din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3609 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011

  Publicat: 25 Dec 2019       75977 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
LEGEA nr. 1/2011 a educatiei nationale, Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea nr. 221/2019 pentru modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr. 1/2011;
- OUG nr. 79/2019 privind unele masuri in domeniul educatiei si pentru prorogarea unor termene.

Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

b) organizarea, reorganizarea, desfiintarea oricaror formatiuni de studiu, inclusiv cel simultan pentru forma de invatamant in limba materna a unei minoritati nationale existente, se pot realiza cu avizul conform al Ministerului Educatiei Nationale, Comisiei de invatamant si tineret a Consiliului Minoritatilor Nationale, aflat in coordonarea Departamentului de relatii interetnice din cadrul Secretariatului General al Guvernului, si/sau al organizatiei minoritatii nationale reprezentate in Parlamentul Romaniei;

c) in situatii exceptionale, formatiunile de studiu pentru anteprescolari, prescolari sau elevi pentru forma de invatamant in limba materna a unei minoritati nationale pot functiona sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea directiei pentru minoritati din cadrul Ministerului Educatiei Nationale, pe baza unei propuneri justificate din partea consiliului de administratie al unitatii de invatamant sau al organizatiei minoritatii nationale reprezentate in Parlamentul Romaniei, care solicita exceptarea de la prevederile alin. (1) .

(Din 16-mar-2019 Art. 63, alin. (2) din titlul II, capitolul III modificat de Art. 1, punctul 1. din Legea 48/2019)

(21) Prevederile alin. (2) se aplica si formatiunilor de studiu in limba romana, atunci cand acestea functioneaza in zone unde ponderea unei minoritati etnice este majoritara. In aceste situatii, avizul conform, respectiv aprobarea prevazuta la alin. (2) lit. b) si c) se realizeaza de directia de specialitate competenta din cadrul Ministerului Educatiei Nationale.

(22) Prevederile alin. (2) si (21) se aplica doar formatiunilor de studiu ce cuprind, conform legii, grupe, clase sau ani de studiu. Reorganizarea unitatilor de invatamant cu personalitate juridica se realizeaza conform art. 221.

(23) Aplicarea prevederilor prezentului articol, respectiv a dispozitiilor art. 221 nu poate avea ca efect pierderea personalitatii juridice de catre unitatile de invatamant singulare, acordata conform art. 45 alin. (6) .

(Din 16-mar-2019 Art. 63, alin. (2) din titlul II, capitolul III completat de Art. 1, punctul 2. din Legea 48/2019)

(3) In situatii exceptionale, formatiunile de prescolari sau de elevi pot functiona sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar, pe baza unei justificari din partea consiliului de administratie al unitatii de invatamant care solicita exceptarea de la prevederile alin. (1) .

(Din 17-iul-2016 Art. 63, alin. (3) din titlul II, capitolul III modificat de Art. 1, punctul 1. din Legea 141/2016)

(31) Situatiile aprobate de inspectoratul scolar se comunica Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si autoritatilor locale pentru asigurarea finantarii.

(Din 17-iul-2016 Art. 63, alin. (3) din titlul II, capitolul III completat de Art. 1, punctul 2. din Legea 141/2016)

CAPITOLUL IV: Curriculumul invatamantului preuniversitar

Articolul 64

(1) In invatamantul preuniversitar se aplica Curriculumul national elaborat in conformitate cu nevoile specifice dezvoltarii personale si cu nevoile pietei fortei de munca si ale fiecarei comunitati, in baza principiului subsidiaritatii.

(2) Curriculumul national reprezinta ansamblul coerent al planurilor-cadru de invatamant si al programelor scolare din invatamantul preuniversitar.

Articolul 65

(Din 02-iul-2014 Art. 65 din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 3593/2014)

(Din 10-mai-2012 Art. 65 din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 3749/2012)

(1) Planurile-cadru de invatamant cuprind disciplinele, domeniile de studiu, respectiv modulele de pregatire obligatorii si optionale, precum si numarul minim si maxim de ore aferente acestora.

(2) Trunchiul comun se constituie din disciplinele/domeniile de studiu/modulele de pregatire obligatorii, iar curriculumul la decizia scolii se constituie din disciplinele/domeniile de studiu/modulele de pregatire optionale.

(3) Programele scolare stabilesc, pentru fiecare disciplina, domeniul de studiu/modulul de pregatire din planul de invatamant, finalitatile urmarite si evidentiaza continuturile fundamentale de ordin teoretic, experimental si aplicativ, oferind orientari metodologice generale pentru realizarea si evaluarea acestora.

