din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2683 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea 76/2002 a somajului, Actualizata 2019

Legea 76/2002 a somajului, Actualizata 2019

  Publicat: 12 Jan 2019       48964 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
LEGEA nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

Actualizata 2019, prin:
- Legea 335/2018 pentru modificarea art. 66 alin. (4) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca;
- Ordonanta urgenta 60/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul fortei de munca .

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
A fost promulgat la 11.09.1865
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Desemneaza ansamblul de masuri, prestatii in bani si in natura, acordate in vederea protejarii veniturilor in cazul aparitiei riscurilor sociale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Suma platita unei persoane, fizice sau juridice (mandatar) pentru intermedierea unor activitati comerciale, bancare, bursiere etc.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Card de plastic care permite titularului obtinerea de numerar de la automate bancare (ATM-uri) si achizitionarea de bunuri si servicii cu plata in sistem electronic la POS in supermarket-uri, magazine, statii de benzinarie etc.

Articolul 26 [Articolul 26 din capitolul III, sectiunea 2 a fost abrogat la 01-ian-2018 de Art. I, punctul 15. din Ordonanta urgenta 95/2017]

Articolul 27 [Articolul 27 din capitolul III, sectiunea 2 a fost abrogat la 01-ian-2018 de Art. I, punctul 17. din Ordonanta urgenta 95/2017]

Articolul 28
Persoanele asigurate in baza contractului de asigurare pentru somaj au obligatia de a plati lunar la bugetul asigurarilor pentru somaj o contributie a carei cota prevazuta la art. 20 alin. (2) se aplica asupra venitului lunar declarat in contractul de asigurare pentru somaj.

Articolul 29
(1) Cota care se aloca bugetului asigurarilor pentru somaj, conform art. 2206 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, din contributia asiguratorie pentru munca, se poate modifica conform art. 2206 alin. (6) din acelasi act normativ.
(2) Cota contributiei pentru persoanele prevazute la art. 20 alin. (1) se poate modifica in functie de necesarul de resurse pentru acoperirea cheltuielilor bugetului asigurarilor pentru somaj, prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat .

Articolul 30
(1) Veniturile din alte surse ale bugetului asigurarilor pentru somaj se constituie, in principal, din dobanzi si penalitati de intarziere calculate conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in limita cotei prevazute la art. 2206 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, restituiri ale creditelor acordate in baza legii, sume reprezentand contravaloarea cursurilor de formare profesionala incasata de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, penalitati, amenzi si orice alte sume incasate potrivit legii la bugetul asigurarilor pentru somaj.
(2) Sumele reprezentand contravaloarea cursurilor de formare profesionala incasata de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca se constituie ca venituri din alte surse ale bugetului asigurarilor pentru somaj, in masura in care, potrivit dispozitiilor legale, nu se prevede altfel.

Articolul 31 [Articolul 31 din capitolul III, sectiunea 2 a fost abrogat la 01-ian-2018 de Art. I, punctul 20. din Ordonanta urgenta 95/2017]

Articolul 32 [Articolul 32 din capitolul III, sectiunea 2 a fost abrogat la 01-ian-2018 de Art. I, punctul 21. din Ordonanta urgenta 95/2017]

