b) asistent social practicant;
c) asistent social specialist;
d) asistent social principal.
ANEXA Nr. 2
DISPOZITII PROCEDURALE
Art. 1. - (1) Procedura raspunderii disciplinare si deontologice a asistentului social are la baza prevederile Legii nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, denumita in continuare lege, si ale art. 20 si 21 din Regulamentul de organizare si functionare al Colegiului National al Asistentilor Sociali.
(2) Plangerile si reclamatiile privind incalcarea Codului deontologic al profesiei de asistent social, precum si a dispozitiilor legale privind exercitarea profesiei de asistent social vor fi adresate presedintelui Colegiului National al Asistentilor Sociali, denumit in continuare Colegiu, care va lua masurile necesare in vederea inceperii cercetarii disciplinare.
(3) Cercetarea disciplinara este o cercetare profesionala realizata in scopul analizarii si solutionarii actelor de sesizare privind incalcarea de catre asistentii sociali a normelor deontologice ale profesiei, precum si a altor aspecte privind conditiile prestarii serviciilor de asistenta sociala.
Art. 2. - Responsabilitatea analizarii pe fond a sesizarilor primite apartine Comisiei de deontologie profesionala a Colegiului.
Art. 3. - (1) Dupa inregistrarea sesizarii, in termen de maximum 15 zile de la data primirii sesizarii, presedintele Colegiului convoaca prin decizie Comisia de deontologie profesionala a Colegiului, pentru analizarea si solutionarea actului de sesizare inregistrat, fixand data si locul sedintei.
(2) La data stabilita prin convocator, Comisia de deontologie profesionala analizeaza actul de sesizare primit si in functie de continutul acesteia propune Biroului executiv solutionarea acesteia sau punerea in miscare a procedurii cercetarii disciplinare prealabile.
Art. 4. - (1) Procedura cercetarii disciplinare prealabile urmareste obtinerea tuturor datelor necesare in vederea solutionarii pertinente a sesizarii primite.
(2) Comisia de deontologie profesionala poate convoca si audia persoanele care au legatura cu faptele sesizate, poate adresa cereri catre autoritatile responsabile sau poate solicita avizul celorlalte comisii operative ale Biroului executiv.
(3) Comisia de deontologie profesionala poate solicita avizul consilierului juridic, in legatura cu interpretarea si aplicarea actelor normative incidente in cauza.
(4) Comisia de deontologie profesionala poate hotari deplasarea unei comisii de control profesional constituite din asistenti sociali principali, in vederea cercetarii faptelor care au fost deduse judecatii.
Art. 5. - (1) Cercetarea disciplinara prealabila nu poate depasi in niciun caz 15 zile de la data stabilirii primei sedinte a Comisiei de deontologie profesionala.
(2) Cercetarea disciplinara prealabila va contine in mod obligatoriu audierea asistentului social sau a asistentilor sociali care formeaza obiectul sesizarii.
(3) In cazul existentei unor motive intemeiate pentru care nu este posibila audierea asistentilor sociali care formeaza obiectul sesizarii, Comisia de deontologie profesionala va solicita acestora un punct de vedere asupra faptelor sesizate, in baza unui chestionar anteformulat de catre membrii comisiei operative.
(4) Rezultatele obtinute in urma realizarii cercetarii disciplinare prealabile vor fi anexate la propunerea de solutionare aprobata de catre Comisia de deontologie profesionala, ce va fi inaintata Biroului executiv, in vederea aprobarii.
Art. 6. - (1) Biroul executiv aproba prin hotarare propunerea de solutionare a cazului sesizat si dispune comunicarea hotararii catre reclamant, persoanele sanctionate si autoritatile competente, dupa caz.
(2) In cazuri exceptionale, Biroul executiv poate mandata presedintele Colegiului pentru aprobarea propunerii inaintate de catre Comisia de deontologie profesionala.
(3) In cazul in care anumite persoane sunt nemultumite de solutia data prin hotararea aprobata de Biroul executiv, acestea pot utiliza caile de atac prevazute la art. 20 din Regulamentul de organizare si functionare al Colegiului National al Asistentilor Sociali, in termen de 15 zile de la data comunicarii hotararii.
(4) Hotararea Biroului executiv ramane definitiva in cazul necontestarii acesteia in termen de 15 zile de la comunicare, precum si in cazul in care aceasta este confirmata de hotararea Consiliului national, adoptata in conditiile legii si ale Regulamentului de organizare si functionare al Colegiului National al Asistentilor Sociali.
Art. 7. - Autoritatile publice sau alte persoane juridice care au incadrati asistenti sociali vor sesiza Colegiului orice fapta a acestora prin care sunt incalcate dispozitiile Codului deontologic al profesiei de asistent social, precum si alte dispozitii obligatorii in exercitarea profesiei de asistent social.
CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Atitudinea necorespunzatoare si jignitoare a salariatului poate atrage concedierea disciplinara Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu - Sentinta civila nr. 43 din 05.02.2019
Atitudinea necorespunzatoare a salariatului in relatiile de munca poate atrage sanctiunea concedierii Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu - Sentinta civila nr. 43/05.02.2019
Anulare decizie de incetare a contractului individual de munca prin acordul partilor. Lipsa consimtamantului salariatului. Pronuntaţă de: Tribunalul Arges - Sentinta civila nr. 2982 pronuntata la data de 10.11.2020
ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Reclamantul a urmarit in esenta transformarea cererii de ordonanta presedintiala in actiune de drept comun, chiar daca a indicat gresit dispozitiile art. 104 Cod procedura civila Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 393/2016, in sedinta publica din 31 mai 2016
Incidenta regulilor de concurenta in activitatea notariala Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie: Decizia nr. 3415 din 30 octombrie 2015
Recuperarea cheltuielilor de judecata de la partea cazuta in pretentii: onorariu fix si onorariu de succes Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti, Sectia a V-a Civila
Magistrat. Neindeplinirea conditiilor de numire in functie. Conditia bunei reputatii. Hotararea C.S.M. de eliberare din functie. Caracterul nediscipli Pronuntaţă de: Decizia nr. 2956 din 10 mai 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ... Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare
Asistentul personal profesionist pentru persoane cu handicap. Angajare, conditii si proceduri de atestare Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim
Accesul la justitie. Asistenta judiciara (gratuita) prin avocat Sursa: UNBR
O reglementare nationala nu poate interzice total expertilor contabili sa efectueze acte de atragere a clientelei prin abordare directa Sursa: EuroAvocatura.ro