CAPITOLUL IIIndicatorii de zgomot, aplicarea acestora si metode de evaluareSECTIUNEA 1Indicatorii de zgomot si aplicarea acestora
Articolul 5Indicatorii de zgomot utilizati la nivel national in vederea elaborarii si revizuirii cartarii strategice de zgomot in conformitate cu cap. III sunt Lnoapte si Lzsn, astfel cum sunt definiti la art. 4 pct. 11 si 14.
Articolul 6Inainte ca utilizarea metodelor comune de evaluare pentru determinarea valorilor indicatorilor de zgomot Lzsn si Lnoapte sa fie obligatorie pentru toate statele membre al Uniunii Europene, indicatorii de zgomot utilizati la nivel national impreuna cu datele existente aferente acestora se convertesc in indicatori Lzs si Lnoapte, iar aceste date nu trebuie sa fie mai vechi de 3 ani.
Articolul 7In completarea indicatorilor Lzsn si Lnoapte se pot utiliza indicatori suplimentari de zgomot, potrivit pct. 3 din anexa nr. 1.
Articolul 8Pentru planificarea acustica si zonarea zgomotului se pot utiliza alti indicatori in afara de indicatorii Lzsn si Lnoapte, stabiliti prin ghidul prevazut la art. 91 alin. (5).
SECTIUNEA a 2-aMetode de evaluare
Articolul 9Valorile indicatorilor Lzsn si Lnoapte se determina prin intermediul metodelor de evaluare prevazute in anexa nr. 2.
Articolul 10Efectele daunatoare pot fi evaluate prin intermediul relatiilor doza-efect prevazute in anexa nr. 3.
Articolul 11Metodele comune de evaluare pentru determinarea Lzsn si Lnoapte se stabilesc de catre Comisia Europeana, iar pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi se utilizeaza urmatoarele metode interimare de calcul pentru determinarea Lzsn si Lnoapte:a) pentru zgomot industrial: standardul SR ISO 9613-2: "Acustica - Atenuarea sunetului propagat in aer liber, partea a doua: Metoda generala de calcul";b) pentru zgomotul produs de aeronave: ECAC.CEAC Doc. 29 "Raport privind metoda standard de calcul al contururilor de zgomot in jurul aeroporturilor civile" - 1997, Report on Standard Method of Computing Noise Contours around Civil Airports - 1997. Din abordarile diferite ale modelarii culoarelor de zbor aeriene se utilizeaza tehnica de segmentare prevazuta in sectiunea 7.5 a ECAC.CEAC Doc 29;c) pentru zgomotul produs de traficul rutier: metoda nationala franceza de calcul "NMPB Routes-96 (SETRA-CERTU-LCPC-CSTB)", prevazuta in Hotararea din 5 mai 1995 referitoare la zgomotul produs de traficul pe infrastructurile rutiere, Jurnalul Oficial din 10 mai 1995, art. 6, si in standardul francez XPS 31-133. Pentru datele de intrare referitoare la emisii, aceste documente sunt prevazute in "Ghidul zgomotului produs de transporturile terestre, fascicula previziunea nivelelor sonore, CETUR 1980";d) pentru zgomotul produs de traficul feroviar: Regulamentul privind metoda nationala olandeza de calcul pentru zgomotul produs de traficul feroviar, aprobat de Ministerul Locuintei, Planificarii Teritoriale si Mediului din Regatul Olandei, in 20 noiembrie 1996.
Articolul 12Metodele interimare de calcul prevazute la art. 11 trebuie sa respecte definitiile Lnoapte si Lzsn prevazute la art. 4 pct. 11 si 14, precum si Recomandarea Comisiei Europene 2003/613/CE privind Liniile directoare pentru metodele interimare revizuite de calcul pentru zgomotul industrial, zgomotul produs de aeronave, zgomotul produs de traficul rutier si feroviar si datele asociate privind emisiile.
Articolul 13Metodele comune de evaluare pentru determinarea Lzsn si Lnoapte sunt prevazute in anexa nr. 2.
Articolul 14Utilizarea metodelor comune de evaluare prevazute in anexa nr. 2 este obligatorie incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi.
CAPITOLUL IIICartarea strategica de zgomot, hartile strategice de zgomot si planurile de actiune
Articolul 15Pana la data de 30 iunie 2022 se elaboreaza hartile strategice de zgomot si se aproba datele aferente acestora, care prezinta situatia anului calendaristic precedent, pentru toate aglomerarile, drumurile principale, caile ferate principale si aeroporturile principale.
Articolul 16Hartile strategice de zgomot prevazute la art. 15 se refac si, daca este cazul, se revizuiesc cel putin la fiecare 5 ani de la data de 30 iunie 2022, de fiecare data pentru anul calendaristic precedent.
Articolul 17Refacerea hartilor strategice de zgomot presupune culegerea tipurilor de date utilizate la realizarea hartilor strategice de zgomot precedente, actualizarea acestora, precum si realizarea din nou a calcului de cartare a zgomotului utilizand metodele de calcul prevazute la art. 12 sau 13, dupa caz.
Articolul 18Revizuirea hartilor strategice de zgomot se realizeaza daca se indeplinesc in mod cumulat urmatoarele situatii:a) dupa ce se refac hartile strategice de zgomot;b) in situatia in care hartile strategice de zgomot refacute difera fata de hartile strategice de zgomot precedente.
Articolul 19