Articolul 21(1) Calificativele obtinute la evaluarea performantelor profesionale individuale sunt avute in vedere la:a) promovarea intr-o functie publica superioara;b) acordarea de prime, in conditiile legii;c) diminuarea drepturilor salariale cu 10% pana la urmatoarea evaluare anuala a performantelor profesionale individuale, pentru functionarii publici care au obtinut calificativul "satisfacator";d) eliberarea din functia publica.(2) Necesitatile de formare profesionala pentru anul urmator perioadei evaluate, stabilite in cadrul evaluarii performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici, se au in vedere la elaborarea planului de perfectionare profesionala a functionarilor publici prevazut la art. 459 din prezentul cod.
Articolul 22(1) Comisia de evaluare prevazuta la art. 11 alin. (4) lit. e) din prezenta anexa se constituie, in conditiile prevazute la art. 11 alin. (6). Secretariatul comisiei este asigurat de un functionar public din cadrul aparatului de specialitate al primarului, respectiv al presedintelui consiliului judetean, nominalizat pentru a asigura secretariatul comisiei.(2) Evaluarea activitatii secretarului general al unitatii administrativ-teritoriale/subdiviziunii administrativ-teritoriale se realizeaza prin notarea, pentru fiecare dintre elementele prevazute la art. 485 alin. (3) lit. a) si b) din prezentul cod, de catre fiecare membru al Comisiei, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 17-19 din prezenta anexa.(3) Secretarul general al unitatii administrativ- teritoriale/subdiviziunii administrativ-teritoriale nemultumit de rezultatele obtinute la evaluarea performantelor profesionale individuale se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.
CAPITOLUL 4Evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici debutanti
Articolul 23(1) Evaluarea activitatii si cunostintelor functionarului public debutant reprezinta aprecierea obiectiva a nivelului cunostintelor teoretice si a deprinderilor practice dobandite, necesare indeplinirii atributiilor aferente unei functii publice, a cunoasterii specificului activitatii autoritatii sau institutiei publice si a exigentelor administratiei publice, pe baza criteriilor de evaluare prevazute de lege.(2) Pe parcursul perioadei de stagiu functionarul public debutant are un indrumator, functionar public definitiv desemnat de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, de regula din cadrul compartimentului in cadrul caruia urmeaza sa isi desfasoare activitatea, cu atributii in stabilirea programului de desfasurare a perioadei de stagiu si in coordonarea activitatii functionarului public debutant pe parcursul acestei perioade . Indrumatorul nu poate avea si calitatea de evaluator.(3) Evaluarea activitatii functionarului public debutant se face in termen de 10 zile lucratoare de la terminarea perioadei de stagiu, de regula, de catre conducatorul compartimentului in care isi desfasoara activitatea, denumit in continuare evaluator. In mod exceptional, in cazul autoritatilor sau institutiilor publice a caror structura nu este detaliata pe compartimente ori in cadrul carora nu exista un functionar public de conducere care sa coordoneze compartimentul, evaluator este:a) un functionar public de conducere, desemnat de conducatorul autoritatii sau institutiei publice;b) conducatorul autoritatii sau institutiei publice, daca nu exista un functionar public de conducere care sa fie desemnat potrivit lit. a).(4) In cazul modificarii raporturilor de serviciu prin mutare in cadrul altui compartiment ori al altei structuri fara personalitate juridica a autoritatii sau institutiei publice sau in cazul suspendarii raportului de serviciu al functionarului public debutant, evaluatorul are obligatia de a intocmi raportul de evaluare, pentru perioada de stagiu parcursa de functionarul public debutant pana in acel moment cu aplicarea corespunzatoare a dispozitiilor art. 24 alin. (1) din prezenta anexa. In acest caz, evaluarea este partiala si va fi luata in considerare la evaluarea functionarului public debutant la terminarea perioadei de stagiu .(5) In cazul modificarii, suspendarii sau incetarii raportului de serviciu al evaluatorului, acesta are obligatia de a intocmi raportul de evaluare pentru perioada de stagiu parcursa de functionarul public debutant pana in acel moment. In acest caz, evaluarea este partiala si va fi luata in considerare la evaluarea functionarului public debutant la terminarea perioadei de stagiu .
Articolul 24(1) Evaluarea activitatii functionarului public debutant se face de catre evaluator pe baza:a) raportului de stagiu intocmit de functionarul public debutant;b) referatului intocmit de indrumator;c) analizei gradului si modului de aplicare a fiecarui criteriu de evaluare in exercitarea atributiilor de serviciu de catre functionarul public debutant;d) interviului cu functionarul public debutant.(2) Cu cel mult 5 zile lucratoare inainte de terminarea perioadei de stagiu functionarul public debutant intocmeste un document denumit raport de stagiu, pe care il inainteaza evaluatorului si care cuprinde descrierea activitatii desfasurate pe parcursul acestei perioade, prin prezentarea atributiilor, a modalitatilor de indeplinire a acestora, precum si a eventualelor dificultati intampinate.(3) Cu cel mult 5 zile lucratoare inainte de terminarea perioadei de stagiu indrumatorul intocmeste un document denumit referat, pe care il inainteaza evaluatorului si care cuprinde urmatoarele elemente:a) descrierea activitatii desfasurate de functionarul public debutant;b) aptitudinile pe care le-a dovedit functionarul public debutant in modul de indeplinire a atributiilor de serviciu;c) conduita functionarului public debutant in timpul serviciului;d) concluzii privind desfasurarea perioadei de stagiu si recomandari privind definitivarea acesteia.(4) In cazul modificarii, suspendarii sau incetarii raportului de serviciu ori in situatia aplicarii unei sanctiuni disciplinare indrumatorului, acesta intocmeste referatul prevazut la alin. (3) pentru perioada de stagiu parcursa de functionarul public debutant pana in acel moment, iar conducatorul autoritatii sau institutiei publice numeste un alt functionar public definitiv, in calitate de indrumator, pentru perioada de stagiu ramasa neefectuata. Referatul astfel intocmit se inainteaza evaluatorului si este avut in vedere la evaluarea functionarului public debutant la terminarea perioadei de stagiu .(5) Criteriile de evaluare a activitatii functionarului public debutant sunt prevazute la art. 29 lit. c) din prezenta anexa.
Articolul 25Interviul reprezinta un schimb de informatii care are loc intre evaluator si functionarul public debutant, anterior finalizarii raportului de evaluare, in cadrul caruia:a) se aduc la cunostinta functionarului public debutant evaluat consemnarile facute de evaluator in raportul de evaluare;b) se semneaza si se dateaza raportul de evaluare de catre evaluator si de catre functionarul public debutant evaluat.
Articolul 26(1) Pentru completarea raportului de evaluare a perioadei de stagiu, evaluatorul:a) analizeaza raportul de stagiu completat de catre functionarul public debutant si referatul intocmit de catre indrumator;b) noteaza indeplinirea criteriilor de evaluare in functie de gradul de indeplinire a atributiilor de serviciu;c) stabileste calificativul de evaluare;
Reprezentare legala. Autoritati publice locale. Formularea recursului in numele consiliului local de catre primar. Dovada calitatii de reprezentant. Nulitate recurs Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 687/16.09.2020
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
CIM 2023. Model contract individual de munca 2023 Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu