din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1189 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

  Publicat: 25 Dec 2019       75994 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
LEGEA nr. 1/2011 a educatiei nationale, Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea nr. 221/2019 pentru modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr. 1/2011;
- OUG nr. 79/2019 privind unele masuri in domeniul educatiei si pentru prorogarea unor termene.

Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Act adoptat de organele de stat,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

Articolul 99

(1) Unitatile conexe ale Ministerului Educatiei Nationale sunt: Institutul de Stiinte ale Educatiei, casele corpului didactic, centrele atestate de formare continua in limbile minoritatilor nationale, Centrul National de Instruire Diferentiata, Unitatea pentru Finantarea Invatamantului Preuniversitar, palatele si cluburile copiilor si centrele judetene de excelenta/Centrul Municipiului Bucuresti de Excelenta.

(Din 13-mai-2019 Art. 99, alin. (1) din titlul II, capitolul VII, sectiunea 3 modificat de Art. 1, punctul 1. din Legea 102/2019)

(2) Unitatile conexe ale invatamantului preuniversitar sunt: centrul judetean de resurse si asistenta educationala/Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala.

(3) In fiecare judet si in municipiul Bucuresti functioneaza casa corpului didactic, denumita in continuare CCD, cu personalitate juridica, coordonata metodologic de inspectoratul scolar. Structura si atributiile CCD se stabilesc prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

(Din 19-oct-2011 Art. 99, alin. (3) din titlul II, capitolul VII, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Regulament din 2011)

(31) In fiecare judet si in municipiul Bucuresti functioneaza un centru judetean de excelenta/Centrul Municipiului Bucuresti de Excelenta, denumit in continuare CEX, ca unitate conexa a Ministerului Educatiei Nationale, cu personalitate juridica, coordonat metodologic de inspectoratul scolar. Organizarea si functionarea CEX se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului educatiei nationale.

(32) Finantarea CEX se asigura din bugetul Ministerului Educatiei Nationale.

(33) CEX organizeaza, coordoneaza metodologic, monitorizeaza si evalueaza, dupa caz, la nivel judetean/al municipiului Bucuresti, urmatoarele activitati si servicii educationale:

a) elaborarea strategiilor de identificare si de selectie a copiilor si tinerilor capabili de performante inalte in vederea constituirii unor grupe de performanta pe discipline, arii curriculare sau domenii stiintifice, artistice si tehnice;

b) initierea actiunilor de identificare si promovare a copiilor si tinerilor capabili de performante inalte;

c) asigurarea, anual, constituirea, functionarea si pregatirea grupelor de excelenta;

d) elaborarea si asigurarea implementarii unor programe de parteneriat cu diverse institutii din tara si strainatate, cu organizatii neguvernamentale, cu comunitatea locala, in scopul imbunatatirii conditiilor si resurselor necesare educarii diferentiate a copiilor si tinerilor capabili de performante inalte;

e) dezvoltarea programelor proprii de cercetare didactica si organizarea conferintelor care au ca tema activitatile specifice centrului de excelenta;

f) organizarea, anual, a taberelor nationale de pregatire a copiilor si tinerilor capabili de performante inalte, pe discipline;

g) poate organiza activitatea de pregatire a loturilor olimpice judetene/al municipiului Bucuresti.

(Din 13-mai-2019 Art. 99, alin. (3) din titlul II, capitolul VII, sectiunea 3 completat de Art. 1, punctul 2. din Legea 102/2019)

(4) Centrele judetene de resurse si asistenta educationala/Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala sunt unitati specializate ale invatamantului preuniversitar, cu personalitate juridica, coordonate metodologic de inspectoratul scolar.

(5) Finantarea centrului judetean de resurse si asistenta educationala/Centrului Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala se asigura de la bugetul consiliului judetean.

(6) Centrul judetean de resurse si asistenta educationala/Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala organizeaza, coordoneaza metodologic, monitorizeaza si evalueaza, dupa caz, la nivel judetean/al municipiului Bucuresti, urmatoarele activitati si servicii educationale:

a) servicii de asistenta psihopedagogica/psihologica, furnizate prin centrele judetene si prin cabinetele de asistenta psihopedagogica/psihologica;

b) servicii de terapii logopedice, furnizate prin centrele si prin cabinetele logopedice interscolare;

c) servicii de evaluare, de orientare scolara si profesionala;

d) servicii de mediere scolara, furnizate de mediatorii scolari;

e) servicii de consultanta pentru educatie incluziva, furnizate de centrele scolare de educatie incluziva.

(7) Structura, organizarea si functionarea centrului judetean de resurse si de asistenta educationala se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

(Din 27-oct-2011 Art. 99, alin. (7) din titlul II, capitolul VII, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Regulament din 2011)

(8) Centrul National de Instruire Diferentiata se organizeaza si functioneaza conform metodologiei elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului in 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.

(9) Unitatea pentru Finantarea invatamantului Preuniversitar se organizeaza in subordinea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Atributiile, structura, organizarea si functionarea Unitatii pentru Finantarea invatamantului Preuniversitar se stabilesc prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

(Din 19-nov-2011 Art. 99, alin. (9) din titlul II, capitolul VII, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Regulament din 2011)

(Din 25-iun-2018 Art. 99, alin. (9) din titlul II, capitolul VII, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 3903/2018)

(10) Centrele de formare continua in limbile minoritatilor nationale sunt persoane juridice in subordinea Ministerului Educatiei Nationale. Atributiile, structura, organizarea si functionarea acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

(Din 31-aug-2018 Art. 99, alin. (9) din titlul II, capitolul VII, sectiunea 3 completat de Art. I, punctul 8. din Ordonanta 9/2018)

Articolul 991

(1) Se infiinteaza Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie prin preluarea activitatii si structurii Institutului de Stiinte ale Educatiei si ale Centrului National pentru Evaluare si Examinare.

(2) La intrarea in vigoare a hotararii Guvernului privind organizarea si functionarea Centrului National de Politici si Evaluare in Educatie, Institutul de Stiinte ale Educatiei si Centrul National pentru Evaluare si Examinare se desfiinteaza.

(Din 06-nov-2019 Art. 99 din titlul II, capitolul VII, sectiunea 3 completat de Art. 15, subpunctul III. . din capitolul II din Ordonanta urgenta 68/2019)

Articolul 100

(1) Palatele si cluburile copiilor sunt unitati de invatamant pentru activitati extrascolare. Palatele copiilor au si rol metodologic.

(2) Palatul National al Copiilor din Bucuresti este subordonat Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

(3) Palatele si cluburile copiilor sunt in subordinea inspectoratelor scolare.

(4) Organizarea si competentele palatelor si cluburilor copiilor se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

CAPITOLUL VIII: Finantarea si baza materiala a invatamantului preuniversitar

SECTIUNEA 1: Dispozitii generale

Articolul 101

(1) Finantarea unitatilor de invatamant preuniversitar cuprinde finantarea de baza, finantarea complementara si finantarea suplimentara.

(Din 14-mar-2016 Art. 101, alin. (2) din titlul II, capitolul VIII, sectiunea 1 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 136/2016)

(2) Statul asigura finantarea de baza pentru toti anteprescolarii, prescolarii si pentru toti elevii din invatamantul primar, gimnazial, profesional si liceal de stat, particular sau confesional acreditat, pentru elevii din invatamantul postliceal de stat, precum si, dupa caz, pentru beneficiarii cursurilor de pregatire pentru examenul national de bacalaureat. Finantarea de baza se face in limitele costului standard per elev/prescolar/anteprescolar, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educatiei Nationale.

(Din 02-sep-2019 Art. 101, alin. (2) din titlul II, capitolul VIII, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 5. din Legea 201/2018)

(3) In invatamantul preuniversitar particular, taxele de scolarizare se stabilesc de consiliul de administratie al fiecarei institutii sau unitati de invatamant, in conditiile legii.





Afişează Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2011    Legea 1/2011 actualizata    Legea 1/2011 actualizata 2020    Legea educatiei nationale actualizata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Principiul repararii integrale a prejudiciului suferit ca efect al esalonarii titlurilor executorii impune si acordarea daunelor-interese moratorii sub forma dobanzii legale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 132/A/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017

Calitatea procesuala pasiva in litigiile cadrelor didactice avand ca obiect plata salariilor si a dobanzilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Sectia I civila, Decizia civila nr. 93/A/2017, in sedinta publica din 25.01.2017

Necompensarea in bani a zilelelor de concediu neefectuate
Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures, Sectia I Civila, Sentinta nr. 505 din data de 15.04.2016

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016

Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016



Articole Juridice

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu