din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3925 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

  Publicat: 09 Jan 2020       12086 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 10 din 08.01.2020

In vigoare de la 07 februarie 2020

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
(Depository) (1) In relatie cu firmele broker/dealer, depozitarul detine instrumentele financiare ale membrilor sai, tine evidenta proprietatii asupra instrumentelor financiare in registrele sale pentru membrii sai si distribuie acestora toate platile provenite din instrumentele financiare detinute.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.

b) acordarea sau retragerea avizelor;

c) protejarea drepturilor participantilor si mostenitorilor acestora, definiti conform prevederilor Codului civil;

d) supravegherea prudentiala a activitatilor prevazute de prezenta lege, desfasurate de catre entitatile autorizate/avizate;

e) informarea si educarea populatiei cu privire la scopurile si principiile de functionare a fondurilor de pensii ocupationale si a administratorilor;

f) comunicarea in mod public a informatiilor privind procesul de supraveghere prudentiala si a datelor statistice agregate cu privire la aspecte-cheie ale aplicarii cadrului prudential;

g) colaborarea cu alte institutii, autoritati, organisme si organizatii interne si internationale, pentru a asigura reglementarea si supravegherea eficienta a sistemului de pensii ocupationale;

h) controlul activitatilor prevazute de prezenta lege, desfasurate de catre entitatile autorizate/avizate;

i) desfasurarea altor activitati prevazute in prezenta lege.

(2) A.S.F. isi exercita atributiile prevazute in prezenta lege in mod transparent, independent si responsabil, cu respectarea prevederilor art. 157 privind secretul profesional.

(3) A.S.F. isi exercita atributiile de control asupra entitatilor autorizate/avizate, conform planului de control aprobat.

(4) A.S.F. are calitatea procesuala activa si poate interveni in orice proces impotriva administratorilor, persoane fizice sau juridice care se afla intr-o relatie juridica cu acestia, atunci cand o astfel de actiune este necesara in scopul protejarii participantilor.

Articolul 138 - Procesul de supraveghere prudentiala

(1) In exercitarea atributiilor sale, A.S.F. are dreptul de a solicita si primi de la administrator, angajator, depozitar si/sau auditorul financiar, dupa caz, urmatoarele informatii si documente:

a) documente care privesc schema, prospectul, fondul sau administratorul acestuia;

b) orice registre, fisiere informatice sau alte evidente care privesc schema, prospectul, fondul sau administratorul acestuia;

c) conturile anuale si rapoartele anuale, rapoartele interne intermediare, evaluari actuariale si previziuni detaliate, situatii contabile privind activele si pasivele, documente din care rezulta respectarea politicii de investitii, documente care fac dovada platii contributiilor, rapoarte ale persoanelor responsabile cu auditul situatiilor financiare anuale, precum si toate documentele necesare supravegherii.

(2) A.S.F. are competenta necesara pentru a reexamina strategiile, operatiunile si raportarile intocmite de administrator, luand in considerare volumul, natura, amploarea si complexitatea activitatilor acestuia.

(3) Reexaminarea prevazuta la alin. (2) se realizeaza tinand seama de volumul, natura, amploarea si complexitatea activitatilor administratorilor vizati, in conformitate cu reglementarile A.S.F., si contine:

a) o evaluare a cerintelor calitative referitoare la sistemul de guvernanta;

b) o evaluare a riscurilor cu care se confrunta administratorul;

c) o evaluare a capacitatii administratorului de a evalua si a gestiona riscurile cu care se confrunta acesta.

Articolul 139 - Informatii furnizate A.S.F.

(1) A.S.F., in cadrul procesului de supraveghere si control, poate solicita structurii de conducere a administratorului sau persoanelor care detin functii-cheie sa furnizeze in orice moment informatii privind toate aspectele activitatii sau sa puna la dispozitie toate documentele in cauza.

(2) A.S.F. poate controla relatiile dintre administrator si alte societati, in situatiile in care administratorul externalizeaza acestor societati orice activitati care influenteaza situatia financiara a administratorului sau care sunt relevante pentru o supraveghere eficace.

(3) A.S.F. poate controla spatiile in care administratorul isi desfasoara activitatea si, daca este cazul, spatiile in care se desfasoara activitatile externalizate, pentru a verifica daca acestea se deruleaza in conformitate cu prezenta lege si cu reglementarile A.S.F.

(4) A.S.F. poate solicita informatii din partea administratorului in orice moment cu privire la activitatile externalizate.

Articolul 140 - Registrul

(1) Registrul prevazut la art. 13 alin. (1) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza cu o sectiune continand entitatile autorizate sau avizate sa desfasoare activitati in sistemul de pensii ocupationale.

(2) Sectiunea prevazuta la alin. (1) cuprinde informatii cu privire la:

a) denumirea fondului si codul prevazut in decizia de autorizare a fondului;

b) denumirea administratorului, sediul acestuia, numarul de ordine in registrul comertului, codul unic de inregistrare si codul prevazut in decizia de autorizare a administratorului;

c) numele persoanelor din structura de conducere a administratorului;

d) denumirea depozitarului, sediul acestuia, numarul de ordine in registrul comertului, codul unic de inregistrare si codul prevazut in avizul acordat depozitarului;

e) denumirea auditorului financiar, sediul acestuia, numarul de ordine in registrul comertului, codul unic de inregistrare si codul prevazut in avizul acordat auditorului financiar;

f) alte informatii prevazute in reglementarile A.S.F.

(3) In cazul activitatilor transfrontaliere desfasurate in conformitate cu art. 92-94, registrul A.S.F. prevazut la alin. (1) contine, de asemenea, informatii privind statele membre in care functioneaza administratorii.

Articolul 141 - Publicarea sanctiunilor

(1) Fara intarziere nejustificata, A.S.F. publica orice sanctiune sau masura administrativa aplicata pentru incalcarea prezentei legi si fata de care nu a fost initiata exercitarea dreptului la o cale de atac in termen, inclusiv informatii cu privire la tipul si natura incalcarii si la identitatea persoanelor responsabile de aceasta.

(2) In cazul in care publicarea identitatii persoanelor juridice ori a identitatii sau a datelor cu caracter personal ale persoanelor fizice este considerata de catre A.S.F. ca fiind disproportionata, pe baza unei evaluari efectuate de la caz la caz cu privire la proportionalitatea publicarii unor astfel de date, sau in cazul in care publicarea respectiva ar pune in pericol stabilitatea pietelor financiare sau o ancheta in curs, A.S.F. poate decide sa amane publicarea, sa nu publice aceste informatii sau sa publice sanctiunile sub forma anonima.

(3) Autoritatea notifica Autoritatea Europeana pentru Asigurari si Pensii Ocupationale cu privire la orice decizie de a interzice sau de a restrictiona activitatile unui administrator.

Articolul 142 - Solutionarea sesizarilor

(1) Orice persoana interesata si care se considera vatamata intr-un drept al sau de catre o persoana sau o entitate cu atributii in sistemul de pensii ocupationale poate formula o sesizare catre A.S.F.

(2) In situatia in care sesizarea are ca obiect activitatea unui administrator, aceasta se depune in prealabil, in vederea solutionarii, la respectivul administrator.

(3) In termen de 30 de zile calendaristice de la primirea sesizarii, A.S.F. comunica un raspuns persoanei prevazute la alin. (1), cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 233/2002, cu modificarile ulterioare.

(4) Raspunsul prevazut la alin. (3) poate fi contestat la instanta de contencios administrativ, in termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare .

(5) Dupa epuizarea cailor administrative de atac, persoanele prevazute la alin. (1) se pot adresa instantelor judecatoresti competente, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 143 - Emiterea de reglementari privind supravegherea

A.S.F. emite reglementari cu privire la:

a) actualizarea informatiilor din registrul prevazut de art. 140;

b) procedura privind solutionarea plangerilor formulate impotriva administratorului si a sesizarilor cu privire la activitatea acestuia;





Afişează Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2020    Lege pensii ocupationale    pensii ocupationale 2020    avocat pensii ocupationale    pensie ocupationala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.