Articolul 27(1) Functionarul public debutant nemultumit de evaluarea comunicata potrivit art. 26 alin. (9) din prezenta anexa o poate contesta in cadrul procedurii de evaluare, in termen de 5 zile lucratoare de la data luarii la cunostinta, la conducatorul autoritatii sau institutiei publice.(2) Conducatorul autoritatii sau institutiei publice solutioneaza contestatia pe baza raportului de evaluare a perioadei de stagiu, a referatului intocmit de indrumator si a raportului de stagiu redactat de functionarul public debutant, in termen de 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de depunere a contestatiei.(3) Pe baza documentelor prevazute la alin. (2), conducatorul autoritatii sau institutiei publice respinge motivat contestatia sau o admite, caz in care modifica raportul de evaluare in mod corespunzator. Rezultatul contestatiei se comunica functionarului public debutant in termen de 5 zile lucratoare de la solutionarea acesteia.(4) La expirarea termenului prevazut la alin. (1), in conditiile in care functionarul public debutant nu a contestat rezultatul evaluarii, respectiv la expirarea termenului prevazut la alin. (3) raportul de evaluare se comunica compartimentului de resurse umane pentru a fi depus la dosarul profesional, precum si pentru a asigura aplicarea de conducatorului autoritatii sau institutiei publice a dispozitiilor art. 28 din prezenta anexa. O copie a raportului de evaluare certificata pentru conformitate cu originalul de catre persoana cu atributii privind evidenta personalului din cadrul compartimentului de resurse umane se comunica functionarului public debutant.(5) Numai functionarul public debutant nemultumit de rezultatul evaluarii activitatii sale, pe care l-a contestat in conditiile alin. (1), se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.
Articolul 28(1) Functionarii publici debutanti care au obtinut la evaluarea activitatii calificativul "corespunzator" sunt numiti, prin transformarea postului, functionari publici definitivi in functia publica de executie din clasa corespunzatoare studiilor absolvite detinuta, in gradul profesional "asistent".(2) In situatia in care functionarii publici debutanti au obtinut la evaluarea activitatii calificativul "necorespunzator", conducatorul autoritatii sau institutiei publice dispune prin act administrativ eliberarea din functia publica, in conditiile legii.
CAPITOLUL 5Criteriile de performanta utilizate in evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici
Articolul 29 Criteriile de performanta utilizate pentru realizarea componentei evaluarii performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici sunt stabilite dupa cum urmeaza:a) criterii de performanta pentru evaluarea indeplinirii obiectivelor inaltilor functionari publici, conform pct. I;b) criterii de performanta pentru functionarii publici de executie si de conducere, conform pct. II;c) criterii de evaluare pentru functionarii publici debutanti, conform pct. III.
I. Criterii de performanta pentru evaluarea indeplinirii obiectivelor strategice ale inaltilor functionari publiciCriterii de performanta pentru evaluarea indeplinirii obiectivelor strategice ale inaltilor functionari publici
1.Actioneaza respectand interesele Romaniei in perspectiva, pe termen lung, precum si prioritatile Guvernului2.Promoveaza valorile etice ale serviciului public, actioneaza pentru prevenirea oricarui risc sau oricarei suspiciuni de coruptie, asigura increderea publica in serviciul public printr-o conduita onesta, impartiala si transparenta3.Respecta legea in planificarea si gestionarea activitatilor si resurselor in domeniul sau de responsabilitate4.Motiveaza personalul din subordinea sa si contribuie la dezvoltarea profesionala a acestuia, pentru a atinge cel mai bun nivel de performanta si rezultate5.Organizeaza propria activitate in domeniul sau de responsabilitate, pentru a atinge standarde inalte de calitate, respectand termenele si resursele alocate6.Monitorizeaza si verifica progresele si realizarile inregistrate in domeniul sau de responsabilitate7.Elaboreaza si evalueaza optiunile strategice si in materie de politici publice, tinand cont de impactul social, financiar, cultural si asupra mediului pentru Romania, pe termen mediu8.Ia decizii bazate pe expertiza si cunostinte aprofundate si isi asuma responsabilitatea pentru aplicarea deciziilor9. Ofera consiliere superiorilor ierarhici, pe baza unei analize si evaluari fundamentate a impactului propunerilor sale10. Isi fixeaza obiective care privesc dezvoltarea personala11. Aplica experienta proprie, precum si cunostintele acumulate din experienta altora, se bazeaza pe idei noi pentru imbunatatirea rezultatelor12. Participa activ la dezvoltarea institutionala si la implementarea de noi metode de lucru13. Isi asuma si demonstreaza responsabilitatea personala pentru producerea de rezultate in domeniul sau de responsabilitate, este un exemplu personal de conduita profesionala si etica14. Construieste si dezvolta relatii de incredere cu colegii si personalul din subordinea sa, in vederea atingerii obiectivelor15. Comunica in mod proactiv cu factorii interesati si experti, pentru a asigura sprijinul in vederea elaborarii si implementarii deciziilor in materie de politici publice
II. Criterii de performanta pentru functionarii publici de executie si de conducereCriteriile de performanta pentru functionarii publici de executie pot fi consultate aici.
Reprezentare legala. Autoritati publice locale. Formularea recursului in numele consiliului local de catre primar. Dovada calitatii de reprezentant. Nulitate recurs Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 687/16.09.2020
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
CIM 2023. Model contract individual de munca 2023 Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu