ARTICOLUL 308Procedura administrativa de initiere a concesionarii(1) Concesionarea are loc la initiativa concedentului sau ca urmare a unei propuneri insusite de acesta.(2) Orice persoana interesata poate inainta concedentului o propunere de concesionare.(3) Propunerea de concesionare prevazuta la alin. (2) se face in scris, cuprinde datele de identificare a persoanei interesate, manifestarea ferma si serioasa a intentiei de concesionare, obiectul concesiunii, planul de afaceri si trebuie sa fie fundamentata din punct de vedere economic, financiar, social si de mediu.(4) Initiativa concesionarii trebuie sa aiba la baza efectuarea unui studiu de oportunitate care sa cuprinda, in principal, urmatoarele elemente:a) descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat;b) motivele de ordin economic, financiar, social si de mediu, care justifica realizarea concesiunii;c) nivelul minim al redeventei;d) procedura utilizata pentru atribuirea contractului de concesiune de bunuri proprietate publica si justificarea alegerii procedurii;e) durata estimata a concesiunii;f) termenele previzibile pentru realizarea procedurii de concesionare;g) avizul obligatoriu al Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale si al Statului Major General privind incadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare, dupa caz;h) avizul obligatoriu al structurii de administrare/custodelui ariei naturale protejate, in cazul in care obiectul concesiunii il constituie bunuri situate in interiorul unei arii naturale protejate, respectiv al autoritatii teritoriale pentru protectia mediului competente, in cazul in care aria naturala protejata nu are structura de administrare/custode.
ARTICOLUL 309Studiul de oportunitate(1) Concedentul este obligat ca, in termen de 30 de zile de la insusirea propunerii de concesionare formulate de persoana interesata, sa procedeze la intocmirea studiului de oportunitate.(2) In cazurile in care autoritatea publica nu detine capacitatea organizatorica si tehnica pentru elaborarea studiului de oportunitate prevazut la art. 308 alin. (4), aceasta poate apela la serviciile unor consultanti de specialitate.(3) Contractarea serviciilor prevazute la alin. (2) se face cu respectarea legislatiei privind atribuirea contractelor de achizitie publica, precum si a legislatiei nationale si europene in domeniul concurentei si al ajutorului de stat .(4) In masura in care, dupa intocmirea studiului de oportunitate, se constata ca exploatarea bunului ce va face obiectul concesionarii implica in mod necesar si executarea unor lucrari si/sau prestarea unor servicii, concedentul are obligatia ca, in functie de scopul urmarit si de activitatile desfasurate, sa califice natura contractului potrivit legislatiei privind achizitiile publice sau concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, dupa caz. In acest scop, concedentul poate solicita punctul de vedere al autoritatii competente in domeniu .(5) Studiul de oportunitate se aproba de catre concedent, prin ordin, hotarare sau decizie, dupa caz.(6) Concesionarea se aproba, pe baza studiului de oportunitate prevazut la alin. (5), prin hotarare a Guvernului, a consiliului local, judetean sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.(7) In baza studiului de oportunitate prevazut la alin. (5), concedentul elaboreaza caietul de sarcini al concesiunii.
ARTICOLUL 310Continutul caietului de sarcini(1) Caietul de sarcini trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente:a) informatii generale privind obiectul concesiunii;b) conditii generale ale concesiunii;c) conditiile de valabilitate pe care trebuie sa le indeplineasca ofertele;d) clauze referitoare la incetarea contractului de concesiune de bunuri proprietate publica.(2) Elementele prevazute la alin. (1) lit. a) includ cel putin urmatoarele:a) descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat;b) destinatia bunurilor ce fac obiectul concesiunii;c) conditiile de exploatare a concesiunii si obiectivele de ordin economic, financiar, social si de mediu urmarite de catre concedent privind exploatarea eficace a bunurilor ce fac obiectul concesiunii.(3) Elementele prevazute la alin. (1) lit. b) includ cel putin urmatoarele:a) regimul bunurilor proprii, respectiv bunurile utilizate de concesionar in derularea concesiunii;b) obligatiile privind protectia mediului, stabilite conform legislatiei in vigoare;c) obligativitatea asigurarii exploatarii in regim de continuitate si permanenta;d) interdictia subconcesionarii bunului concesionat;e) conditiile in care concesionarul poate inchiria bunul concesionat pe durata concesiunii;f) durata concesiunii;g) redeventa minima si modul de calcul al acesteia;h) natura si cuantumul garantiilor solicitate de concedent;i) conditiile speciale impuse de natura bunurilor ce fac obiectul concesiunii, cum sunt: protejarea secretului de stat, materiale cu regim special, conditii de siguranta in exploatare, conditii privind folosirea si conservarea patrimoniului sau cele privind protejarea si punerea in valoare a patrimoniului cultural national, dupa caz, protectia mediului, protectia muncii, conditii impuse de acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte .
ARTICOLUL 311Principii pentru atribuirea contractului de concesiune de bunuri proprietate publicaPrincipiile care stau la baza atribuirii contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica sunt:a) transparenta - punerea la dispozitie tuturor celor interesati a informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de bunuri proprietate publica;
Reprezentare legala. Autoritati publice locale. Formularea recursului in numele consiliului local de catre primar. Dovada calitatii de reprezentant. Nulitate recurs Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 687/16.09.2020
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
CIM 2023. Model contract individual de munca 2023 Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu