b) divizare .
(11) Fuziunea se poate realiza in doua moduri:
a) prin absorbtie;
b) prin contopire.
(12) Divizarea se poate realiza in doua moduri:
b) prin constituirea unei noi unitati de invatamant.
Articolul 222
(1) Reorganizarea prin operatiunea fuziunii prin absorbtie se poate realiza, in cazuri justificate, prin includerea unei unitati de invatamant acreditate, denumita unitate absorbita, intr-o alta unitate de invatamant acreditata, denumita unitate absorbanta.
(2) Reorganizarea prin operatiunea fuziunii prin contopire se poate realiza, in cazuri justificate, prin unirea a doua sau a mai multor unitati de invatamant acreditate, pentru a constitui o noua unitate de invatamant acreditata.
(3) Unitatile de invatamant, supuse procesului de reorganizare prin una din operatiunile prevazute la alin. (1) sau alin. (2) , pot avea in structura componente organizatorice, de tipul: nivel de invatamant, filiera, profil cu specializari/calificari profesionale, programe de studii, care sunt autorizate sa functioneze provizoriu, pentru care, dupa reorganizare, se urmeaza procedura de acreditare in conditiile art. 31 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Finalizarea operatiunii de fuziune prin absorbtie sau prin contopire se realizeaza prin ordin al ministrului educatiei nationale, la propunerea ARACIP, pe baza constatarilor privind asigurarea standardelor de calitate, in care sunt stabilite, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, cel putin, urmatoarele elemente:
a) noua structura a unitatii de invatamant;
b) drepturile si obligatiile dobandite, dupa caz, de catre unitatea de invatamant absorbanta sau constituita prin operatiunea de fuziune prin contopire;
c) desfiintarea unitatii de invatamant absorbite integral sau, dupa caz, a unitatilor de invatamant contopite;
d) mentinerea acreditarii pentru unitatea de invatamant absorbanta, respectiv transferul acreditarii la unitatea nou-constituita prin contopire.
(5) Unitatea de invatamant absorbanta, rezultata in urma operatiunii de fuziune prin absorbtie, este acreditata si are obligatia de a solicita evaluarea periodica, in termen de cel mult un an, de la finalizarea operatiunii de absorbtie .
(6) Unitatea de invatamant nou-rezultata, in urma operatiunii de fuziune prin contopire, este acreditata si are obligatia de a solicita evaluarea periodica, in termen de cel mult un an, de la finalizarea operatiunii de contopire.
(7) Daca ARACIP constata, in urma evaluarii externe periodice, ca nu se poate asigura mentinerea standardelor de calitate, in urma procesului de reorganizare, sprijina Ministerul Educatiei Nationale in vederea identificarii unei alte solutii, in conditiile legii.
Articolul 223
(1) Divizarea prin absorbtie se poate realiza prin absorbtia de catre o unitate de invatamant acreditata, de la una sau de la mai multe unitati de invatamant acreditate, de componente organizatorice, de tipul:
a) nivel de invatamant acreditat/autorizat sa functioneze provizoriu, pe limba de predare, forma de invatamant, locatie;
b) specializare/calificare profesionala acreditata/autorizata sa functioneze provizoriu, pe limba de predare, forma de invatamant, locatie;
c) program de studii acreditat/autorizat sa functioneze provizoriu, pe limba de predare, forma de invatamant, locatie.
(2) Finalizarea operatiunii de divizare prin absorbtie se realizeaza prin ordin al ministrului educatiei nationale privind mentinerea acreditarii si a calitatii de persoana juridica a unitatii de invatamant absorbante, la propunerea ARACIP, pe baza constatarilor privind asigurarea standardelor de calitate, in care sunt stabilite cel putin urmatoarele elemente:
a) noua structura a unitatii de invatamant constituite prin operatiunea de divizare prin absorbtie;
b) mentinerea acreditarii pentru unitatea de invatamant constituita prin operatiunea de divizarea prin absorbtie;
c) drepturile si obligatiile dobandite de unitatea de invatamant absorbanta;
d) drepturile si obligatiile pastrate de unitatea/unitatile de invatamant asupra careia/carora opereaza divizarea.
(3) Unitatea de invatamant constituita prin divizarea prin absorbtie este acreditata si are obligatia de a se supune procesului de evaluare periodica, in termen de cel mult 1 an, de la finalizarea operatiunii de divizare prin absorbtie, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
(4) Unitatea de invatamant absorbanta constituita prin operatiunea prevazuta la alin. (1) are obligatia, dupa caz, de a parcurge procedura de acreditare prevazuta de art. 31 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru nivelurile de invatamant, filierele, profilurile, specializarile/calificarile profesionale, programele de studii, autorizate sa functioneze provizoriu, pe limba de predare, pe forma de invatamant si locatie, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
(5) ARACIP propune, pe baza constatarilor privind asigurarea standardelor de calitate, emiterea ordinului ministrului educatiei nationale privind mentinerea acreditarii si a calitatii de persoana juridica, pentru unitatea de invatamant de la care s-au divizat componente organizatorice.
(6) Divizarea prin constituirea unei noi unitati de invatamant se poate realiza prin divizarea din cadrul uneia sau a mai multor unitati de invatamant acreditate, dupa caz, a urmatoarelor componente organizatorice:
a) unul sau mai multe niveluri de invatamant acreditate/autorizate sa functioneze provizoriu, pe limba de predare, forma de invatamant si/sau locatie;
b) una sau mai multe specializari/calificari acreditate/autorizate sa functioneze provizoriu, pe limba de predare, forma de invatamant si/sau locatie;
c) unul sau mai multe programe de studii acreditate/autorizate sa functioneze provizoriu, pe limba de predare, forma de invatamant si/sau locatie.
(7) Pentru realizarea procesului de reorganizare prin operatiunea de divizare prevazuta la alin. (6) trebuie indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) unitatile care se supun operatiunii de divizare trebuie sa isi mentina in structura sa cel putin un nivel de invatamant acreditat pe limba de predare, forma de invatamant si/sau locatie;
b) unitatea de invatamant care se constituie trebuie sa cuprinda in structura sa cel putin un nivel de invatamant acreditat, pe limba de predare, forma de invatamant si/sau locatie.
(8) Finalizarea operatiunii de divizare prin constituirea unei noi unitati de invatamant se realizeaza prin ordinul ministrului educatiei nationale privind infiintarea unitatii de invatamant, la propunerea ARACIP, pe baza constatarilor privind asigurarea standardelor de calitate, in care se stabilesc drepturile si obligatiile dobandite de unitatea de invatamant nou-infiintata.
(9) Unitatea de invatamant nou-constituita prin operatiunea de divizare este acreditata si are obligatia de a se supune procesului de evaluare periodica, in termen de cel mult 1 an, de la finalizarea procesului de divizare .
(10) Mentinerea acreditarii unitatii/unitatilor de invatamant din care au fost divizate componente organizatorice de tipul celor prevazute la alin. (6) se realizeaza prin ordin al ministrului educatiei nationale privind mentinerea acreditarii si a calitatii de persoana juridica, la propunerea ARACIP, pe baza constatarilor privind asigurarea standardelor de calitate, cu obligatia de a se supune procesului de evaluare periodica, in termen de cel mult 1 an, de la finalizarea operatiunii de divizare .
(11) Unitatea de invatamant nou-constituita prin operatiunea prevazuta la alin. (6) are obligatia, dupa caz, de a parcurge procedura de acreditare prevazuta de art. 31 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru nivelurile de invatamant, specializarile/calificarile profesionale, programele de studii autorizate sa functioneze provizoriu, pe limba de predare, forma de invatamant si/sau locatie, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
Articolul 224
Prin exceptie de la prevederile art. 221, reorganizarea unitatilor de invatamant militar preuniversitar se realizeaza in baza unei metodologii aprobate prin ordin comun de catre ministrul educatiei nationale, ministrul apararii nationale, ministrul afacerilor interne si ministrul justitiei.
(Din 18-iun-2018 Art. 22 din titlul II, capitolul II, sectiunea 1 completat de Art. II, punctul 4. din Ordonanta urgenta 48/2018)
Articolul 23
(1) Sistemul national de invatamant preuniversitar cuprinde urmatoarele niveluri:
a) educatia timpurie (0-6 ani) , formata din nivelul anteprescolar (0-3 ani) si invatamantul prescolar (3-6 ani) , care cuprinde grupa mica, grupa mijlocie si grupa mare;
b) invatamantul primar, care cuprinde clasa pregatitoare si clasele I-IV;
Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Principiul repararii integrale a prejudiciului suferit ca efect al esalonarii titlurilor executorii impune si acordarea daunelor-interese moratorii sub forma dobanzii legale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 132/A/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017
Calitatea procesuala pasiva in litigiile cadrelor didactice avand ca obiect plata salariilor si a dobanzilor Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Sectia I civila, Decizia civila nr. 93/A/2017, in sedinta publica din 25.01.2017
Necompensarea in bani a zilelelor de concediu neefectuate Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures, Sectia I Civila, Sentinta nr. 505 din data de 15.04.2016
Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016
Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016
Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor Sursa: Irina Maria Diculescu