din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3559 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii

Legea nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii

  Publicat: 09 Jul 2019       32699 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 563 din 09.07.2019

( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Act adoptat de organele de stat,
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Prestatiile de asigurari sociale reprezinta venit de inlocuire pentru pierderea totala sau partiala a veniturilor profesionale, ca urmare a batranetii, invaliditatii, accidentelor, bolii, maternitatii sau decesului si care se acorda sub forma de:
Act adoptat de organele de stat,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

(1) La data intrarii in vigoare a prezentei legi, cabinetele teritoriale de expertiza medicala a capacitatii de munca trec din subordinea caselor teritoriale de pensii in subordinea INEMRCM.
(2) Personalul cabinetelor teritoriale de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca se preia de catre INEMRCM, la care trece activitatea acestora, beneficiind de drepturile salariale avute si prevazute in anexa nr. II la Legea- cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

CAPITOLUL I
Organizarea CNPP

Articolul 124
(1) Conducerea CNPP este asigurata de un presedinte si consiliul de administratie.
(2) Presedintele CNPP este numit prin decizie a prim- ministrului, la propunerea ministrului muncii si justitiei sociale, pentru un mandat de 5 ani, care poate fi reinnoit. Presedintele CNPP este si presedintele consiliului de administratie.
(3) Presedintele exercita o functie asimilata functiilor de demnitate publica.
(4) Presedintele are rang de secretar de stat si este salarizat la nivelul prevazut de lege pentru aceasta functie.
(5) Consiliul de administratie este compus din 19 membri, respectiv presedintele CNPP si alte 18 persoane, care sunt reprezentanti ai Guvernului, patronatelor, sindicatelor si pensionarilor, dupa cum urmeaza:
a) presedintele CNPP;
b) 5 reprezentanti ai Guvernului, cate unul din partea: Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, Ministerului Justitiei, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Sanatatii si Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, propusi de conducatorii respectivelor ministere si numiti de catre Guvern;
c) 5 reprezentanti ai patronatelor, desemnati de organizatiile patronale reprezentative la nivel national;
d) 5 reprezentanti ai sindicatelor, desemnati de organizatiile sindicale reprezentative la nivel national;
e) 3 reprezentanti ai pensionarilor, desemnati de organizatiile nationale ale pensionarilor.
(6) Membrii consiliului de administratie sunt desemnati potrivit prevederilor alin. (5) pe o perioada de 4 ani.
(7) Consiliul de administratie functioneaza in mod legal in prezenta a cel putin 13 dintre membrii sai.
(8) Pe durata exercitarii mandatului, membrii consiliului de administratie pot fi revocati de catre cei care i-au numit, respectiv desemnat.
(9) In cazul incetarii mandatului, ca urmare a revocarii, a demisiei sau a decesului, vor fi numite, respectiv desemnate, alte persoane .
(10) Activitatea de secretariat a consiliului de administratie este asigurata de un secretar, numit de presedintele CNPP din cadrul personalului acestei institutii.

Articolul 125
(1) Membrii consiliului de administratie prevazuti la art. 124 alin. (5) beneficiaza de o indemnizatie de sedinta in cuantum de 10% din nivelul de salarizare prevazut la art. 124 alin. (4).
(2) Indemnizatia de sedinta a secretarului consiliului de administratie se stabileste in cuantum de 50% din indemnizatia de sedinta a unui membru al consiliului, stabilita potrivit prevederilor alin. (1).
(3) Totalul sumelor cuvenite unui membru al consiliului de administratie, ca urmare a participarii la sedinte, nu poate depasi intr-o luna 20% din nivelul de salarizare prevazut la art. 124 alin. (4).
(4) Indemnizatiile de sedinta stabilite potrivit alin. (1) - (3) se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat, cu respectarea prevederilor art. 128.

Articolul 126
(1) CNPP isi elaboreaza Statutul de organizare si functionare, care se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministrului muncii si justitiei sociale.
(2) Statutul prevazut la alin. (1) cuprinde in mod obligatoriu atributiile consiliului de administratie, ale presedintelui CNPP, precum si modul de organizare si functionare a CNPP.
(3) Numarul de personal al structurilor CNPP, la nivel central si local, nu poate fi mai mic decat numarul corespunzator raportului de un salariat la 2.000 de asigurati si beneficiari de prestatii de asigurari sociale.
(4) Modul de organizare si functionare a S.C. TBRCM - S.A., prevazuta la art. 122 alin. (8), se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea presedintelui CNPP.

Articolul 127
(1) Ministrul muncii si justitiei sociale este ordonator principal de credite pentru bugetul asigurarilor sociale de stat .
(2) Ministrul muncii si justitiei sociale poate delega atributiile prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru ordonatorul principal de credite bugetare, presedintelui CNPP.
(3) Directorii executivi ai caselor teritoriale de pensii sunt ordonatori tertiari de credite pentru bugetul asigurarilor sociale de stat .

Articolul 128
Cu exceptia cheltuielilor prevazute la art. 101 referitoare la transmiterea catre beneficiar a drepturilor, cheltuielile privind organizarea si functionarea sistemului public de pensii se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat in limita unui procent de pana la 3% aplicat asupra cheltuielilor anuale totale prevazute prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat, inclusiv asupra cheltuielilor din alte surse atrase, in conditiile legii.

CAPITOLUL II
Atributiile CNPP si ale caselor teritoriale de pensii

Articolul 129
In aplicarea prevederilor prezentei legi, CNPP indeplineste, in principal, urmatoarele atributii:
a) indruma si controleaza modul de aplicare a dispozitiilor legale de catre casele teritoriale de pensii;
b) furnizeaza datele necesare pentru fundamentarea si elaborarea bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului de stat;
c) stabileste modalitatea tehnica de evidenta a contribuabililor la sistemul public de pensii, a drepturilor si obligatiilor de asigurari sociale in cazul contractelor de asigurare sociala, precum si a modului de colaborare cu Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date;
d) publica anual raportul de activitate;
e) organizeaza cooperarea cu institutii similare din alte tari, in vederea coordonarii prestatiilor de asigurari sociale din domeniul propriu de competenta, pentru lucratorii migranti;
f) ia masuri, in conditiile legii, pentru dezvoltarea si administrarea eficienta a patrimoniului sistemului public de pensii, precum si pentru asigurarea integritatii acestuia;
g) asigura evidenta la nivel national a tuturor contribuabililor la sistemul public de pensii, pe baza informatiilor transmise de ANAF, respectiv de casele teritoriale de pensii;
h) asigura evidenta, la nivel national, a drepturilor si obligatiilor de asigurari sociale in cazul contractelor de asigurare sociala, pe baza codului numeric personal;
i) creeaza arhive electronice care constituie baze de date pentru operatiunile desfasurate in cadrul sistemului public de pensii, conform procedurilor aprobate prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale;
j) coordoneaza si controleaza activitatea INEMRCM;





Afişează Legea nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 127/2019    Legea privind sistemul public de pensii    Asigurari sociale

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 138/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate unor dispozitii din Legea privind sistemul public de pensii
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei