din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2953 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

  Publicat: 09 Jan 2020       11993 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 10 din 08.01.2020

In vigoare de la 07 februarie 2020

Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Fond de pensii ocupationale desemneaza fondurile acumulate intr-o perioada de mai multi ani din contributiile participantilor la un fond de pensii ocupationale, constituit prin contract de societate civila,
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.

(2) A.S.F. elaboreaza modelul contractului-cadru de administrare, care contine in mod obligatoriu urmatoarele:

a) partile contractante;

b) principiile schemei de pensii ocupationale;

c) principalele drepturi si obligatii ale partilor contractante si modalitatea de implementare;

d) obligatiile de informare ale administratorului fata de participanti si autoritati;

e) raspunderea partilor contractante;

f) durata contractului de administrare, modalitatile de modificare si de incetare a contractului de administrare.

Articolul 60 - Modificarea contractului de administrare

(1) In situatia modificarii contractului de administrare, A.S.F. analizeaza modificarile propuse si le aproba sau respinge prin decizie .

(2) In cazul in care angajatorul si administratorul nu convin asupra termenilor de modificare a contractului de administrare, angajatorul poate decide incetarea contractului de administrare si transferul angajatilor sai, a activelor personale ale acestora, precum si a schemei de pensii catre un alt fond, avand drept obligatie sa actioneze in interesul participantilor, cu prudenta si diligenta.

(3) In cazul in care un singur angajator a incheiat un contract de administrare pentru un fond, in termen de 12 luni de la data ramanerii definitive a hotararii de pronuntare a falimentului angajatorului, participantii solicita administratorului transferul activelor personale la un fond de pensii ocupationale sau transferul activelor personale la un fond de pensii facultative.

(4) In situatia in care participantii nu isi exprima optiunea in termenul prevazut la alin. (3), administratorul transfera activele personale ale acestora la un fond de pensii facultative selectat conform reglementarilor emise de A.S.F.

Articolul 61 - Reprezentarea fondului in raport cu administratorii si tertii

(1) Angajatorul reprezinta participantii la fond in relatiile cu administratorul.

(2) Administratorul reprezinta fondul in raporturile cu tertii, inclusiv in fata instantelor judecatoresti.

(3) Actiunile si cererile in legatura cu administrarea fondului, introduse la instantele judecatoresti, de participanti sau de institutiile publice, sunt scutite de taxa judiciara de timbru.

(4) Administratorul este obligat sa informeze angajatorul despre activitatea desfasurata, in conformitate cu contractul de administrare si cu reglementarile A.S.F.

Articolul 62 - Autorizarea fondului

(1) Fondul este autorizat de catre A.S.F.

(2) Decizia de autorizare a fondului se elibereaza in baza unei cereri formulate de catre administratorul care va administra respectivul fond, insotita de urmatoarele:

a) documentul care atesta, dupa caz, autorizarea ca administrator de fonduri de catre autoritati competente dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European;

b) contractul de administrare;

c) contractele de depozitare si custodie incheiate intre administratorul fondului si depozitar, contracte incheiate sub conditia autorizarii fondului si care intra in vigoare la data autorizarii acestuia;

d) contractul incheiat intre administratorul fondului si auditorul financiar, pentru auditarea activitatii fondului, contract incheiat sub conditia autorizarii fondului si care intra in vigoare la data autorizarii acestuia;

e) contractul de societate;

f) proiectul prospectului;

g) actul individual de aderare la fond;

h) dovada existentei a cel putin 100 de persoane care vor fi participanti la fond;

i) dovada platii taxei pentru cererea de autorizare.

Articolul 63 - Analiza cererii de autorizare a unui fond

(1) A.S.F. analizeaza cererea de autorizare a unui fond si, in termen de 30 de zile calendaristice de la inregistrarea acesteia si a documentatiei prevazute la art. 62 alin. (2), procedeaza la aprobarea sau la respingerea cererii, prin decizie scrisa si motivata.

(2) Orice solicitare a A.S.F. de informatii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate intrerupe termenul prevazut la alin. (1), un nou termen incepand sa curga de la data depunerii respectivelor informatii sau modificari, depunere care nu poate fi facuta mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitarii A.S.F., sub sanctiunea respingerii cererii de autorizare a unui fond .

(3) Decizia de autorizare sau decizia de respingere, dupa caz, se comunica in termen de 10 zile lucratoare de la adoptarea acesteia.

Articolul 64 - Respingerea cererii de autorizare a unui fond

(1) A.S.F. respinge cererea de autorizare a unui fond, daca:

a) cererea sau documentele primite nu sunt conforme cu dispozitiile prezentei legi;

b) documentele prezentate contin clauze sau, dimpotriva, nu contin anumite clauze, fapt ce poate avea ca efect prejudicierea intereselor participantilor la fond sau nu protejeaza in mod adecvat interesele participantilor;

c) exista posibilitatea ca administrarea fondului, ca volum sau complexitate, sa nu fie desfasurata in conformitate cu practica administrarii solide si prudente a fondurilor, potrivit reglementarilor A.S.F.

(2) In cazul respingerii cererii de autorizare a unui fond, A.S.F. informeaza administratorul care a formulat cererea despre motivele respingerii.

Articolul 65 - Retragerea autorizarii fondului

(1) A.S.F. poate retrage autorizarea unui fond in urmatoarele situatii:

a) cand nu sunt respectate prevederile prospectului;

b) cand numarul de participanti la fond a scazut sub minimul legal de 100 de persoane si se mentine timp de 12 luni consecutiv;

c) cand este in interesul participantilor;

d) cand rata de rentabilitate a unui fond este mai mica decat rata de rentabilitate minima pentru 6 trimestre consecutive.

(2) Administratorului ii este interzisa investirea activelor fondului din momentul retragerii autorizarii fondului.

Articolul 66 - Decizia de respingere si decizia de retragere a autorizarii fondului

(1) Decizia de respingere a cererii de autorizare a fondului si decizia de retragere a autorizarii fondului pot fi atacate la instanta de contencios administrativ competenta, potrivit legii.

(2) Contestatia adresata instantei de contencios administrativ competente nu suspenda, pe timpul solutionarii acesteia, decizia de retragere a autorizarii fondului.

(3) In termen de 10 zile lucratoare de la data expirarii perioadei de contestare sau, dupa caz, de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti prin care s-a solutionat contestatia, A.S.F. publica anuntul privind retragerea autorizarii fondului in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si pe pagina de internet a A.S.F.





Afişează Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2020    Lege pensii ocupationale    pensii ocupationale 2020    avocat pensii ocupationale    pensie ocupationala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.