din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1446 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

  Publicat: 25 Dec 2019       76287 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
LEGEA nr. 1/2011 a educatiei nationale, Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea nr. 221/2019 pentru modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr. 1/2011;
- OUG nr. 79/2019 privind unele masuri in domeniul educatiei si pentru prorogarea unor termene.

Indicator rezultat din analiza raportului unor aspecte diferite din activitatea unei societati, cum ar fi coeficientul de randament, coeficientul de rotatie, de solvabilitate, rentabilitate, lichiditate etc.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Contract incheiat intre locatar si locator prin care primul inchiriaza un bun,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

(3) Sectia de studiu este o forma de organizare a invatamantului universitar intr-o limba a minoritatilor nationale, care poate fi institutionalizata, atat la nivelul universitatii, cat si in cadrul unei facultati, prin departamentul sectiei, care are in componenta programele de studiu si structurile organizatorice aferente. Sectiile beneficiaza de autonomie universitara in organizarea activitatilor didactice.

(4) In invatamantul universitar pentru minoritatile nationale, se asigura pregatirea in ciclul I de studii universitare - licenta, in ciclul II de studii universitare - master si in ciclul III de studii universitare - doctorat, precum si in invatamantul postuniversitar, in limba materna.

(5) Finantarea de baza se calculeaza dupa un coeficient marit pentru studentii care urmeaza cursurile in limba unei minoritati nationale.

CAPITOLUL III: Organizarea studiilor universitare

SECTIUNEA 1: Structura anului universitar

Articolul 136

(1) Anul universitar incepe, de regula, in prima zi lucratoare a lunii octombrie, include doua semestre si se finalizeaza la 30 septembrie din anul calendaristic urmator. Un semestru are, de regula, o durata de 14 saptamani de activitati didactice urmate, de regula, de minimum 3 saptamani de examene. Structura anului universitar se aproba de catre senatul universitar. In atribuirea creditelor de studii transferabile dintr-un semestru se are in vedere o perioada de minimum 17 saptamani.

(Din 30-dec-2013 Art. 136, alin. (1) din titlul III, capitolul III, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 25. din Ordonanta urgenta 117/2013)

(2) Senatul universitar al fiecarei institutii de invatamant superior aproba anual, cu cel putin 3 luni inainte de inceperea anului universitar, regulamentul privind activitatea profesionala a studentilor, precum si calendarul activitatilor educationale specifice semestrelor academice de studiu.

SECTIUNEA 2: Programe de studii universitare

Articolul 137

(1) Programul de studii universitare reprezinta un grup de unitati curriculare de predare, invatare, cercetare, aplicatii practice si evaluare, planificate astfel incat sa duca la o calificare universitara certificata printr-o diploma si printr-un supliment de diploma.

(2) Curriculumul programului de studii universitare este concordant cu profilul calificarii definit in Cadrul national al calificarilor. Curriculumul unui program de studii universitare se stabileste astfel incat sa maximizeze sansele obtinerii calificarii dorite si se aproba de catre senatul universitar.

(3) Concordanta dintre curriculum si calificarea oferita de programul de studii universitare este un criteriu obligatoriu de evaluare a asigurarii calitatii.

(4) Programele de studii universitare sunt grupate pe domenii de studii si organizate pe 3 cicluri de studiu: licenta, master, doctorat.

(5) Programele de studii universitare dau acces la ocupatii si functii specifice fiecarui ciclu de studii universitare absolvit.

Articolul 138

(1) Organizarea programelor de studii este de competenta institutiilor de invatamant superior, cu respectarea legislatiei in vigoare. Pentru fiecare ciclu universitar organizat, senatul universitar aproba un regulament propriu de organizare si functionare, in acord cu standardele nationale si internationale generale si specifice de calitate .

(2) Un program de studii universitare functioneaza legal daca este autorizat provizoriu sau acreditat si functioneaza in conditiile stabilite prin actul de autorizare, respectiv acreditare. Organizarea si desfasurarea de programe de studii universitare care nu functioneaza legal se sanctioneaza cu nerecunoasterea studiilor pentru beneficiari, precum si cu amenda pentru organizatori, potrivit legii penale, si cu retragerea imediata, de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, a autorizatiei de functionare provizorie, respectiv a acreditarii pentru institutia in cauza.

(3) Autorizarea provizorie si acreditarea programelor de studii universitare se realizeaza distinct pentru fiecare forma de invatamant, fiecare limba de predare si pentru fiecare locatie geografica in care se desfasoara.

(4) Pentru profesiile reglementate la nivelul Uniunii Europene, reglementarea nationala nu poate contraveni celei europene.

(5) Nomenclatorul domeniilor si al programelor de studii universitare, domeniile si programele de studii universitare acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu, locatiile geografice de desfasurare, numarul de credite de studii transferabile pentru fiecare program de studii universitare, forma de invatamant sau limba de predare, precum si numarul maxim de studenti care pot fi scolarizati, propus de catre agentiile de evaluare a calitatii care au evaluat fiecare program, se stabilesc anual prin hotarare a Guvernului, promovata de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, inaintea datei de 31 martie a anului respectiv.

