din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2267 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Hotararea Guvernului nr. 673/2019 privind votul prin corespondenta

Hotararea Guvernului nr. 673/2019 privind votul prin corespondenta

  Publicat: 16 Sep 2019       2361 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 749 din 13.09.2019.

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Denumire a Camerei inferioare a Parlamentului in unele tari
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Denumire a Camerei inferioare a Parlamentului in unele tari
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Denumire a Camerei inferioare a Parlamentului in unele tari
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

Articolul 1
(1) Se aproba modelele, dimensiunile si conditiile de confectionare ale plicului prevazut la art. 10 alin. (5) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenta, precum si modificarea si completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente, cu modificarile si completarile ulterioare, in care sunt introduse documentele necesare exercitarii dreptului de vot prin corespondenta care sunt transmise alegatorului de catre Compania Nationala "Posta Romana" - S.A., prevazute in anexa nr. 1.
(2) Se aproba modelul, dimensiunile si conditiile de confectionare ale plicului exterior, prevazute in anexa nr. 2.
(3) Se aproba modelul, dimensiunile si conditiile de confectionare ale plicului interior, prevazute in anexa nr. 3.
(4) Se aproba modelul, dimensiunile si conditiile de confectionare ale certificatului de alegator, prevazute in anexa nr. 4.
(5) Se aproba modelul, dimensiunile si conditiile de confectionare ale autocolantului cu mentiunea "VOTAT" si ale plicului in care se introduce, prevazute in anexa nr. 5.
(6) Se aproba modelul, dimensiunile si conditiile de confectionare ale autocolantului cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenta din tara pe care alegatorul care a optat pentru transmiterea votului prin corespondenta in tara il va aplica pe plicul exterior, prevazute in anexa nr. 6.


Articolul 2
Instructiunile privind exercitarea dreptului de vot prin corespondenta se tiparesc pe hartie ofset, format A4 tipar policromie fata, o culoare verso.


Articolul 3
(1) Se stabileste ordonatorul de credite prevazut de art. 22 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 288/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, ca fiind Autoritatea Electorala Permanenta.
(2) Tipurile de servicii si produse postale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenta la alegerile pentru Senat, Camera Deputatilor si la alegerile pentru Presedintele Romaniei sunt prevazute in anexa nr. 7.
(3) Tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondenta la alegerile pentru Senat, Camera Deputatilor si la alegerile pentru Presedintele Romaniei sunt prevazute in anexa nr. 8.


Articolul 4
(1) Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. emite factura aferenta serviciilor si/sau produselor prevazute in anexa nr. 7 la pct. 1.1.1, 1.2.1, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1.1, 2.2, 2.3 si 2.4, precum si tipurilor de cheltuieli prevazute in anexa nr. 8, pana cel mai tarziu la data de 11 decembrie a anului in care au loc alegerile parlamentare sau prezidentiale.
(2) In cazul prevazut la alin. (1), Autoritatea Electorala Permanenta are obligatia de a efectua plata catre Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. pana la data de 31 decembrie a anului in care au loc alegerile parlamentare sau prezidentiale, dupa caz.
(3) Pentru trimiterile postale prevazute in anexa nr. 7 la pct. 2.1.1, sosite ulterior datei de 11 decembrie a anului in care au loc alegerile parlamentare sau prezidentiale, dupa caz, Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. va emite factura pana cel tarziu la data de 22 iunie a anului ulterior celui in care au avut loc alegerile parlamentare sau prezidentiale, dupa caz.
(4) Factura prevazuta la alin. (3) include si contravaloarea serviciilor conexe, prevazute in anexa nr. 7 la pct. 2.2, 2.3 si 2.4.
(5) Pentru prestarea serviciilor prevazute in anexa nr. 7, Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. are obligatia de a tine contabilitate separata, cu evidentierea tuturor costurilor aferente.
(6) In cazul prevazut la alin. (3), Autoritatea Electorala Permanenta are obligatia de a efectua plata catre Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. pana la data de 30 iunie a anului ulterior celui in care au loc alegerile parlamentare sau prezidentiale, dupa caz.


Articolul 5
(1) Presedintele biroului electoral pentru votul prin corespondenta si loctiitorul acestuia primesc cate o indemnizatie de 380 lei pentru fiecare zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile pentru fiecare tur de scrutin. Ceilalti membri ai birourilor electorale pentru votul prin corespondenta primesc cate o indemnizatie de 190 lei pentru fiecare zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile pentru fiecare tur de scrutin.
(2) Prin zi de activitate se intelege munca desfasurata pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numarul de ore prestate, dar nu mai putin de 6 ore pe zi.
(3) Plata indemnizatiilor prevazute la alin. (1) se face in baza listelor de prezenta semnate de catre presedintii birourilor electorale pentru votul prin corespondenta.
(4) Indemnizatiile prevazute la alin. (1) sunt platite de catre Ministerul Afacerilor Externe.


Articolul 6
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 92/2016 pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondenta, precum si modificarea si completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente la alegerile pentru Senat si Camera Deputatilor publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 133 din 19 februarie 2016, cu modificarile ulterioare, se abroga.


Articolul 7
Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezenta hotarare .
Anexele pot fi consultate aici: Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8.





Afişează Hotararea Guvernului nr. 673/2019 privind votul prin corespondenta pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Vot prin Corespondenta    HG 673/2019    MAE    Posta Romana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.