Articolul 2(1) Actele administrative, precum si orice alte documente prevazute la art. 1 alin. (2) se redacteaza si se publica cu respectarea tuturor cerintelor impuse de prevederile legislatiei privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative.(2) Toate datele din Monitorul Oficial Local trebuie sa fie corecte din punctul de vedere al proprietatii termenilor utilizati, sub aspect gramatical, ortografic, ortoepic si, dupa caz, sub aspectul punctuatiei, conform normelor academice in vigoare, potrivit legislatiei privind folosirea limbii romane in locuri, relatii si institutii publice.(3) Sistemul informatic care gestioneaza Monitorul Oficial Local respecta prevederile legislatiei privind utilizarea Codificarii standardizate a setului de caractere in documentele in forma electronica.(4) In cazul unitatilor administrativ-teritoriale in care cetatenii apartinand unei minoritati nationale au o pondere de peste 20% din numarul locuitorilor din unitatea administrativ-teritoriala respectiva, "MONITORUL OFICIAL LOCAL" se publica, cu respectarea dispozitiilor art. 1, atat in limba romana, cat si in limba persoanelor apartinand minoritatii nationale in cauza. Prevederile alin. (1)-(3) se aplica in mod corespunzator in ceea ce priveste varianta publicata in limba persoanelor apartinand minoritatii nationale.
Articolul 3(1) In structura functionala a fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale se instituie un compartiment pentru monitorizarea procedurilor administrative, iar persoana/persoanele din acest compartiment de specialitate care are/au ca atributii organizarea Monitorului Oficial Local, precum si asigurarea publicarii oricaror documente, potrivit prevederilor prezentului cod, se stabilesc prin dispozitie a autoritatii executive. Secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale si persoanele desemnate de autoritatea executiva au responsabilitatea respectarii prevederilor legale cu privire la organizarea si publicarea Monitorului Oficial Local.(2) Cheltuielile ocazionate de punerea in aplicare a prezentei proceduri se asigura din bugetul local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.(3) Identificarea persoanelor semnatare si/sau cosemnatare, dupa caz, a actelor administrative, se asigura prin inscrierea intocmai a identitatii lor, in formatul: prenumele si numele.
Articolul 4(1) In cazul in care, prin intermediul paginii de internet a unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, se asigura publicitate pentru persoanele fizice sau juridice, dupa caz, prin hotarare a autoritatii deliberative, la propunerea autoritatii executive, se stabilesc taxe speciale, in conditiile legislatiei privind finantele publice locale, care se fac venituri la bugetul local respectiv.(2) Nu se pot stabili taxe speciale pentru publicarea pe pagina de internet a declaratiei de casatorie ori pentru incheierea casatoriei, indiferent de locul unde aceasta are loc.
Articolul 5(1) Numerotarea actelor administrative, pe fiecare emitent in parte, se face in ordinea datarii lor, separat pe fiecare an calendaristic, iar publicarea in Monitorul Oficial Local se asigura strict in ordine crescatoare a numerelor naturale, astfel incat la deschiderea dosarului electronic, primul document din lista, de jos in sus, sa corespunda nr. 1, dupa cum primul document din lista, de sus in jos, sa corespunda ultimului act administrativ publicat, in ordinea cronologica a datelor.(2) Publicarea oricarui act administrativ se face in format "pdf" editabil pentru a se pastra macheta si aspectul documentului intacte, astfel incat acesta sa arate exact asa cum a fost realizat si sa poata fi tiparit corect de oricine si de oriunde, fara sa cuprinda semnaturile olografe ale persoanelor, asigurandu-se respectarea reglementarilor in materia protectiei datelor personale.
Articolul 6(1) Pentru punerea in aplicare a prezentei proceduri, prin ordin comun al ministrului cu atributii in domeniul administratiei publice si al ministrului cu atributii in domeniul afacerilor interne se pot aproba norme si instructiuni.(2) Orice documente prevazute de prezenta procedura, inclusiv registrele, se administreaza obligatoriu si in format electronic.(3) Sistemul de luare a deciziilor, sistemele informatice, precum si procedurile administrative conexe organizarii si functionarii Monitorului Oficial Local sunt supuse controlului intern, potrivit legii.
ANEXA Nr. 2
LISTAcuprinzand unele bunuri care apartin domeniului public al statului** Lista are caracter exemplificativ.1. bogatiile de interes public ale subsolului;2. spatiul aerian;3. apele de suprafata, cu albiile lor minore, malurile si cuvetele lacurilor, apele subterane, apele maritime interioare, faleza si plaja marii, cu bogatiile lor naturale si cu potentialul energetic valorificabil, marea teritoriala si fundul apelor maritime, caile navigabile interioare;4. padurile si terenurile destinate impaduririi, cele care servesc nevoilor de cultura, de productie ori de administratie silvica, iazurile, albiile paraielor, precum si terenurile neproductive incluse in amenajamentele silvice, care fac parte din fondul forestier national si nu sunt proprietate privata;5. terenurile care au apartinut domeniului public al statului inainte de 6 martie 1945; terenurile obtinute prin lucrari de indiguiri, de desecari si de combatere a eroziunii solului; terenurile institutelor si statiunilor de cercetari stiintifice si ale unitatilor de invatamant agricol si silvic, destinate cercetarii si producerii de seminte si de material saditor din categoriile biologice si de animale de rasa;6. parcurile nationale;7. rezervatiile naturale si monumentele naturii;
Reprezentare legala. Autoritati publice locale. Formularea recursului in numele consiliului local de catre primar. Dovada calitatii de reprezentant. Nulitate recurs Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 687/16.09.2020
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
CIM 2023. Model contract individual de munca 2023 Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu