Articolul IOrdonanta Guvernului nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 180 din 14 mai 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 1(1) Franciza reprezinta un sistem de comercializare a produselor si/sau al serviciilor si/sau al tehnologiilor, bazat pe o colaborare continua intre persoanele fizice sau juridice independente din punct de vedere juridic si financiar, prin care o persoana, denumita francizor, acorda altei persoane, denumita francizat, dreptul si impune obligatia de a exploata o afacere, in conformitate cu conceptul francizorului. Acest drept autorizeaza si obliga pe francizat, in schimbul unei contributii financiare directe sau indirecte, sa utilizeze marcile de produse si/sau de servicii, alte drepturi de proprietate intelectuala sau industriala protejate, know-how-ul, drepturile de autor, precum si insemne ale comerciantilor, beneficiind de un aport continuu de asistenta comerciala si/sau tehnica din partea francizorului, in cadrul si pe durata contractului de franciza incheiat intre parti in acest scop.(2) Francizorul este un profesionist care:a) este titularul drepturilor asupra unei marci inregistrate sau a oricarui alt drept de proprietate intelectuala sau industriala; drepturile trebuie sa fie exercitate pe o durata cel putin egala cu durata contractului de franciza;b) confera dreptul de a exploata ori de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu;c) asigura francizatului o pregatire initiala pentru exploatarea marcii inregistrate;d) utilizeaza personal si mijloace financiare pentru promovarea marcii sale, cercetarii si inovatiei, asigurand dezvoltarea si viabilitatea produsului;e) demonstreaza aplicarea concreta a cunostintelor pe care le detine, in cadrul unei unitati-pilot; obiectivele principale ale unitatii-pilot sunt testarea si definitivarea formulei de afaceri.(3) Francizatul este un profesionist, persoana fizica sau juridica, selectionat de francizor, care adera la principiul omogenitatii retelei de franciza, asa cum este ea definita de catre francizori.(4) Reteaua de franciza cuprinde un ansamblu de raporturi contractuale intre un francizor si mai multi francizati, in scopul promovarii unei tehnologii, unui produs sau serviciu, precum si pentru dezvoltarea productiei si distributiei unui produs sau serviciu . Francizatul este sustinut de catre francizor, prin aportul continuu de asistenta comerciala si/sau tehnica, in cadrul si pe durata contractului de franciza incheiat intre parti.(5) Unitatea-pilot este echivalentul unui prototip, avand scopul de a asigura cea mai facila cale de aplicare in practica a retetei de succes a francizorului, de a testa sistemul de franciza si infrastructura acestuia, servind proiectarii programului de franciza si elaborarii manualelor de instruire si a operatiunilor zilnice."2. La articolul 2, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"(2) Francizorul furnizeaza viitorului francizat informatii care ii permit acestuia sa participe, in deplina cunostinta de cauza, la derularea contractului de franciza.(3) Francizorul furnizeaza potentialului francizat un document de dezvaluire de informatii, care trebuie sa contina date specifice referitoare la:a) istoricul si experienta francizorului;b) amanunte privind identitatea managementului francizei;c) istoricul de litigii al francizorului si al conducerii acestuia;d) suma initiala pe care trebuie sa o investeasca francizatul;e) obligatiile reciproce ale partilor;f) copii ale rezultatului financiar al francizorului din ultimul an;g) detinerea informatiilor cu privire la unitatea-pilot."3. La articolul 2, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:"(4) Pana la debutul retelei sale de franciza, francizorul va opera eficient un concept de afaceri, pentru o perioada de cel putin un an, in minimum o unitate-pilot."4. In tot cuprinsul ordonantei, termenul "beneficiar" se inlocuieste cu termenul "francizat".
Articolul IILa articolul 7 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, punctul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"15. franciza - un sistem de comercializare a produselor si/sau al serviciilor si/sau al tehnologiilor, bazat pe o colaborare continua intre persoanele fizice sau juridice independente din punct de vedere juridic si financiar, prin care o persoana, denumita francizor, acorda altei persoane, denumita francizat, dreptul si impune obligatia de a exploata o afacere in conformitate cu conceptul francizorului; acest drept autorizeaza si obliga pe francizat, in schimbul unei contributii financiare directe sau indirecte, sa utilizeze marcile de produse si/sau de servicii, alte drepturi de proprietate intelectuala sau industriala protejate, know-how-ul, drepturile de autor, precum si insemne ale comerciantilor, beneficiind de un aport continuu de asistenta comerciala si/sau tehnica din partea francizorului, in cadrul si pe durata contractului de franciza incheiat intre parti in acest scop;".
Articolul III(1) In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, Asociatia Romana de Franciza, asociatie de utilitate publica, infiinteaza Registrul National de Franciza in care se inregistreaza, la cerere, informatiile furnizate de catre francizori prin documentul de dezvaluire de informatii. Francizorii au posibilitatea de a inregistra in mod gratuit documentul de dezvaluire de informatii in Registrul National de Franciza.(2) Continutul si modalitatea de administrare a Registrului National de Franciza se stabilesc prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale cu atributii in domeniul mediului de afaceri, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020
Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019
Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana
Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului Sursa: Irina Maria Diculescu
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018 Sursa: EuroAvocatura.ro
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim