din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2814 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG nr. 73/2019 privind siguranta feroviara

OUG nr. 73/2019 privind siguranta feroviara

  Publicat: 15 Dec 2019       8378 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta nr. 73/2019 privind siguranta feroviara

Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Asezate in sectiunea I, cap. I, t. IV, C. proc. pen., partea generala, masuri ce se pot lua in cauzele privitoare la infractiuni pedepsite cu inchisoare,
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

- porti.

Avertizarea prin utilizarea unor echipamente fixe instalate la trecerea la nivel:

- semnale vizuale: lumini;

- dispozitive de avertizare sonora: clopote, sirene, claxoane etc.

Trecerile la nivel active se clasifica in:

a) manuala - o trecere la nivel in cazul careia dispozitivele de protectie sau de avertizare a utilizatorului sunt activate manual de un angajat al companiei de cai ferate;

b) automata cu avertizarea utilizatorului - o trecere la nivel in cazul careia dispozitivul de avertizare a utilizatorului este activat la apropierea trenului;

c) automata cu protejarea utilizatorului - o trecere la nivel in cazul careia dispozitivul de protectie a utilizatorului este activat la apropierea trenului. Aceasta categorie include o trecere la nivel care dispune atat de dispozitive de protectie, cat si de dispozitive de avertizare a utilizatorului;

d) cu protectie pe partea caii ferate - o trecere la nivel in cazul careia un semnal sau un alt sistem de protectie a trenului ii permite acestuia sa inainteze numai atunci cand trecerea la nivel este protejata integral pe partea utilizatorilor si nu mai este posibila patrunderea acestora.

7. Definitiile bazelor de etalonare

7.1. Tren-km - unitatea de masura care reprezinta deplasarea unui tren pe o distanta de un kilometru. Distanta utilizata este distanta parcursa efectiv, daca este cunoscuta, in caz contrar fiind utilizata distanta standard a retelei intre origine si destinatie. Este luata in considerare numai distanta pe teritoriul national al tarii raportoare.

7.2. Calator-km - unitatea de masura reprezentand transportul unui calator pe calea ferata pe o distanta de un kilometru. Este luata in considerare numai distanta pe teritoriul national al tarii raportoare.

7.3. Km de linie - lungimea masurata in kilometri a retelei feroviare a statelor membre, al carui domeniu de aplicare este definit la art. 2 alin. (1). Pentru liniile de cale ferata cu mai multe fire este luata in considerare numai distanta intre origine si destinatie.

7.4. Lungimea desfasurata - lungimea masurata in kilometri a retelei feroviare a statelor membre, al carui domeniu de aplicare este definit la art. 2 alin. (1). Este luat in calcul fiecare fir al liniilor de cale ferata cu mai multe fire.

ANEXA Nr. 2

Notificarea normelor nationale de siguranta

Normele nationale de siguranta notificate in conformitate cu art. 8 alin. (1) lit. a) includ:

1. norme privind obiectivele de siguranta si metodele de siguranta nationale existente;

2. norme privind cerintele pentru sistemele de management al sigurantei si certificarea de siguranta a operatorilor de transport feroviar;

3. norme comune de exploatare a retelei feroviare care nu sunt acoperite inca de S.T.I., inclusiv norme referitoare la sistemul de semnalizare si management al traficului;

4. norme de stabilire a unor cerinte privind normele interne suplimentare de exploatare, norme ale societatilor, care trebuie stabilite de administratorul de infrastructura si operatorii de transport feroviar;

5. norme referitoare la cerintele privind personalul care executa sarcini critice in materie de siguranta, inclusiv criterii de selectie, aptitudine din punct de vedere medical si formare si certificare profesionala, in masura in care acestea nu sunt inca acoperite de S.T.I.;

6. norme privind investigarea accidentelor si incidentelor.

ANEXA Nr. 3

Cerinte si criterii de evaluare pentru organizatiile care solicita un certificat de entitate responsabila cu intretinerea sau un certificat in ceea ce priveste functiile de intretinere externalizate de o entitate responsabila cu intretinerea

Modul de gestionare a organizatiei trebuie sa fie documentat in toate partile relevante; acesta descrie, in special, repartizarea responsabilitatilor in cadrul organizatiei si in relatia cu subcontractantii. Acesta prezinta modul in care se asigura controlul din partea conducerii la diferite niveluri, modul in care sunt implicati personalul si reprezentantii acestuia la toate nivelurile si modul in care se asigura imbunatatirea continua.

Urmatoarele cerinte de baza, care urmeaza sa fie indeplinite de catre organizatie in mod direct sau prin intermediul aranjamentelor contractuale, se aplica celor patru functii ale unei entitati responsabile cu intretinerea:

1. spirit de conducere - angajamentul fata de dezvoltarea si punerea in aplicare a sistemului de intretinere al organizatiei si fata de imbunatatirea continua a eficacitatii acestuia;

2. evaluarea riscurilor - o abordare structurata pentru evaluarea riscurilor legate de intretinerea vehiculelor, inclusiv a riscurilor generate direct de procesele operationale si de activitatile altor organizatii sau persoane, precum si pentru identificarea masurilor adecvate de control al riscurilor;

3. monitorizare - o abordare structurata pentru a garanta faptul ca sunt instituite masuri de control al riscurilor, care functioneaza corect si indeplinesc obiectivele organizatiei;

4. imbunatatire continua - o abordare structurata pentru a analiza informatiile colectate in urma monitorizarii regulate, a auditurilor sau din alte surse relevante si pentru a utiliza rezultatele in vederea tragerii de invataminte si a adoptarii unor masuri preventive sau corective in scopul mentinerii sau imbunatatirii nivelului de siguranta;

5. structura si responsabilitate - o abordare structurata pentru definirea responsabilitatilor persoanelor si echipelor in scopul indeplinirii certe a obiectivelor de siguranta ale organizatiei;

6. gestionarea competentelor - o abordare structurata pentru a garanta faptul ca angajatii au competentele necesare pentru indeplinirea obiectivelor organizatiei in mod sigur, eficace si eficient in toate circumstantele;

7. informare - o abordare structurata pentru a garanta faptul ca informatiile importante sunt disponibile pentru cei care analizeaza si iau decizii la toate nivelurile organizatiei si pentru a garanta exhaustivitatea si adecvarea informatiilor;

8. documentare - o abordare structurata pentru a se asigura trasabilitatea tuturor informatiilor relevante;

9. activitati de contractare - o abordare structurata pentru a garanta faptul ca activitatile subcontractate sunt gestionate in mod adecvat, astfel incat sa fie indeplinite obiectivele organizatiei si sa fie acoperite toate competentele si cerintele;

10. activitati de intretinere - o abordare structurata pentru a se asigura:

- faptul ca toate activitatile de intretinere care afecteaza siguranta si componentele critice pentru siguranta sunt identificate si gestionate corect si faptul ca toate modificarile necesare la activitatile de intretinere care afecteaza siguranta sunt identificate, gestionate in mod adecvat pe baza experientei dobandite si a aplicarii metodelor comune de siguranta pentru evaluarea riscului in conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta si documentate in mod corespunzator;

- conformitatea cu cerintele esentiale in materie de interoperabilitate;

- punerea in functiune si verificarea infrastructurilor, echipamentelor si uneltelor de intretinere concepute in mod special si necesare pentru efectuarea intretinerii;

- analiza documentatiei initiale referitoare la vehicul in vederea furnizarii primului dosar de intretinere si a asigurarii punerii sale corecte in aplicare prin elaborarea comenzilor de intretinere;

- faptul ca componentele, inclusiv piesele de schimb si materialele, sunt utilizate in conformitate cu specificatiile comenzilor de intretinere si ale documentatiei oferite de furnizor; faptul ca acestea sunt depozitate, manipulate si transportate in mod corespunzator, conform specificatiilor din comenzile de intretinere si din documentatia oferita de furnizor, si respecta normele nationale si internationale relevante, precum si cerintele comenzilor de intretinere relevante;

- faptul ca se stabilesc, se identifica, se furnizeaza, se inregistreaza si se asigura disponibilitatea spatiilor, echipamentelor si uneltelor adecvate care sa permita efectuarea serviciilor de intretinere in conformitate cu comenzile de intretinere si cu alte specificatii aplicabile, garantandu-se efectuarea in siguranta a intretinerii, conditiile si metodele de munca si protectia sanatatii;

- faptul ca organizatia dispune de procese pentru a se asigura ca echipamentele sale de masurare, toate spatiile, echipamentele si uneltele sunt utilizate, calibrate, pastrate si intretinute in mod corect, conform unor procese documentate;

11. activitati de control - o abordare structurata pentru a se asigura:

- faptul ca vehiculele sunt scoase din functiune pentru intretinere programata, conditionala sau corectiva in timp util sau atunci cand se identifica defecte sau alte necesitati;

- masurile necesare de control al calitatii;

- faptul ca sarcinile de intretinere sunt efectuate in conformitate cu comenzile de intretinere si faptul ca se emite notificarea de repunere in functiune care include eventualele restrictii de utilizare;

- faptul ca posibilele cazuri de neconformitate in aplicarea sistemului de gestionare, care ar putea provoca accidente, incidente, incidente evitate la limita si alte evenimente periculoase, sunt raportate, investigate si analizate, precum si faptul ca se iau masurile preventive necesare in conformitate cu metoda comuna de siguranta pentru monitorizare prevazuta la art. 6 alin. (1) lit. c) din ordonanta de urgenta;





Afişează OUG nr. 73/2019 privind siguranta feroviara pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    AGIFER    OUG 73/2019    siguranta feroviara    Agentia de Investigare Feroviara Romana    Autoritatea nationala de siguranta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.