din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1609 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Legea nr. 145/2019 privind statutul politistilor de penitenciare

Legea nr. 145/2019 privind statutul politistilor de penitenciare

  Publicat: 31 Jul 2019       22061 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 631 din 30.07.2019.

Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Puteti depune o plangere la Curte daca va considerati victima directa a unei incalcari a drepturilor sau garantiilor prevazute in Conventie sau in protocoalele acesteia.
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sunt acele mijloace prin care se constata elementele de fapt ce pot servi ca proba, inscrisurile, depozitiile martorilor, marturisirea, cercetarea la fata locului si expertiza.
Puteti depune o plangere la Curte daca va considerati victima directa a unei incalcari a drepturilor sau garantiilor prevazute in Conventie sau in protocoalele acesteia.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Prevazute in cap. I, t. III, C. proc. pen., partea generala, mijloace prin care se constata elementele de fapt ce pot servi ca proba
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Sunt acele mijloace prin care se constata elementele de fapt ce pot servi ca proba, inscrisurile, depozitiile martorilor, marturisirea, cercetarea la fata locului si expertiza.
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
(autorecuzarea)- Institutia prin care persoana incopatibila se abtine sa participe in procesul penal,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

(10) Prezenta persoanei citate in fata comisiei de disciplina acopera orice vicii de procedura .

Articolul 175
(1) Politistul de penitenciare a carui fapta este cercetata are obligatia de a se prezenta personal in fata comisiei de disciplina pe parcursul cercetarii.
(2) Comisia de disciplina are obligatia de a asigura, in conditiile legii, accesul neingradit al politistului de penitenciare a carui fapta a fost sesizata la documentele utilizate in sau rezultate din activitatea comisiei de disciplina privind fapta sesizata ca abatere disciplinara.

Articolul 176
(1) Cercetarea faptei ce poate constitui abatere disciplinara se face cu celeritate.
(2) In cadrul cercetarii se stabilesc faptele si urmarile acestora, imprejurarile in care au fost savarsite, precum si orice alte date concludente din care sa se poata aprecia asupra existentei sau inexistentei vinovatiei. Ascultarea celui cercetat in cauza si verificarea apararilor sale sunt obligatorii.
(3) Activitatea de cercetare a faptei consta in:
a) audierea persoanei care a formulat sesizarea, daca comisia o apreciaza ca necesara pentru clarificarea unor elemente de fapt cuprinse in sesizare . Pe parcursul cercetarii disciplinare, la solicitarea politistului de penitenciare a carui fapta constituie obiectul sesizarii, persoana care a formulat sesizarea poate fi citata in vederea audierii;
b) audierea politistului de penitenciare a carui fapta constituie obiectul sesizarii;
c) audierea altor persoane ale caror declaratii pot conduce la solutionarea cazului;
d) obtinerea informatiilor considerate necesare pentru solutionarea cazului, prin mijloacele prevazute de lege;
e) verificarea documentelor si a declaratiilor prezentate.
(4) Cel mai tarziu la primul termen de prezentare in fata comisiei de disciplina, politistul de penitenciare a carui fapta constituie obiectul sesizarii poate propune mijloacele de proba pe care le considera necesare, iar persoana care a formulat sesizarea poate propune completarea mijloacelor de proba indicate in sesizare . Probele se propun motivat pentru fiecare din perspectiva concludentei, pertinentei si utilitatii probei, comisia avand obligatia de a se pronunta motivat in sensul admiterii sau respingerii acestora. Persoanele citate pot propune mijloace de proba si printr-o cerere scrisa adresata comisiei de disciplina.
(5) Mijloacele de proba care nu au fost solicitate in conditiile alin. (4) nu vor mai putea fi invocate in fata comisiei de disciplina.
(6) Daca nevoia administrarii probei a reiesit din dezbaterile in fata comisiei de disciplina, aceasta poate incuviinta proba solicitata.
(7) Comisia de disciplina dispune din oficiu administrarea probelor pe care le considera necesare pentru solutionarea cazului.

