . . . .
(5) Impozitele si contributiile de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate, precum si plata contributiei asiguratorii pentru munca aferente indemnizatiei prevazute la alin. (1) se suporta de angajator in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."
2. La articolul 31, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru personalul prevazut la art. 32 alin. (1) din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, majorarea prevazuta la alin. (1) se suporta din bugetele din care se suporta drepturile salariale de baza ."
3. La articolul 31, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
"(21) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru personalul din unitatile sanitare publice majorarea prevazuta la alin. (1) se suporta prin transferuri din bugetul Fondului national unic de sanatate, de la titlul VI - Transferuri intre unitati ale administratiei publice."
Art. XII. -
(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, obligatia prevazuta la art. 41 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.
Salariatul aflat in somaj tehnic avea obligatia de a se prezenta la serviciu si de a indeplini sarcinile trasate de conducerea societatii Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna - Sentinta civila nr. 1119 din data de 23 noiembrie 2017
Dialogurile MCP (V) � Legea Kurzarbeit (a somajului tehnic). Avantaje si lipsuri Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II � pe durata starii de urgenta) Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic Sursa: ITM
Evitati abuzurile! Informati-va despre suspendarea, modificarea si incetarea contractului individual de munca! Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana
Beneficiarii si procedura de atribuire a somajului tehnic pe perioada starii de urgenta Sursa: MCP Cabinet avocati
Pastrati-va si protejati-va salariatii! Veti avea din nou nevoie de ei! Sursa: avocat Irina Maria Diculescu