Articolul 33
(1) Din sursele financiare constituite in cadrul bugetului asigurarilor pentru somaj se acopera, in principal, urmatoarele cheltuieli privind:
a) plata indemnizatiilor de somaj, precum si a prestatiilor de somaj aferente drepturilor stabilite de institutiile competente in materie de somaj din Islanda, Norvegia, Lichtenstein si Elvetia, in conditiile prezentei legi si ale dispozitiilor referitoare la prestatia de somaj prevazute de reglementarile Uniunii Europene cu privire la aplicarea regimurilor de securitate sociala a salariatilor, lucratorilor independenti si membrilor familiilor acestora care se deplaseaza in interiorul Uniunii Europene, precum si ale masurilor adoptate, potrivit legii, in aplicarea acestor reglementari europene;
a1) prestatiile de somaj platite de institutiile competente in materie de somaj din statele membre ale Uniunii Europene in primele 3 luni sau, dupa caz, 5 luni de indemnizare si a caror rambursare este solicitata Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in calitatea sa de organism de legatura pentru plata prestatiilor de somaj, stabilite in temeiul dispozitiilor instrumentelor juridice europene de catre institutiile competente, in conditiile dispozitiilor referitoare la prestatia de somaj prevazute de reglementarile Uniunii Europene privind coordonarea sistemelor de securitate sociala;
b) plata contributiilor pentru asigurari sociale de stat pentru beneficiarii indemnizatiilor de somaj, stabilite potrivit legii.
c) platile compensatorii acordate potrivit legii;
d) taxe, comisioane si alte cheltuieli ocazionate de efectuarea platilor prevazute la lit. a) -c) ;
e) finantarea masurilor pentru stimularea ocuparii fortei de munca si a masurilor pentru prevenirea somajului;
f) finantarea serviciilor de formare profesionala pentru persoanele care, potrivit legii, beneficiaza in mod gratuit de aceste servicii;
g) finantarea studiilor, rapoartelor si analizelor privind piata muncii, comandate institutiilor de specialitate de catre Comisia Nationala de Promovare a Ocuparii Fortei de Munca si de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca;
h) organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, inclusiv realizarea de obiective de investitii, dotari si alte cheltuieli de natura cheltuielilor de capital, in limitele prevazute de lege;
i) participarea la activitatea unor organizatii internationale, inclusiv plata cotizatiilor pentru afilierea la acestea;
j) aplicarea masurilor in vederea recuperarii debitelor;
k) cofinantarea unor proiecte privind modernizarea serviciilor de ocupare si formare profesionala pe baza unor acorduri internationale;
l) cofinantarea unor programe privind stimularea ocuparii fortei de munca;
l1) finantarea contributiei nationale pentru implementarea proiectelor derulate in cadrul programelor operationale finantate din instrumente structurale, precum si a masurilor pe piata muncii de natura serviciilor si alocatiilor financiare personalizate care reprezinta actiuni eligibile conform reglementarilor europene privind crearea Fondului European de Ajustare la Globalizare si sunt prevazute a se acorda prin programele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, pentru care se solicita o contributie financiara din partea Fondului European de Ajustare la Globalizare, in conditiile reglementarilor europene specifice;
m) rambursarea imprumuturilor contractate in conditiile legii, precum si plata de dobanzi si comisioane aferente acestora;
n) alte cheltuieli prevazute de legislatia in vigoare.
o) finantarea serviciilor de evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte cai decat cele formale pentru persoanele inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, care beneficiaza in mod gratuit de aceste servicii, precum si a activitatii de elaborare, actualizare si aprobare a instrumentelor specifice necesare organizarii de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, potrivit legii, a evaluarii si certificarii competentelor dobandite pe alte cai decat cea formala.
(2) Nivelul cheltuielilor bugetului asigurarilor pentru somaj se fundamenteaza de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in functie de indicatorii sociali stabiliti pe baza analizelor, studiilor si prognozelor privind evolutiile de pe piata muncii.
(3) Cheltuielile cu transmiterea catre beneficiari a drepturilor prevazute la art. 43, ce se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, se stabilesc astfel:
a) prin stabilirea unui tarif pentru un talon de plata, in situatia in care plata se efectueaza la domiciliul beneficiarilor din Romania;
b) prin aplicarea unui procent asupra sumelor platite, in situatia in care achitarea drepturilor se face la domiciliul beneficiarilor;
c) prin stabilirea unui comision bancar, negociabil, in situatia in care plata drepturilor se face in cont curent sau in cont de card .
(4) Procentul prevazut la alin. (3) lit. b) se stabileste astfel incat cheltuielile totale de transmitere sa nu depaseasca 1% din valoarea totala a sumelor platite.
(5) Comisionul bancar prevazut la alin. (3) lit. c) se stabileste astfel incat cheltuielile totale de transmitere sa nu depaseasca 0,15% din valoarea totala a sumelor platite.

Articolul 331
Valoarea indicatorului social de referinta este de 500 lei.

SECTIUNEA 3: Indemnizatia de somaj





Afişează Legea 76/2002 a somajului, Actualizata 2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 76/2002    Legea 76/2002 actualizata    Legea 76/2002 actualizata 2019    Somaj    Somaj 2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

LIPSA PREAVIZULUI.NULITATEA DECIZIEI DE DESFACERE A CONTRACTULUI DE MUNCA
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov - Sectia Conflicte de Munca Decizie 1965/M (26.10.2005)

LIPSA PREAVIZULUI.NULITATEA DECIZIEI DE DESFACERE A CONTRACTULUI DE MUNCA
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov - Sectia Conflicte de Munca Decizie 1965/M (26.10.2005)

LIPSA PREAVIZULUI.NULITATEA DECIZIEI DE DESFACERE A CONTRACTULUI DE MUNCA
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov - Sectia Conflicte de Munca Decizie 1965/M (26.10.2005)

Plata suma reprezentand impozit, asigurari sociale, asigurari de sanatate, somaj, tichete cadou
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.1177 din data 25.08.2011

Respingere drept la indemnizatie de somaj. Cauza neplatii poate fi asimilata unei situatii de forta majora
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Hotarare nr. 1233 din data 29.05.2012

Suspendarea executarii silite pe cale de ordonanta presedintiala
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizie nr. 675 din data 23.03.2011

Contract individual de munca. Acordarea primei de instalare prevazuta de Legea 76/2002
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr.286 din data 26.01.2012

Suspendare indemnizatie de somaj. Nerespectarea contractului de formare profesionala
Pronuntaţă de: Tribunalul Dolj - Sentinta civila nr. 1014 din data 11.03.2010

LIPSA PREAVIZULUI.NULITATEA DECIZIEI DE DESFACERE A CONTRACTULUI DE MUNCA
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov - Sectia Conflicte de Munca Decizie 1965/M (26.10.2005)

Procedura administrativ jurisdictionala in materie fiscala
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi - Contencios administrativ Decizie 22/C.A. (29.01.2007)



Articole Juridice

Acte necesare si conditii pentru primirea de subventii de catre angajatorii care incadreaza personal din randul somerilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Documente necesare pentru depunerea dosarului de somaj
Sursa: EuroAvocatura.ro