SECTIUNEA a 3-aObligatiile consiliului judetean si ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti
Articolul 15Consiliul judetean/Consiliul General al Municipiului Bucuresti are urmatoarele obligatii principale:a) aproba planul de analiza si acoperire a riscurilor aferent judetului sau municipiului Bucuresti, dupa caz, si stabileste resursele necesare pentru aplicarea acestuia;b) instituie reguli si dispozitii de aparare impotriva incendiilor pentru domeniul public si privat al unitatii administrativ-teritoriale;c) analizeaza anual capacitatea de aparare impotriva incendiilor si hotaraste masuri de optimizare a acesteia;d) asigura, pe baza programelor de dezvoltare, cuprinderea in planurile de amenajare a teritoriului a sistemelor de alimentare cu apa, precum si a cailor de acces pentru interventie in caz de incendiu;e) prevede si aproba in bugetul propriu fondurile necesare pentru realizarea actiunilor si masurilor de aparare impotriva incendiilor;f) hotaraste, in conditiile legii, infiintarea unor centre de formare si evaluare a personalului din serviciile voluntare de urgenta, cu acordul Inspectoratului General;g) sprijina organizatoric, material si financiar organizarea si desfasurarea concursurilor serviciilor de urgenta si cercurilor de elevi Prietenii pompierilor;h) indeplineste orice alte obligatii prevazute de lege.
SECTIUNEA a 4-aObligatiile prefectului
Articolul 16Prefectul are urmatoarele obligatii principale:a) coordoneaza activitatile de aparare impotriva incendiilor din responsabilitatea autoritatilor centrale din teritoriu, conform legii;b) aproba schema cu riscurile teritoriale din unitatea administrativ-teritoriala, intocmita de inspectorat;c) instituie, in conditiile legii, masuri obligatorii in domeniul apararii impotriva incendiilor;d) analizeaza rapoartele intocmite de organele de specialitate si dispune masuri pentru respectarea legalitatii in domeniu;e) indeplineste orice alte obligatii prevazute de lege in domeniul apararii impotriva incendiilor.
SECTIUNEA a 5-aObligatiile autoritatilor administratiei publice centrale
Articolul 17(1) Ministerul Afacerilor Interne*) isi exercita atributiile in domeniul apararii impotriva incendiilor prin Inspectoratul General si inspectorate.*) A se vedea nota anterioara prevazuta la art. 3 alin. (1).(2) Inspectoratul General elaboreaza strategii, norme, reglementari tehnice si dispozitii generale privind apararea impotriva incendiilor, obligatorii pe intregul teritoriu al Romaniei, care se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne*) si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I**).Puneri in aplicare (2)*) A se vedea nota anterioara prevazuta la art. 3 alin. (1).**) A se vedea Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 166/2010 pentru aprobarea Dispozitiilor generale privind apararea impotriva incendiilor la constructii si instalatiile aferente, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 559 din 9 august 2010.(3) Cheltuielile curente si de capital aferente activitatii serviciilor de urgenta profesionale se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne*), precum si din alte surse prevazute de lege.*) A se vedea nota anterioara prevazuta la art. 3 alin. (1).
Articolul 18Ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale au urmatoarele obligatii principale:a) elaboreaza, pe baza strategiei nationale de aparare impotriva incendiilor, strategii sectoriale privind apararea impotriva incendiilor in domeniul lor de competenta si asigura aplicarea acestora;b) emit/modifica, cu avizul Inspectoratului General, norme si reglementari tehnice de aparare impotriva incendiilor, specifice domeniului lor de activitate;c) indruma, controleaza si analizeaza respectarea normelor si reglementarilor tehnice;d) stabilesc, pe baza metodologiei elaborate de Inspectoratul General, metode si proceduri pentru identificarea, evaluarea si controlul riscurilor de incendiu, specifice domeniului de competenta;e) organizeaza si gestioneaza baze de date privind, in principal, riscurile de incendiu, caracteristicile substantelor si materialelor utilizate in domeniu, metodele adecvate de interventie si protectie, mijloacele existente, cadrele tehnice si evenimentele specifice;f) stabilesc, impreuna cu Inspectoratul General, in domeniul lor de competenta, temele si activitatile practic-aplicative si de educatie privind apararea impotriva incendiilor, care se includ in programele pentru toate formele de invatamant, in planurile activitatilor extrascolare, precum si in programele de formare continua a adultilor;g) indeplinesc orice alte atributii prevazute de lege privind apararea impotriva incendiilor.
SECTIUNEA a 6-aObligatiile administratorului, conducatorului institutiei, utilizatorului si salariatului
Articolul 19Administratorul sau conducatorul institutiei, dupa caz, are urmatoarele obligatii principale:
justificarea arestarii preventive Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Documentele mentionate in decizia de sanctionare disciplinara nu scutesc angajatorul de a descrie fapta ce reprezinta abaterea disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti - Decizia civila nr. 4973 din data de 11 decembrie 2019
Asigurarea dreptului la aparare al salariatului sanctionat. Efectuarea cercetarii disciplinare. Indicarea motivelor inlaturarii apararilor Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov - Sentinta civila nr. 3899 din data de 14 Noiembrie 2019
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019
Efectele motivarii implicite a unor capete de cerere sau cereri aditionale sau incidentale Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 1025/2019
In cazul in care hotararea a fost atacata cu apel numai partial, partea din hotarare care nu a fost supusa apelului dobandeste autoritate de lucru judecat Pronuntaţă de: ICCJ Decizia nr. 1025/2019
Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea
Recunoasterea grupei I de munca din grupa a II-a atribuita de angajator Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta nr. 391/2017, in sedinta publica din 3 februarie 2017
Nu pot fi adaugate, pe cale pretoriana, alte activitati si locuri de munca fata de cele din anexele la Ordinul nr. 50/1990, chiar daca indeplinesc aceleasi conditii de munca posibil vatamatoare Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 446/2017, in sedinta publica din 15 martie 2017
Raspuderea patrimoniala a padurarului pentru arborii taiati ilegal. Solutionare prescripie si cerere de chemare in garantie Pronuntaţă de: Tribunalul Tulcea Sectia Civila si de Contentios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 30/2017, in sedinta publica din 12 ianuarie 2017
Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Criterii jurisprudentiale in stabilirea daunelor morale de catre instantele de judecata Sursa: Irina Maria Diculescu
C.C.R.: decaderea paratului din dreptul de a mai propune probe si de a invoca exceptii, deoarece nu a depus intampinarea in termenul prevazut de Codul de procedura civila, nu echivaleaza cu suprimarea dreptului la aparare Sursa: Irina Maria Diculescu
Dreptul la sinucidere asistata medical. Granita dintre solutie si dezastru Sursa: Irina Maria Diculescu
[Opinie] Incendiului spontan al unui vehicul stationat intr-un garaj privat de mai mult de 24 de ore intra in sfera notiunii �circulatia vehiculelor�? Sursa: EuroAvocatura.ro
Certificatul de urbanism in procedura autorizarii lucrarilor de construire. Actualizare 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Gestiunea de afaceri ca izvor de obligatii Sursa: Stefanescu Laura Oana