TITLUL IIReglementarea si infiintarea serviciilor publice
ARTICOLUL 586Stabilirea caracterului de serviciu publicCaracterul de serviciu public al unei activitati sau al unui ansamblu de activitati se recunoaste prin acte normative.
ARTICOLUL 587Actul de reglementare a unui serviciu publicActul normativ prin care se reglementeaza un serviciu public trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente:a) activitatea sau activitatile care constituie serviciul public respectiv;b) obiectivele serviciului public;c) tipul de serviciu public;d) obligatiile de serviciu public, daca este cazul;e) structura responsabila pentru prestarea serviciului public;f) modalitatile de gestiune;g) sursele de finantare;h) modalitati de monitorizare, evaluare si control a modului de furnizare a serviciului public;i) sanctiuni;j) standarde de calitate si de cost, in cazul in care acestea sunt stabilite potrivit legii;k) alte elemente stabilite prin lege.
ARTICOLUL 588Competenta de reglementare in domeniul serviciilor publiceAutoritatile de reglementare in domeniul serviciilor publice se stabilesc prin lege.
ARTICOLUL 589Competenta de infiintare/organizare a structurii responsabile cu furnizarea/prestarea serviciilor publice(1) Autoritatile administratiei publice centrale, prin acte normative, au competenta de infiintare/organizare a structurilor responsabile pentru prestarea serviciilor publice de interes national.(2) Autoritatile administratiei publice locale, prin acte administrative, au competenta de infiintare/organizare a structurilor responsabile pentru prestarea serviciilor care raspund in principal nevoilor specifice colectivitatii locale.
TITLUL IIIGestiunea serviciilor publice
ARTICOLUL 590Modalitatile de gestiune ale unui serviciu publicModalitatile de gestiune ale unui serviciu public sunt: />a) gestiunea directa;b) gestiunea delegata.
ARTICOLUL 591Gestiunea directa(1) Gestiunea directa este modalitatea de gestiune prin care o autoritate a administratiei publice isi asuma/exercita nemijlocit competenta care ii revine cu privire la prestarea unui serviciu public potrivit legii sau actului de reglementare a serviciului public.(2) Gestiunea directa se poate realiza de catre o autoritate a administratiei publice, de catre structurile cu sau fara personalitate juridica ale acesteia, de catre societatile reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu capital social integral al statului sau al unitatii administrativ-teritoriale infiintate de autoritatile administratiei publice sau alte persoane juridice de drept privat, dupa caz, cu respectarea prevederilor legale.
ARTICOLUL 592Gestiunea delegata(1) Gestiunea delegata este modalitatea de gestiune prin care prestarea serviciului public se realizeaza in baza unui act de delegare si/sau a unei autorizari din partea autoritatii administratiei publice competente, cu respectarea prevederilor din legislatia privind achizitiile publice, achizitiile sectoriale si concesionarea de servicii, de catre organismele prestatoare de servicii publice, altele decat cele prevazute la art. 591 alin. (2).(2) Gestiunea delegata poate implica dreptul organismului prestator de servicii publice de a utiliza infrastructura aferenta serviciului delegat, printr-una dintre modalitatile prevazute de legislatia aplicabila fiecarui tip de serviciu .
ARTICOLUL 593Actul de delegare pentru serviciile de interes economic general(1) Actul de delegare catre un operator economic a prestarii serviciului de interes economic general este act administrativ si trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente, cu exceptia cazului in care prin legi speciale se prevede altfel:a) continutul obligatiilor de serviciu public;b) organismul prestator al serviciului/serviciilor publice si, daca este cazul, teritoriul pe care presteaza;c) durata pentru care este incredintata prestarea serviciului;d) natura oricaror drepturi speciale acordate organismului prestator de servicii publice de catre legiuitor sau de catre autoritatea administratiei publice competente;
Reprezentare legala. Autoritati publice locale. Formularea recursului in numele consiliului local de catre primar. Dovada calitatii de reprezentant. Nulitate recurs Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 687/16.09.2020
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
CIM 2023. Model contract individual de munca 2023 Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu