d) evaluarea modului in care se asigura protejarea elementelor patrimoniale bilantiere si extrabilantiere si identificarea metodelor de prevenire a fraudelor si a pierderilor de orice fel.
(6) Este interzisa externalizarea activitatii de audit intern de catre administrator.
(7) Fiecare misiune de audit intern face obiectul unui raport de audit intern care este prezentat consiliului de administratie/consiliului de supraveghere .
(8) Raportul prevazut la alin. (7) trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:
a) perioada supusa auditarii interne;
b) lista activitatilor desfasurate de catre structura de audit intern aferente perioadei auditate;
c) descrierea principalelor activitati desfasurate;
d) persoanele responsabile pentru efectuarea respectivelor activitati;
e) deficientele identificate si recomandarile structurii de audit intern pentru remedierea acestora;
f) situatia privind planul de masuri pentru solutionarea deficientelor identificate, separat pentru deficientele curente si cele identificate prin rapoartele de audit intern anterioare, in cazul in care acestea din urma nu au fost solutionate corespunzator.
(9) Persoana care conduce structura de audit intern are obligatia de a intocmi un raport semestrial privind misiunile de audit intern desfasurate, care se transmite A.S.F. in conformitate cu reglementarile acesteia.
(10) Auditorii interni au acces la orice date sau inregistrari, precum si la documente si informatii relevante necesare indeplinirii atributiilor care le revin.
(11) In indeplinirea atributiilor care ii revin, persoana care conduce structura de audit intern urmareste modul de implementare a recomandarilor formulate in raportul de audit intern.
Articolul 28 - Functia actuariala
(1) Atunci cand prospectul prevede acoperirea riscurilor biometrice si/sau garanteaza rata de rentabilitate a investitiilor sau un anumit nivel al garantiilor, administratorul constituie sau dispune de o functie actuariala responsabila cu:
a) coordonarea si monitorizarea calculului provizioanelor tehnice;
b) evaluarea adecvarii metodologiilor si modelelor de baza utilizate la calculul provizioanelor tehnice si a ipotezelor formulate in acest scop;
c) determinarea in ce masura datele utilizate la calcularea provizioanelor tehnice sunt suficiente si calitatea acestora;
d) compararea ipotezelor utilizate la calculul provizioanelor tehnice cu experienta;
e) informarea consiliului de administratie/consiliului de supraveghere cu privire la adecvarea calcularii provizioanelor tehnice;
f) exprimarea unei opinii privind strategia de aderare, in cazul in care prospectul prevede;
g) exprimarea unei opinii privind adecvarea mecanismelor de asigurare in cazul in care prospectul prevede astfel de mecanisme; si
h) participarea la punerea in aplicare efectiva a sistemului de gestionare a riscurilor.
(2) Administratorul desemneaza cel putin o persoana independenta, din interiorul sau din afara entitatii, care sa raspunda de functia actuariala.
(3) Administratorul notifica A.S.F. persoana responsabila cu functia actuariala.
(4) In exercitarea atributiilor sale, persoana responsabila cu functia actuariala are obligatia de a intocmi anual un raport actuarial, care se transmite A.S.F. in conformitate cu reglementarile acesteia.
Articolul 29 - Functia de control intern/conformitate
(1) Administratorul are obligatia de a constitui o structura de control intern/conformitate pentru care trebuie prevazute urmatoarele elemente:
a) rolul si responsabilitatile structurii de conducere in relatia cu structura de control intern;
b) activitatile de control intern si separarea responsabilitatilor;
c) activitatile de monitorizare si corectare a deficientelor.
(2) Obiectivele activitatii de control intern/conformitate sunt:
a) desfasurarea acesteia in conditii de eficienta;
b) furnizarea unor informatii corecte, credibile, relevante, complete si oportune in luarea deciziilor de catre membrii consiliului de administratie/consiliului de supraveghere sau directori/directorat, dupa caz, precum si de catre utilizatorii externi ai informatiilor;
c) supravegherea respectarii de catre administrator si personalul acestuia a actelor normative aplicabile si a reglementarilor/normelor/procedurilor/regulilor interne;
d) reducerea riscurilor de neindeplinire a obligatiilor de catre administrator.
(3) Activitatea de control intern/conformitate se desfasoara in mod independent de activitatile pe care administratorul le monitorizeaza si controleaza, astfel incat:
a) sa evalueze in mod continuu eficacitatea si modul adecvat de punere in aplicare a masurilor si procedurilor administratorului, precum si masurile dispuse pentru rezolvarea oricaror situatii de neindeplinire a obligatiilor acestuia;
b) sa urmareasca desfasurarea activitatii de administrare a fondului in conditii de eficacitate.
(4) Pentru a permite persoanei care conduce structura de control intern/conformitate sa isi duca la indeplinire responsabilitatile in mod corect si independent, administratorul trebuie sa se asigure ca aceasta:
a) are autoritatea, resursele si experienta necesare, precum si acces la toate informatiile relevante;
b) are atributii aferente activitatii de control intern, precum si metode de remunerare, astfel incat sa nu ii fie afectata obiectivitatea sau sa conduca la aceasta posibilitate;
c) nu este implicata in desfasurarea activitatilor pe care le monitorizeaza;
d) participa, in calitate de invitat, la sedinta consiliului de administratie/consiliului de supraveghere, atunci cand pe ordinea de zi a acesteia este prevazuta dezbaterea raportului prevazut la alin. (7).
(5) Activitatea de control intern/conformitate este implementata pentru fiecare nivel organizatoric al administratorului si se exercita in functie de dimensiunea, natura si complexitatea acestuia.
(6) Este interzisa externalizarea activitatii de control intern/conformitate de catre administrator.
(7) In exercitarea atributiilor sale, persoana care conduce structura de control intern/conformitate are obligatia de a intocmi semestrial un raport de control intern, care se transmite A.S.F. in conformitate cu reglementarile acesteia.
Articolul 30 - Functia de administrare a riscurilor
(1) Administratorul are obligatia de a constitui o structura de administrare a riscurilor.
(2) Obiectivele activitatii de administrare a riscurilor sunt identificarea, analizarea, evaluarea, diminuarea, monitorizarea si raportarea riscurilor la care sunt expuse fondurile si administratorul, in mod proportional cu dimensiunea si organizarea lor interna, precum si cu volumul, natura, amploarea si complexitatea activitatii desfasurate.