din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5417 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Ordonanta nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale

Ordonanta nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale

  Publicat: 16 Aug 2019       7770 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale

Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Confirmare intr-o anumita functie
Confirmare intr-o anumita functie
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Confirmare intr-o anumita functie
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Confirmare intr-o anumita functie
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
A fost promulgat la 11.09.1865
Confirmare intr-o anumita functie
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Confirmare intr-o anumita functie
Confirmare intr-o anumita functie
Sume pastrate in conturile din banci sau in casieriile agentilor economici, persoane juridice si fizice, fara destinatie de moment, tinute la dispozitia acestora pentru acoperirea cheltuielilor legate de activitatea si afacerile pe care le intreprind.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Confirmare intr-o anumita functie
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

aa) obligatiile bugetare scadente in perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 2019 si data depunerii solicitarii de restructurare;

bb) obligatiile bugetare principale si accesorii reprezentand ajutor de stat de recuperat inscrise in certificatul de atestare fiscala emis potrivit art. 3 alin. (3);

cc) obligatiile bugetare stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale intre data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 3 alin. (3) si data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5, cu exceptia celor incluse in decizia de inlesnire potrivit art. 11 sau a celor care formeaza obiect al unei alte masuri de restructurare;

dd) obligatiile bugetare declarate suplimentar de debitor si/sau stabilite de organul fiscal prin decizie intre data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 3 alin. (3) si data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.

(ii) in primul an al inlesnirii, debitorul trebuie sa achite urmatoarele obligatii bugetare:

aa) obligatiile bugetare scadente in perioada cuprinsa intre data depunerii solicitarii de restructurare si data comunicarii deciziei de inlesnire la plata;

bb) obligatiile bugetare principale si accesorii reprezentand ajutor de stat de recuperat transmise organului fiscal in perioada cuprinsa intre data eliberarii certificatului de atestare fiscala si data comunicarii deciziei de inlesnire la plata;

cc) obligatiile bugetare stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale intre data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5 si data comunicarii deciziei de inlesnire la plata, cu exceptia celor incluse in decizia de inlesnire potrivit art. 11 sau a celor care formeaza obiect al unei alte masuri de restructurare;

dd) obligatiile bugetare declarate suplimentar de debitor si/sau stabilite de organul fiscal prin decizie intre data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5 si data comunicarii deciziei de inlesnire la plata;

(iii) in al doilea an al inlesnirii la plata, debitorul trebuie sa achite cel putin 10% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata;

(iv) din al treilea an si pana la finalizarea inlesnirii la plata, debitorul trebuie sa achite restul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata, proportional cu anii pentru care a fost acordata inlesnirea la plata;

(7) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare masura de anulare a unui cuantum de maximum 30% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 5% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.

(8) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare masura de anulare a unui cuantum cuprins intre 30% si 40% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 10% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.

(9) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare si masura de anulare a unui cuantum cuprins intre 40% si 50% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 15% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.

(10) In cazul in care planul de restructurare prevede masura de stingere a obligatiilor bugetare prin dare in plata a unor bunuri imobile ale debitorului si/sau masura conversiei in actiuni a obligatiilor bugetare, acestea trebuie realizate in maximum un an de la data aprobarii planului de restructurare.

(11) In situatia in care debitorul intentioneaza ca restructurarea obligatiilor bugetare sa se realizeze prin masura conversiei in actiuni si/sau a darii in plata, inainte de depunerea solicitarii de restructurare prevazute la art. 5, organul fiscal analizeaza impreuna cu debitorul indeplinirea conditiilor prevazute la art. 263 si/sau 264 din Codul de procedura fiscala.

(12) Planul de restructurare trebuie sa fie aprobat de adunarea generala a actionarilor, asociatilor sau de asociatul unic, dupa caz.

ARTICOLUL 5 Solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare

(1) Debitorul depune la organul fiscal competent solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare, impreuna cu planul de restructurare si testul creditorului privat prudent.

(2) In situatia in care dupa eliberarea certificatului de atestare fiscala, potrivit art. 3 alin. (3), si pana la data depunerii solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare au fost stinse obligatii bugetare ce pot face obiectul restructurarii, organul fiscal competent elibereaza din oficiu un nou certificat de atestare fiscala, pe care il comunica debitorului in vederea ajustarii planului de restructurare, daca acesta nu a fost deja ajustat. In acest caz, obligatiile bugetare cuprinse in certificatul de atestare fiscala ce pot forma obiect al restructurarii nu se sting pana la momentul depunerii planului de restructurare ajustat.

(3) In analiza solicitarii depuse potrivit alin. (1) organul fiscal competent verifica:

a) daca debitorul se afla in dificultate generata de lipsa de disponibilitati banesti si are capacitatea financiara de plata pentru a beneficia de esalonarea la plata potrivit Codului de procedura fiscala;

b) daca planul de restructurare contine elementele prevazute la art. 4 alin. (1) si daca este aprobat conform art. 4 alin. (12);

c) daca masurile de restructurare a obligatiilor bugetare respecta conditiile prevazute la art. 4 alin. (2), (4) si (6) - (11), dupa caz;

d) existenta masurilor de restructurare care asigura restabilirea viabilitatii debitorului si indeplinirea testului creditorului privat prudent pe baza analizei puse la dispozitie de expertul independent, potrivit definitiei prevazute la art. 2 alin. (1) lit. f).

(4) Solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare se solutioneaza de organul fiscal competent in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii acesteia.

ARTICOLUL 6 Modul de solutionare a cererii

(1) In situatia in care organul fiscal competent constata ca debitorul poate beneficia de esalonarea la plata potrivit Codului de procedura fiscala, emite decizie de respingere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare si solutioneaza cererea potrivit dispozitiilor art. 184-209 din Codul de procedura fiscala. In acest caz, organul fiscal verifica conditiile de acordare a esalonarii la plata, cu exceptia conditiei prevazute la art. 186 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala, care a fost verificata potrivit art. 5 alin. (3) lit. a).

(2) In cazul in care organul fiscal competent constata indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2, precum si conditiile prevazute la art. 5 alin. (3) lit. b) -d), emite decizie prin care aproba restructurarea obligatiilor bugetare.

(3) In cazul in care planul de restructurare contine masura de inlesnire la plata, eventual combinata cu masura de anulare, in parte, a unor obligatii bugetare principale si/sau cu celelalte masuri de restructurare a obligatiilor bugetare, organul fiscal procedeaza astfel:

a) emite decizie de inlesnire la plata a obligatiilor bugetare principale. Graficul de plata stabilit in planul de restructurare face parte integranta din decizia de inlesnire la plata;

b) emite decizie de amanare la plata a dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor datorate de debitor aferente obligatiilor bugetare principale care constituie obiect al restructurarii la plata, cu exceptia obligatiilor accesorii aferente obligatiilor bugetare principale reprezentand ajutor de stat de recuperat, care trebuie platite potrivit art. 4 alin. (6) lit. b) pct. (i) si (ii). Se emite aceasta decizie si in situatia in care obligatiile bugetare principale prevazute la art. 1 alin. (1), (3) si (4) sunt stinse pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala;

c) emite decizie de amanare la plata a obligatiilor bugetare principale propuse a fi anulate.

(4) In situatia in care organul fiscal competent constata ca debitorul nu indeplineste conditiile prevazute la art. 5 alin. (3) lit. b) sau c), solicita debitorului efectuarea corectiilor necesare. In cazul in care in termen de 30 de zile de la data solicitarii nu sunt efectuate corectiile, organul fiscal competent emite decizie de respingere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare, fara a fi afectat dreptul debitorului de a depune o noua solicitare in termenul prevazut la art. 22.

(5) In situatia in care organul fiscal competent constata ca debitorul nu indeplineste conditiile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c) -f), emite decizie de respingere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare.

(6) Obligatiile bugetare care fac obiect al restructurarii nu sunt considerate obligatii restante.

ARTICOLUL 7 Regimul de monitorizare si supraveghere a debitorului

(1) In vederea realizarii masurilor incluse in planul de restructurare, expertul independent realizeaza o monitorizare permanenta a debitorului, intocmind periodic un raport privind stadiul implementarii, pe care il transmite debitorului si organului fiscal.

(2) Pe toata perioada implementarii masurilor incluse in planul de restructurare, organul fiscal central instituie un regim de supraveghere a debitorului cu privire la respectarea prevederilor din planul de restructurare, precum si a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare. In acest caz, conducatorul organului fiscal competent desemneaza una sau mai multe persoane in vederea efectuarii supravegherii.

(3) Persoana/Persoanele care efectueaza supravegherea are/au urmatoarele drepturi:

a) sa participe la sedintele adunarii generale a actionarilor, asociatilor, consiliului de administratie si alte asemenea sedinte privind managementul debitorului, in calitate de observator;

b) sa aiba acces in toate locatiile in care isi desfasoara activitatea debitorul, in conditiile Codului de procedura fiscala;

c) sa aiba acces la toate documentele primite de debitor sau care emana de la debitor, inclusiv contracte, oferte sau alte acte, in conditiile Codului de procedura fiscala.

(4) Persoana/Persoanele care efectueaza supravegherea are/au urmatoarele obligatii:

a) sa analizeze raportul privind stadiul implementarii masurilor incluse in planul de restructurare intocmit de expertul independent;

b) sa semneze pentru luare la cunostinta toate cererile, declaratiile si orice alte documente depuse de debitor la organul fiscal competent;

c) sa discute cu expertul independent si sa propuna masurile si solutiile prevazute la art. 9 alin. (2), in cazul in care se constata abateri in implementarea planului de restructurare. In functie de elementele de risc identificate, propune/propun instituirea de masuri asiguratorii, potrivit Codului de procedura fiscala.

(5) Debitorul are urmatoarele obligatii:

a) sa informeze si sa comunice, in timp util, persoanei/persoanelor care efectueaza supravegherea data, ora si locul la care vor avea loc sedintele adunarii generale a actionarilor, asociatilor, consiliului de administratie si alte asemenea sedinte privind managementul debitorului, precum si documentele ce urmeaza a fi supuse dezbaterii;

b) sa permita accesul persoanei/persoanelor care efectueaza supravegherea in toate locatiile in care isi desfasoara activitatea, la solicitarea expresa a acesteia/acestora, in conditiile Codului de procedura fiscala;





Afişează Ordonanta nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 6/2019    Facilitati fiscale    Facilitati fiscale 2019    Codul de procedura fiscala 2019    Rambursare    Poprire ANAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 833/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) din OUG nr. 44/2015
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.285 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.285 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.285 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.285 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii
Pronuntaţă de: Decizia nr.415 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Evaziunea fiscala legala
Sursa: EuroAvocatura