din anul 2007, atuul tau de DREPT!
998 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ

OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ

  Publicat: 05 Jul 2019       175811 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 555 din 05.07.2019

Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.

(1) Numirea in functia publica, modificarea, suspendarea si incetarea raporturilor de serviciu, precum si sanctionarea disciplinara a functionarilor publici se fac prin act administrativ emis in termenele si in conditiile legii de conducatorul autoritatii sau institutiei publice sau, dupa caz, de persoana care are competenta legala de numire in conditiile unor acte normative specifice.
(2) Actul administrativ se incheie in forma scrisa.
(3) Actul administrativ produce efecte juridice:
Derogari (1)
a) de la data precizata expres in actul administrativ, cu conditia comunicarii sale prealabile functionarului public;
b) de la data comunicarii actului administrativ, in situatia in care in actul administrativ nu este prevazuta expres data de la care acesta produce efecte juridice sau in situatia in care comunicarea se realizeaza ulterior datei prevazute expres in actul administrativ;
c) in termenele specifice prevazute expres de lege.
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), actele administrative constatatoare produc efecte juridice de la data constatarii intervenirii situatiei prevazute de lege, pe baza actelor doveditoare.
(5) Actele administrative se comunica, prin grija compartimentului de resurse umane, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la emitere.
(6) Comunicarea actului administrativ se poate face astfel:
a) prin inmanare directa functionarului public;
b) prin posta, cu confirmare de primire;
c) prin afisare la locul de desfasurare a activitatii functionarului public, in mod exceptional si numai in situatia in care acesta a refuzat primirea actului administrativ in conditiile prevazute la lit. a) si b).
(7) Dovada comunicarii actului administrativ se face prin:
a) semnatura de luare la cunostinta a actului administrativ;
b) dovada confirmarii de primire prin posta a actului administrativ;
c) procesul-verbal prin care se consemneaza refuzul primirii de catre functionarul public a actului administrativ, intocmit de un reprezentant al compartimentului de resurse umane si semnat pentru confirmare de doua persoane din cadrul autoritatii sau institutiei publice care au fost prezente la inmanarea actului administrativ;
d) procesul-verbal prin care se consemneaza afisarea actului administrativ la locul de desfasurare a activitatii functionarului public, intocmit de un reprezentant al compartimentului de resurse umane si semnat pentru confirmare de doua persoane din cadrul autoritatii sau institutiei publice care au fost prezente la afisarea actului administrativ.
(8) Prevederile alin. (1)-(7) se aplica in mod corespunzator actelor administrative prevazute la art. 529-533.

SECTIUNEA a 2-a
Tipuri de acte administrative

ARTICOLUL 529
Actul administrativ de numire in functia publica
(1) Actul administrativ de numire in functia publica trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele elemente:
Derogari (1)
a) temeiul legal al numirii, cu indicarea expresa a dispozitiei legale, precum si a actelor doveditoare care stau la baza incadrarii in textul de lege;
b) temeiul legal al stabilirii drepturilor salariale, cu indicarea expresa a dispozitiei legale;
c) numele si prenumele functionarului public;
d) denumirea functiei publice, individualizata prin categorie, clasa si, dupa caz, grad profesional;
e) perioada pentru care se dispune numirea in functia publica;
f) data de la care urmeaza sa exercite functia publica;
g) drepturile salariale;
h) locul de desfasurare a activitatii;
i) durata programului de lucru, respectiv raport de serviciu cu norma intreaga sau raport de serviciu cu timp partial.
(2) Fisa postului aferenta functiei publice se anexeaza la actul administrativ de numire, iar o copie a acesteia se inmaneaza functionarului public.
Derogari (1)
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) si (2), actele administrative de numire in functiile publice din categoria inaltilor functionari publici care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cuprind numai informatiile prevazute la alin. (1) lit. a), c)-f) si h). Drepturile salariale se stabilesc prin act administrativ al ordonatorului principal de credite. In acest caz, fisa postului se anexeaza actului administrativ prin care se stabilesc drepturile salariale, iar o copie a acesteia se inmaneaza inaltului functionar public.
(4) La intrarea in corpul functionarilor publici, functionarul public depune juramantul de credinta in termen de 3 zile de la emiterea actului administrativ de numire in functia publica. Juramantul are urmatoarea formula: "Jur sa respect Constitutia, drepturile si libertatile fundamentale ale omului, sa aplic in mod corect si fara partinire legile tarii, sa indeplinesc constiincios indatoririle ce imi revin in functia publica in care am fost numit, sa pastrez secretul profesional si sa respect normele de conduita profesionala si civica. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!". Formula religioasa de incheiere va respecta libertatea convingerilor religioase, juramantul putand fi depus si fara formula religioasa.
(5) Depunerea juramantului prevazut la alin. (4) se consemneaza in scris. Refuzul depunerii juramantului se consemneaza in scris si atrage revocarea actului administrativ de numire in functia publica. Obligatia de organizare a depunerii juramantului apartine persoanei care are competenta legala de numire.
(6) Constatarea nulitatii actului administrativ de numire produce efecte pentru viitor.

ARTICOLUL 530
Actul administrativ de modificare a raporturilor de serviciu
(1) Actul administrativ de modificare a raporturilor de serviciu ale functionarului public trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele elemente:
Derogari (1)
a) temeiul legal al modificarii raporturilor de serviciu, identificat prin dispozitia legala incidenta, precum si actele doveditoare care stau la baza incadrarii in textul de lege;
b) numele si prenumele functionarului public;
c) denumirea functiei publice, individualizata prin categorie, clasa si, dupa caz, grad profesional;
d) data de la care urmeaza sa fie modificate raporturile de serviciu si modalitatea de modificare a raporturilor de serviciu;
e) perioada pentru care se dispune modificarea raporturilor de serviciu, daca modalitatea de modificare a raporturilor de serviciu este temporara;
f) functia publica pe care se efectueaza modificarea raporturilor de serviciu;





Afişează OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 57/2019    Codul Administrativ    Legea Administratiei Publice    554/2004    Drept administrativ

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Reprezentare legala. Autoritati publice locale. Formularea recursului in numele consiliului local de catre primar. Dovada calitatii de reprezentant. Nulitate recurs
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 687/16.09.2020



Articole Juridice

Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice
Sursa: MCP avocati

CIM 2023. Model contract individual de munca 2023
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V)
Sursa: Irina Maria Diculescu