din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1339 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Normele metodologice privind functionarea SIMPV - 09.10.2019

Normele metodologice privind functionarea SIMPV - 09.10.2019

  Publicat: 13 Oct 2019       7366 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Operatiune asiguratoare prin care o persoana fizica sau juridica dispune pastrarea unei sume de bani in contul altei persoane, care renunta sa o primeasca.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Normele metodologice privind functionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal, selectia, desemnarea si atributiile operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale sectiilor de votare, verificarea corelatiilor din procesele-verbale de consemnare a rezultatelor votarii, precum si conditiile de inregistrare audiovideo a operatiunilor efectuate de catre membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare pentru numararea voturilor, din 09.10.2019 au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 823 din 10.10.2019.

Operatiune asiguratoare prin care o persoana fizica sau juridica dispune pastrarea unei sume de bani in contul altei persoane, care renunta sa o primeasca.
Procedura juridica prin care un act sau un inscris este recunoscut in mod legal de catre o autoritate notariala.
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Procedura juridica prin care un act sau un inscris este recunoscut in mod legal de catre o autoritate notariala.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Masura prevazuta de lege pentru ocrotirea persoanelor fizice care,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Articolul 1
(1) Prezentele norme metodologice reglementeaza urmatoarele:
a) functionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal, denumit in continuare SIMPV;
b) procedura de urmat in cazul disfunctionalitatii SIMPV;
c) conditiile de inregistrare audiovideo neintrerupta a operatiunilor efectuate de catre membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare pentru numararea voturilor;
d) verificarea, prin mijloace electronice, a corelatiilor din procesele-verbale de consemnare a rezultatelor votarii, in cazurile prevazute de lege;
e) selectia, desemnarea si atributiile operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale sectiilor de votare.
(2) Prezentele norme metodologice se aplica la toate tipurile de alegeri si referendumuri.

Articolul 2
In sensul prezentelor norme metodologice, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) date de autentificare - setul de date cuprinzand un nume de utilizator si o parola, alocat unui operator de calculator, care ii permite acestuia sa isi acceseze contul din aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot;
b) nume de utilizator - un nume unic care identifica un cont de acces al unui operator de calculator in aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot;
c) parola - un sir de caractere asociat unui nume de utilizator pe care un operator de calculator il foloseste pentru a accesa aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot;
d) autentificare - procedura prin care se permite unui operator de calculator ce poseda un anumit set de date create in acest scop sa aiba acces la un cont in aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot;
e) identificare - procedura de recunoastere fara echivoc a unui operator de calculator care intra in contul sau de acces din aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot.

Articolul 3
SIMPV are urmatoarele functionalitati principale:
a) faciliteaza verificarea indeplinirii conditiilor prevazute de lege pentru exercitarea dreptului de vot;
b) semnaleaza cazurile in care este posibil ca actele de identitate ale alegatorilor sa se afle in afara perioadei de valabilitate;
c) semnaleaza cazurile in care, potrivit evidentelor prevazute de art. 4, persoanele care se prezinta la vot nu au drept de vot sau figureaza cu interdictii de exercitare a dreptului de vot;
d) semnaleaza cazurile in care alegatorii care se prezinta la vot figureaza ca au mai votat;
e) semnaleaza cazurile in care alegatorii figureaza ca au votat prin corespondenta;
f) asigura indicarea pozitiei la care alegatorul este inscris in lista electorala permanenta;
g) urmareste unicitatea inscrierii in listele electorale, conform legii;
h) asigura inregistrarea primirii documentelor de vot prin corespondenta prin scanarea codurilor de bare inscrise pe plicurile exterioare;
i) asigura preluarea semnaturilor alegatorilor care voteaza in strainatate pe terminalele informatice puse la dispozitie de Serviciul de Telecomunicatii Speciale;
j) genereaza listele electorale suplimentare electronice pentru sectiile de votare din strainatate;
k) agrega date statistice privind prezenta alegatorilor la vot;
l) asigura transmiterea de mesaje si informari ale birourilor electorale sau ale autoritatilor si organismelor prevazute de lege;
m) asigura inregistrarea audiovideo neintrerupta a operatiunilor efectuate de catre membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare pentru numararea voturilor;
n) asigura verificarea electronica a corectitudinii corelatiilor dintre datele care urmeaza a fi inscrise in procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votarii, generarea proceselor- verbale privind consemnarea rezultatelor votarii in format electronic si semnarea electronica a acestora prin intermediul certificatelor digitale puse la dispozitie de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, precum si transmiterea acestora catre Sistemul informatic central;
o) asigura fotografierea proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votarii, intocmite pe suport hartie, precum si transmiterea fotografiilor catre Sistemul informatic central.

Articolul 4
(1) SIMPV se constituie pe baza datelor din urmatoarele evidente:
a) listele electorale permanente din tara, listele electorale permanente din strainatate, listele electorale permanente pentru votul prin corespondenta, listele electorale speciale si/sau listele electorale complementare, dupa caz;
b) Registrul sectiilor de votare;
c) lista persoanelor carora li s-a interzis exercitarea dreptului de vot si lista persoanelor puse sub interdictie judecatoreasca.
(2) Directia generala sistemul informational electoral national asigura punerea la dispozitia Serviciului de Telecomunicatii Speciale a datelor din evidentele prevazute de alin. (1), in format electronic, pana cel mai tarziu cu 48 de ore inaintea inceperii termenului prevazut de art. 15 alin. (3) lit. a).

CAPITOLUL II
Arhitectura SIMPV

Articolul 5
(1) SIMPV este compus din urmatoarele elemente principale:
a) Sistemul informatic central;
b) aplicatia informatica pentru verificarea dreptului de vot, denumita in continuare ADV;
c) Centrul de suport tehnic;
d) infrastructura de comunicatii;
e) terminalele informatice din sectiile de votare, puse la dispozitie de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale;





Afişează Normele metodologice privind functionarea SIMPV - 09.10.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Norme metodologice    SIMPV    Alegeri    Prezidentiale    Prezenta la vot    Frauda electorala    Vot dublu

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia ICCJ nr. 9/2019 - RIL: activitatea desfasurata in cadrul unitatilor de prospectiuni geologice sau de exploatari in subteran nu poate fi considerata activitate desfasurata in "unitate miniera"
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Anulare decizie reincadrare data fiind lipsa unei norme legale care sa impuna transformarea functiei de conducere in functie de executie
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 146/2017, in sedinta publica din 24 februarie 2017

Nerespectarea procedurii de evaluare profesionala atrage anularea hotararii prin care a fost stabilit calificativul, insa instanta nu se poate substitui evaluatorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Timis Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 213/PI/LM/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017

Repararea integrala a prejudiciului presupune un calcul care se raporteaza la debitul restant, fara ca dobanda sa de calculeze asupra debitului care ar cuprinde actualizarea cu rata inflatiei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLuj Sectia I Civila, Decizia nr. 124/A/2016, in sedinta publica din 27 ianuarie 2017

Decontarea transportului cadrelor didactice navetiste in functie de distanta parcursa reprezinta o obligatie a primariei si a consiliului local ce nu poate fi conditionata
Pronuntaţă de: Tribunalul Teleorman Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 54/2016, in sedinta publica din 17 noiembrie 2016

Concedierea salariatei gravide in perioada de proba si in concediu medical
Pronuntaţă de: Tribunalul Arad, Sectia a III-a Contencios administrativ fiscal, litigii de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1832 din 05.07.2016

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cum va fi implementat sistemul salarizarii unitare dupa primul an de aplicare a legii?
Sursa: Guvernul Romaniei