Articolul 177
(1) Audierea persoanelor prevazute la art. 176 alin. (3) lit. a) -c) trebuie consemnata in scris intr-un proces- verbal, sub sanctiunea nulitatii. Procesul-verbal se semneaza, pe fiecare pagina, de presedinte, de membrii comisiei de disciplina, de secretarul acesteia, precum si de persoana audiata. Adaugarile, stersaturile sau schimbarile aduse se semneaza in acelasi mod, sub sanctiunea de a nu fi luate in seama.
(2) Daca persoanele audiate nu vor sau nu pot sa semneze, se va mentiona acest lucru in procesul-verbal.
(3) Refuzul persoanelor legal citate de a se prezenta la audieri se mentioneaza in procesul-verbal si nu impiedica desfasurarea cercetarii faptei .

Articolul 178
(1) Sedintele comisiei de disciplina sunt publice numai la solicitarea sau cu acordul scris al politistului de penitenciare a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara.
(2) Sedintele comisiei de disciplina nu sunt publice in situatiile in care sesizarea sau inscrisurile care stau la baza sesizarii au caracter clasificat.
(3) Lucrarile fiecarei sedinte a comisiei de disciplina se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de presedinte, de membri si de secretarul acesteia.

Articolul 179
(1) In exercitarea atributiilor sale, comisia de disciplina intocmeste procese-verbale, pe baza concluziilor majoritatii membrilor sai.
(2) Refuzul unui membru al comisiei de disciplina de a-si exprima opinia sau abtinerea de la vot pe parcursul cercetarii constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza conform legii.

Articolul 180
(1) La finalizarea procedurii de cercetare a faptei, comisia de disciplina va intocmi un referat in care va consemna rezultatele activitatii de cercetare desfasurate.
(2) Referatul comisiei de disciplina care consemneaza rezultatele activitatii de cercetare cu privire la cauza cu care a fost sesizata trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) numarul si data de inregistrare a sesizarii;
b) numele si prenumele politistului de penitenciare a carui fapta a fost cercetata, precum si compartimentul in care acesta isi desfasoara activitatea;
c) numele si prenumele persoanei care a sesizat fapta, precum si ale persoanelor audiate;
d) prezentarea faptei sesizate si a circumstantelor in care aceasta a fost savarsita;
e) probele administrate;
f) propunerea privind sanctiunea disciplinara aplicabila sau, dupa caz, de clasare a cauzei;
g) motivarea propunerii. In cazul in care se propune aplicarea unei sanctiuni disciplinare se vor prezenta motivele pentru care au fost inlaturate apararile formulate de politistul de penitenciare in timpul cercetarii;
h) numele, prenumele si semnatura presedintelui, ale membrilor comisiei de disciplina, precum si ale secretarului acesteia;
i) data intocmirii referatului.
(3) Opiniile separate, formulate in scris si motivate, se vor anexa la referatul comisiei de disciplina.

Articolul 181
(1) Comisia de disciplina formuleaza propunerea cu privire la sanctiunea aplicabila in cuprinsul referatului prevazut la art. 180.
(2) Prin referat, comisia de disciplina poate sa propuna:
a) sanctiunea disciplinara aplicabila, in cazul in care s-a dovedit savarsirea abaterii disciplinare de catre politistul de penitenciare;
b) clasarea sesizarii, daca nu se confirma savarsirea unei abateri disciplinare.
(3) In cazul in care comisia de disciplina propune aplicarea uneia dintre sanctiunile disciplinare prevazute de lege, aceasta procedeaza si la individualizarea ei; in acest sens, prin referatul prevazut la art. 180 alin. (1), comisia de disciplina propune cuantumul de diminuare a drepturilor salariale, in cazul sanctiunii prevazute la art. 141 lit. b), perioada maxima de amanare, in cazul sanctiunii prevazute la art. 141 lit. c), sau functia pe care sa se realizeze numirea, in cazul sanctiunilor prevazute la art. 141 lit. d) si e).
(4) La individualizarea sanctiunii disciplinare aplicabile politistului de penitenciare, comisia de disciplina tine seama de:
a) cauzele care au determinat savarsirea abaterii disciplinare;
b) imprejurarile in care aceasta a fost savarsita;





Afişează Legea nr. 145/2019 privind statutul politistilor de penitenciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 145/2019    Statutul Politistilor de penitenciare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.