(4) Planurile-cadru si programele scolare pentru disciplinele/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregatire obligatorii din invatamantul preuniversitar sunt elaborate de catre institutiile si organismele abilitate ale Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si se aproba prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

(Din 16-mai-2012 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 3843/2012)

(Din 22-mai-2012 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 3960/2012)

(Din 23-sep-2014 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 4437/2014)

(Din 12-ian-2015 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 5004/2014)

(Din 07-sep-2015 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 4711/2015)

(Din 13-oct-2015 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 5113/2015)

(Din 08-ian-2018 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 5638/2017)

(Din 18-ian-2018 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 5676/2017)

(Din 17-mai-2018 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 3631/2018)

(Din 18-mai-2018 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 3622/2018)

(Din 20-aug-2019 Art. 65, alin. (4) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 4694/2019)

(5) Curriculumul la decizia scolii se constituie atat din pachete disciplinare optionale ofertate la nivel national, regional si local, cat si din pachete disciplinare optionale ofertate la nivelul unitatii de invatamant. Consiliul de administratie al unitatii de invatamant, in urma consultarii elevilor, parintilor si pe baza resurselor disponibile, stabileste curriculumul la decizia scolii.

(51) Pentru invatamantul profesional si tehnic, curriculumul la decizia scolii este curriculum in dezvoltare locala (CDL) si constituie oferta educationala la nivel local, elaborata de unitatea de invatamant in parteneriat cu operatorii economici/autoritatile administratiei publice locale, pentru adaptarea formarii profesionale a elevilor la nevoile locale ale pietei muncii.

(Din 06-apr-2018 Art. 65, alin. (5^1) din titlul II, capitolul IV modificat de Art. 1, punctul 11. din Legea 82/2018)

(52) In cazul invatamantului dual, curriculumul in dezvoltare locala reprezinta maximum 30% din oferta educationala.

(Din 23-nov-2016 Art. 65, alin. (5) din titlul II, capitolul IV completat de Art. I, punctul 12. din Ordonanta urgenta 81/2016)

(6) Programele scolare pentru disciplinele/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregatire optionale se elaboreaza la nivelul unitatilor de invatamant, cu consultarea consiliului profesoral, consiliului consultativ al elevilor, structurii asociative a parintilor, precum si a reprezentantilor comunitatii locale si, dupa caz, a operatorilor economici cu care unitatea de invatamant are relatii pentru pregatirea practica a elevilor. Programele scolare sunt aprobate de consiliul de administratie al unitatii de invatamant.

(61) Ministerul Educatiei Nationale in colaborare cu Ministerul Sanatatii elaboreaza o strategie privind educatia pentru sanatate si nutritie pana la data de 31 decembrie 2019. Strategia va fi transpusa in planurile-cadru de invatamant incepand cu anul scolar 2020-2021.

(Din 24-ian-2019 Art. 65, alin. (6) din titlul II, capitolul IV completat de Art. 1, punctul 2. din Legea 38/2019)

(7) In cazul alternativelor educationale, planurile-cadru si programele scolare sunt elaborate, in proiect, de reprezentanti ai acestora si sunt aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

(8) In invatamantul particular si confesional se utilizeaza planurile-cadru de invatamant si programele scolare pentru Curriculumul national aprobat de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului sau planurile si programele de invatamant similare ori alternative invatamantului de stat, aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

(9) Planurile-cadru de invatamant si programele scolare pentru invatamantul teologic si confesional se elaboreaza de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, in colaborare cu fiecare cult in parte, si sunt aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

(Din 21-iul-2017 Art. 65, alin. (9) din titlul II, capitolul IV a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 3915/2017)

(10) Planurile-cadru de invatamant pentru invatamantul militar se elaboreaza de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, in colaborare cu Ministerul Apararii Nationale, si sunt aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

Articolul 66

(1) Numarul de ore alocat disciplinelor de studiu/modulelor de pregatire este stabilit prin planurile-cadru de invatamant si se aproba prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului. Aceste ore sunt alocate atat pentru predare si evaluare, cat si pentru invatarea in clasa, asistata de cadrul didactic, a continuturilor predate.

(2) In cadrul Curriculumului national, ponderea disciplinelor obligatorii, respectiv a celor optionale se stabileste prin planurile-cadru, astfel incat sa fie respectate atat principiul asigurarii egalitatii de sanse si al echitatii, cat si principiul relevantei si al descentralizarii.

(3) Pentru fiecare disciplina si domeniu de studiu, programa scolara acopera 75% din orele de predare si evaluare, lasand la dispozitia cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu respectiv, In functie de caracteristicile elevilor si de strategia scolii din care face parte, profesorul decide daca procentul de 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu este folosit pentru invatare remediala, pentru consolidarea cunostintelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performante superioare, conform unor planuri individuale de invatare elaborate pentru fiecare elev.





Afişează Legea educatiei nationale, actualizata 2020. Legea nr. 1/2011 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2011    Legea 1/2011 actualizata    Legea 1/2011 actualizata 2020    Legea educatiei nationale actualizata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Principiul repararii integrale a prejudiciului suferit ca efect al esalonarii titlurilor executorii impune si acordarea daunelor-interese moratorii sub forma dobanzii legale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 132/A/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017

Calitatea procesuala pasiva in litigiile cadrelor didactice avand ca obiect plata salariilor si a dobanzilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Sectia I civila, Decizia civila nr. 93/A/2017, in sedinta publica din 25.01.2017

Necompensarea in bani a zilelelor de concediu neefectuate
Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures, Sectia I Civila, Sentinta nr. 505 din data de 15.04.2016

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016

Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016



Articole Juridice

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu