din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5226 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Ordonanta nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale

Ordonanta nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale

  Publicat: 16 Aug 2019       7768 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale

Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Confirmare intr-o anumita functie
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Confirmare intr-o anumita functie
Confirmare intr-o anumita functie
A fost promulgat la 11.09.1865
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
A fost promulgat la 11.09.1865
Confirmare intr-o anumita functie
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
A fost promulgat la 11.09.1865
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Confirmare intr-o anumita functie
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
A fost promulgat la 11.09.1865

c) sa permita accesul persoanei/persoanelor care efectueaza supravegherea la toate documentele primite de debitor sau care emana de la debitor, inclusiv contracte, oferte sau alte acte, precum si de a efectua copii de pe documentele solicitate, in conditiile Codului de procedura fiscala;

d) sa informeze expertul independent si persoana/persoanele care efectueaza supravegherea despre intarzierile in implementarea masurilor stabilite in planul de restructurare, cauzele acestora, precum si solutiile ce urmeaza a fi luate.

(6) In cazul in care organul fiscal competent considera necesare clarificari cu privire la raportul depus de expertul independent sau cu privire la masurile ori solutiile propuse de persoana/persoanele care efectueaza supravegherea, le poate solicita de la debitor, expertul independent si/sau de la persoana/persoanele care efectueaza supravegherea.

(7) Ori de cate ori se impune o ajustare a planului de restructurare, aceasta se efectueaza de un expert independent.

ARTICOLUL 8 Prevederi speciale privind stingerea obligatiilor bugetare administrate de organul fiscal central

(1) In cazul in care in perioada dintre data eliberarii certificatului de atestare fiscala si data comunicarii deciziei de aprobare a restructurarii obligatiilor bugetare se sting obligatiile bugetare, stingerea se efectueaza mai intai cu obligatiile care constituie conditie potrivit art. 4 alin. (6) - (9) si apoi cu celelalte obligatii cuprinse in certificatul de atestare fiscala care fac obiectul masurii de inlesnire la plata, in conditiile art. 20.

(2) Pentru deconturile cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare depuse pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 3 alin. (3) se aplica dispozitiile art. 167 din Codul de procedura fiscala.

(3) Pe perioada derularii inlesnirii la plata, cu sumele de rambursat/de restituit, in limita sumei aprobate la rambursare/restituire, obligatiile bugetare se sting in urmatoarea ordine:

a) ratele de inlesnire si/sau, dupa caz, obligatiile bugetare de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii la plata;

b) sumele datorate in contul urmatoarelor rate din graficul de plata .

(4) Prin derogare de la prevederile art. 167 alin. (5) lit. b) din Codul de procedura fiscala, in cazul deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare depuse in perioada dintre data eliberarii certificatului de atestare fiscala si data emiterii deciziei de aprobare a restructurarii obligatiilor bugetare, momentul exigibilitatii sumei de rambursat este data emiterii deciziei de rambursare.

(5) Prin data emiterii deciziei de rambursare, prevazuta la alin. (4), se intelege data inregistrarii acesteia la organul fiscal competent.

(6) Diferentele de obligatii bugetare ramase nestinse in urma solutionarii deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare se comunica debitorului printr-o instiintare de plata .

ARTICOLUL 9 Conditii pe perioada de derulare a planului de restructurare

(1) Debitorul are obligatia de a indeplini masurile prevazute in planul de restructurare, in termenele stabilite in acesta.

(2) In cazul in care persoana/persoanele care efectueaza supravegherea constata ca masurile de restructurare a debitorului, inclusiv masurile de restructurare a obligatiilor bugetare, cu exceptia inlesnirilor la plata, nu sunt realizate in termenele/perioadele prevazute in planul de restructurare, notifica debitorul si ii acorda un termen rezonabil in raport cu natura si complexitatea masurii, care poate fi prelungit pentru motive justificate, dar nu mai mult de 6 luni de la data constatarii, in vederea realizarii acestora sau a prezentarii unui plan de restructurare ajustat, daca masurile nu pot fi implementate din cauze obiective.

(3) Inlesnirea la plata isi mentine valabilitatea in urmatoarele conditii:

a) debitorul sa declare si sa achite, potrivit legii, obligatiile bugetare administrate de organul fiscal competent cu termene de plata incepand cu data comunicarii deciziei de inlesnire la plata . Inlesnirea la plata isi mentine valabilitatea si daca aceste obligatii sunt declarate si/sau achitate pana la data de 25 a lunii urmatoare scadentei prevazute de lege inclusiv sau pana la finalizarea inlesnirii la plata in situatia in care acest termen se implineste dupa data stingerii in totalitate a obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata;

b) debitorul sa achite, potrivit legii, obligatiile bugetare stabilite de organul fiscal competent prin decizie, cu termene de plata incepand cu data comunicarii deciziei de inlesnire la plata . Inlesnirea la plata isi mentine valabilitatea si daca aceste obligatii sunt achitate in cel mult 30 de zile de la termenul de plata prevazut de lege sau pana la finalizarea perioadei de inlesnire la plata in situatia in care termenul de 30 de zile se implineste dupa aceasta data;

c) debitorul sa achite diferentele de obligatii bugetare rezultate din declaratii rectificative in termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii declaratiei;

d) debitorul sa respecte cuantumul si termenele de plata din graficul de plata . Inlesnirea la plata isi mentine valabilitatea si daca rata din grafic este achitata pana la urmatorul termen de plata din graficul de plata;

e) debitorul sa achite obligatiile bugetare stabilite de alte organe decat organele fiscale si transmise spre recuperare organelor fiscale, precum si amenzile de orice fel, pentru care au fost comunicate somatii dupa data comunicarii deciziei de inlesnire la plata, in cel mult 180 de zile de la comunicarea somatiei sau pana la finalizarea inlesnirii la plata in situatia in care termenul de 180 de zile se implineste dupa data stingerii in totalitate a obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata;

f) debitorul sa achite obligatiile bugetare ramase nestinse dupa solutionarea deconturilor potrivit art. 8 alin. (6), in cel mult 30 de zile de la data comunicarii instiintarii de plata;

g) debitorul sa achite, in termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii instiintarii de plata, obligatiile bugetare stabilite in acte administrative ce au fost suspendate in conditiile art. 14 sau 15 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru care suspendarea executarii actului administrativ a incetat dupa data comunicarii deciziei de inlesnire la plata;

h) debitorul sa achite, in termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii instiintarii de plata, obligatiile bugetare stabilite de alte autoritati a caror administrare a fost transferata organului fiscal competent dupa emiterea deciziei de inlesnire la plata;

i) debitorul sa achite sumele pentru care s-a stabilit raspunderea, incepand cu data comunicarii deciziei de inlesnire la plata, potrivit prevederilor legislatiei privind insolventa si/sau raspunderea solidara potrivit prevederilor art. 25 si 26 din Codul de procedura fiscala, in cel mult 30 de zile de la data stabilirii raspunderii;

j) debitorul sa nu intre sub incidenta uneia dintre situatiile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c) sau d);

k) debitorul sa respecte obligatiile prevazute la art. 7 alin. (5);

l) debitorul sa achite, in termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii instiintarii de plata, obligatiile bugetare datorate de debitorii care fuzioneaza, potrivit legii, si care nu beneficiaza de restructurarea obligatiilor bugetare.

(4) In situatia in care termenele prevazute la alin. (3) se implinesc dupa data finalizarii inlesnirii la plata, obligatiile bugetare trebuie stinse pana la data finalizarii inlesnirii la plata .

(5) In situatia in care sumele care au format obiect al inlesnirii la plata au fost stinse in totalitate si au fost respectate conditiile prevazute la alin. (3), organul fiscal competent comunica debitorului decizia de finalizare a inlesnirii la plata .

ARTICOLUL 10 Modificarea planului de restructurare

Pe perioada derularii planului de restructurare, acesta poate fi modificat din initiativa debitorului, in cazul in care constata anterior implinirii termenelor ca masurile incluse in plan, inclusiv masurile de restructurare a obligatiilor bugetare, cu exceptia inlesnirilor la plata, nu pot fi realizate, din motive obiective, in termenele stabilite. In cazul prezentarii unui plan de restructurare ajustat, debitorul trebuie sa actualizeze testul creditorului privat prudent. In cazul in care organul fiscal accepta planul de restructurare ajustat, in functie de rezultatul noului test, organul fiscal ajusteaza obligatiile bugetare prevazute in deciziile emise potrivit art. 6 alin. (3).

ARTICOLUL 11 Modificarea deciziei de inlesnire la plata in perioada de valabilitate a inlesnirii

(1) Pe perioada de valabilitate a inlesnirii, decizia de inlesnire la plata poate fi modificata la cererea debitorului prin includerea in cuprinsul acesteia a urmatoarelor obligatii bugetare cuprinse in certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent:

a) obligatiile bugetare de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii la plata, prevazute la art. 9 alin. (3) lit. a) -c), e) -i) si l);

b) obligatiile bugetare exigibile la data comunicarii deciziei de mentinere a valabilitatii inlesnirii, prevazute la art. 14 alin. (2);

c) obligatiile bugetare pentru care s-a aprobat un plan de restructurare ajustat potrivit art. 9 alin. (2).

(2) Debitorul poate depune cel mult doua cereri de modificare a deciziei de inlesnire la plata intr-un an calendaristic sau, dupa caz, intr-o fractiune de an calendaristic. Pentru obligatiile bugetare prevazute la art. 9 alin. (3) lit. g) si h) si alin. (8) al prezentului articol, debitorul poate depune cererea de modificare a deciziei de inlesnire la plata ori de cate ori este necesar. Printr-o cerere se poate solicita modificarea deciziei de inlesnire la plata prin includerea tuturor obligatiilor bugetare ce reprezinta conditie de mentinere a valabilitatii inlesnirii la plata la data depunerii cererii.

(3) Cererea se depune pana la implinirea termenului prevazut la art. 9 alin. (3) lit. a) -c), e) -i) si l), dupa caz, ori pana la implinirea termenului prevazut la art. 14 alin. (2) si se solutioneaza de organul fiscal competent prin decizie de modificare a deciziei de inlesnire la plata sau decizie de respingere, dupa caz.

(4) In situatia in care debitorul solicita modificarea deciziei de inlesnire la plata, acesta prezinta un plan de restructurare ajustat, aprobat potrivit art. 4 alin. (12), care cuprinde un nou grafic de plata . Noul grafic de plata poate fi prelungit, cu acordul prealabil al persoanei/persoanelor care efectueaza supravegherea, pe o perioada de maximum 3 ani, indiferent de numarul cererilor de modificare depuse.

(5) In cazul in care se solicita modificarea inlesnirii la plata, accesoriile aferente sumelor care se includ in inlesnire se amana la plata in vederea scutirii.

(6) Cuantumul si termenele de plata ale noilor rate de inlesnire se stabilesc prin graficul de plata prevazut la alin. (4) cu respectarea art. 4 alin. (6) - (9), care face parte integranta din decizia de modificare a deciziei de inlesnire la plata .

(7) In situatia in care pe perioada de valabilitate a inlesnirii la plata se desfiinteaza sau se anuleaza, in tot sau in parte, actul administrativ in care sunt individualizate obligatii bugetare ce fac obiectul inlesnirii la plata, decizia de inlesnire la plata se modifica in mod corespunzator, la cererea debitorului.

(8) In situatia in care pe perioada de valabilitate a inlesnirii debitorul obtine o suspendare a executarii actului administrativ in care sunt individualizate obligatii bugetare ce fac obiectul inlesnirii la plata, decizia de inlesnire la plata se modifica, la cererea debitorului.

(9) Prevederile prezentului articol sunt aplicabile in mod corespunzator si pentru obligatiile bugetare ale unui debitor care nu beneficiaza de inlesnire la plata si fuzioneaza, potrivit legii, cu un alt debitor care beneficiaza de inlesnirea la plata .

ARTICOLUL 12 Accesorii

(1) Pentru obligatiile bugetare ce formeaza obiect al restructurarii, cu exceptia obligatiilor bugetare principale reprezentand ajutor de stat de recuperat, nu se datoreaza si nu se calculeaza obligatii de plata accesorii de la data aprobarii planului de restructurare.

(2) Pentru rata de inlesnire la plata achitata cu intarziere pana la urmatorul termen de plata din graficul de plata, potrivit art. 9 alin. (3) lit. d), precum si pentru diferentele de obligatii bugetare marcate si ramase nestinse dupa solutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare, potrivit art. 8 alin. (6), se percepe o penalitate, care i se comunica debitorului prin decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii si se achita potrivit prevederilor art. 156 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

(3) Nivelul penalitatii este de 5% din:





Afişează Ordonanta nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 6/2019    Facilitati fiscale    Facilitati fiscale 2019    Codul de procedura fiscala 2019    Rambursare    Poprire ANAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 833/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) din OUG nr. 44/2015
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.285 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.285 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.285 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.285 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Evaziunea fiscala legala
Sursa: EuroAvocatura