(Din 31-aug-2011 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 5224/2011)

(Din 01-oct-2011 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 966/2011)

(Din 30-iul-2012 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 707/2012)

(Din 21-iul-2014 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 582/2014)

(Din 01-iun-2016 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 376/2016)

(Din 16-iun-2016 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 402/2016)

(Din 04-apr-2017 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 140/2017)

(Din 10-apr-2018 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 158/2018)

(Din 10-iun-2019 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 326/2019)

(Din 20-iun-2019 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 318/2019)

(6) Prin exceptie de la prevederile alin. (5) , in cazuri temeinic justificate, Ministerul Educatiei Nationale poate aproba universitatilor/institutiilor de invatamant superior un numar suplimentar de locuri - in limita a 10% din capacitatea de scolarizare stabilita de ARACIS pentru programul de studii solicitat - destinat scolarizarii cetatenilor europeni si din state terte sau pentru mobilitati academice ale studentilor in baza acordurilor guvernamentale, universitare sau unor programe speciale aprobate, in conditiile legii. Universitatea/Institutia de invatamant superior are obligatia de a informa ARACIS despre suplimentarea de locuri primita.

(7) Inmatricularea pe locurile prevazute la alin. (6) se poate realiza pana cel tarziu la sfarsitul semestrului intai al anului universitar in curs la data aprobarii.

(Din 30-iun-2014 Art. 138, alin. (5) din titlul III, capitolul III, sectiunea 2 completat de Art. I, punctul 39. din Ordonanta urgenta 49/2014)

SECTIUNEA 3: Forme de organizare

Articolul 139

Formele de organizare a programelor de studii sunt:

a) cu frecventa, caracterizata prin activitati de invatamant si/sau de cercetare programate pe durata intregii zile, specifice fiecarui ciclu de studii universitare, aproximativ uniform distribuite saptamanal/zilnic pe parcursul semestrului si presupunand intalnirea nemijlocita, in spatiul universitar, a studentilor cu cadrele didactice si de cercetare;

b) cu frecventa redusa, caracterizata prin activitati dedicate mai ales unor cursuri de sinteza si pregatirii aplicative, programate in mod compact si periodic, presupunand intalnirea nemijlocita, in spatiul universitar, a studentilor cu cadrele didactice de predare, completate de alte mijloace de pregatire specifice invatamantului la distanta;

c) la distanta, caracterizata prin utilizarea unor resurse electronice, informatice si de comunicatii specifice, activitati de autoinvatare si autoevaluare completate de activitati specifice de tutorat.

Articolul 140

(1) Programele de studii universitare de licenta se pot organiza la urmatoarele forme de invatamant: cu frecventa, cu frecventa redusa si la distanta.

(2) Programele de studii universitare de master se pot organiza la urmatoarele forme de invatamant: cu frecventa si cu frecventa redusa.

(3) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) si (2) programele de studii de licenta si master din domeniile reglementate la nivelul Uniunii Europene, care se pot organiza doar la forma de invatamant cu frecventa.

(4) Programele de studii universitare de doctorat se pot organiza, de regula, la forma de invatamant cu frecventa.

(Din 30-iun-2014 Art. 140, alin. (4) din titlul III, capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 40. din Ordonanta urgenta 49/2014)

(41) Prin exceptie de la prevederile alin. (4) programele de studii universitare de doctorat se pot organiza si la forma de invatamant cu frecventa redusa.

(42) Pentru programele de studii universitare de doctorat, obligatiile referitoare la frecventa si frecventa redusa sunt stabilite de catre conducerea universitatii la propunerea Consiliului Studiilor Doctorale, conform unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei Nationale. Granturile multianuale aferente studiilor universitare de doctorat la forma cu frecventa redusa nu includ cuantumul burselor individuale.

(Din 30-iun-2014 Art. 140, alin. (4) din titlul III, capitolul III, sectiunea 3 completat de Art. I, punctul 41. din Ordonanta urgenta 49/2014)





Afişează Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2011    Legea 1/2011 actualizata    Legea 1/2011 actualizata 2020    Legea educatiei nationale actualizata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Principiul repararii integrale a prejudiciului suferit ca efect al esalonarii titlurilor executorii impune si acordarea daunelor-interese moratorii sub forma dobanzii legale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 132/A/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017

Calitatea procesuala pasiva in litigiile cadrelor didactice avand ca obiect plata salariilor si a dobanzilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Sectia I civila, Decizia civila nr. 93/A/2017, in sedinta publica din 25.01.2017

Necompensarea in bani a zilelelor de concediu neefectuate
Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures, Sectia I Civila, Sentinta nr. 505 din data de 15.04.2016

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016

Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016



Articole Juridice

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu