b) numele si adresa actionarilor care detin mai mult de 5% din totalul actiunilor si procentul detinut de acestia din totalul actiunilor;
c) denumirea si sediul depozitarului si ale auditorului;
d) principiile de guvernanta pe care le aplica administratorul;
e) detalii privind prospectul fondului;
f) orice alte informatii prevazute de reglementarile A.S.F.
Articolul 114 - Raportul privind investitiile fiecarui fond
(1) Administratorul elaboreaza si transmite A.S.F., cel mai tarziu la data de 31 ianuarie a fiecarui an, un raport privind investitiile fiecarui fond .
(2) Raportul trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) aspecte privind conformarea cu principiile prevazute in declaratia privind politica de investitii;
b) structura portofoliului de investitii la sfarsitul perioadei de raportare;
c) procentul activelor unui fond investite intr-o singura societate sau in fiecare clasa de active ale acesteia;
d) orice alte informatii prevazute de reglementarile A.S.F.
Articolul 115 - Raportul privind evaluarea interna a riscurilor
(1) Administratorul transmite A.S.F., semestrial sau fara intarziere dupa orice modificare importanta a profilului de risc, un raport privind evaluarea interna a riscurilor.
(2) Raportul prevazut la alin. (1) are in vedere dimensiunea si organizarea interna a administratorului, precum si volumul, natura, amploarea si complexitatea activitatilor desfasurate si contine urmatoarele elemente:
a) o descriere a modului in care evaluarea interna a riscurilor este integrata in procesul de gestionare si in procesul decizional la nivelul administratorului;
b) o evaluare a eficacitatii sistemului de gestionare a riscurilor;
c) o descriere a modului in care administratorul previne conflictele de interese cu angajatorul;
d) o evaluare a nevoilor de finantare ale administratorului, inclusiv o descriere a planului de redresare, daca este cazul;
e) o evaluare a riscurilor existente pentru participanti si beneficiari, precum si pentru mostenitorii acestora si a eficientei oricaror masuri corective, dupa caz;
f) o evaluare calitativa a mecanismelor pentru protectia drepturilor de pensie, inclusiv, dupa caz, a garantiilor si/sau a altor tipuri de sprijin financiar din partea angajatorului;
g) o evaluare calitativa a riscurilor operationale;
h) in cazul in care factorii de mediu, sociali si de guvernanta sunt luati in considerare in cadrul deciziilor investitionale, o evaluare a riscurilor noi sau emergente, inclusiv a riscurilor legate de schimbarile climatice, utilizarea resurselor si mediu, a riscurilor sociale si a riscurilor legate de deprecierea activelor din cauza modificarii reglementarilor;
i) orice alte informatii prevazute de reglementarile A.S.F.
(3) In sensul alin. (2), administratorul trebuie sa dispuna de metode de identificare si evaluare a riscurilor la care este sau ar putea fi expus pe termen scurt si lung si care ar putea avea un impact asupra capacitatii sale de a isi indeplini obligatiile . Metodele respective trebuie sa fie proportionale cu volumul, natura, amploarea si complexitatea riscurilor inerente activitatilor acestuia. Metodele sunt descrise in evaluarea interna a riscurilor.
(4) Evaluarea interna a riscurilor trebuie sa fie luata in considerare in deciziile strategice ale administratorului.
Articolul 116 - Informare privind drepturile de pensie
(1) Administratorul transmite anual, fiecarui participant, un document intitulat "Informare privind drepturile de pensie", gratuit, la ultima adresa de posta electronica comunicata, cel mai tarziu la data de 31 mai a fiecarui an, pentru anul calendaristic anterior. Participantii primesc, gratuit, la cerere, un exemplar pe hartie, in scris, la ultima adresa postala comunicata, in plus fata de cel primit prin mijloace electronice. Orice modificare semnificativa fata de anul anterior a informatiilor continute in informare este clar indicata.
(2) Informarea anuala prevazuta la alin. (1) contine urmatoarele informatii pentru participanti:
a) datele cu caracter personal ale participantului, in conformitate cu legislatia aplicabila, inclusiv o indicatie clara a varstei legale de pensionare aplicabile;
b) denumirea administratorului, adresa acestuia si indicarea fondului de pensii al participantului;
c) daca este cazul, informatii cu privire la garantiile complete sau partiale oferite de prospectul de pensii si precizarea eventualelor documente care cuprind informatii suplimentare cu privire la garantii;
d) informatii referitoare la proiectiile privind contravaloarea activului personal, tinand seama de varsta de pensionare prevazuta la lit. a), precum si o declaratie de declinare a responsabilitatii cu privire la faptul ca proiectiile pot diferi de valoarea finala a beneficiilor primite. Daca proiectiile de pensie au la baza proiectii economice, respectivele informatii ofera o varianta optimista, precum si o varianta pesimista, tinandu-se cont de natura specifica a schemei de pensii;
e) informatii referitoare la drepturile dobandite sau la activul personal acumulat, tinandu-se seama de natura specifica a schemei de pensii;
f) informatii cu privire la contributiile platite de angajator si de participant la fondul de pensii, pentru ultimele 12 luni;
g) defalcarea costurilor deduse din fondul de pensii pentru anul calendaristic anterior;
h) informatii cu privire la nivelul de finantare a schemei de pensii in ansamblu;
i) indicatii cu privire la modul in care pot fi obtinute informatii suplimentare, inclusiv: informatii practice suplimentare cu privire la optiunile de care dispun participantii in cadrul fondului, informatiile referitoare la conturile anuale si rapoartele anuale, informatii privind principiile politicii de investitii si informatii privind nivelul sumelor acumulate in conturile individuale in cazul incetarii contractului de munca;
j) orice alte informatii prevazute de reglementarile A.S.F.
(3) In cazul in care un participant la un fond din Romania isi schimba locul de munca, domiciliul sau resedinta intr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau stat apartinand Spatiului Economic European, administratorul ii comunica, in scris, informatii adecvate referitoare la drepturile sale de pensie ocupationala si optiunile sale in acest caz.
(4) Forma-cadru a informarii anuale prevazute la alin. (1) se stabileste prin reglementarile A.S.F.
Articolul 117 - Situatiile financiare si alte obligatii de raportare
(1) Administratorul informeaza anual angajatorul despre valoarea si procentul investitiilor in diverse categorii de active corespunzatoare ultimei date de evaluare din ultima luna, incluzand referinte despre emitentii valorilor mobiliare care reprezinta cel putin 1% din valoarea activelor financiare ale fondului.
(2) Administratorul transmite A.S.F., anual sau ori de cate ori este necesar, urmatoarele:
a) situatiile financiare anuale si opinia auditorului financiar pentru fiecare fond administrat;
b) situatiile financiare anuale si opinia auditorului financiar pentru activitatea proprie a administratorului;
c) situatia comisioanelor platite pentru depozitar, administrator, auditor financiar, comisioanelor de tranzactionare si bancare, precum si alte situatii solicitate de Autoritate privind cheltuielile fondului;
d) numarul de participanti la fiecare fond;
e) alte informatii solicitate de A.S.F.
(3) Administratorul pune, la cerere, gratuit, la dispozitia participantilor si mostenitorilor acestora, definiti conform prevederilor Codului civil: