Sectiunea a 3-a Aprobarea programului ``gROwth - investim in copii, investim in viitor`` Articolul 18 (1) Se aproba programul ``gROwth - investim in copii, investim in viitor``, denumit in continuare Programul, ca program guvernamental avand ca obiect sustinerea financiara a investitiilor private in constructia si/sau infiintarea, amenajarea si dotarea de gradinite cu profil sportiv. (2) Sustinerea financiara consta atat intr-un ajutor nerambursabil privind o parte din cheltuielile eligibile, cat si in garantarea de catre stat a unei parti din creditul utilizat de catre investitor pentru constructia si/sau infiintarea, amenajarea si dotarea gradinitelor cu profil sportiv si se repartizeaza astfel: a)ajutor nerambursabil de pana la 500.000 euro din cheltuielile eligibile, pentru constructia si/sau infiintarea, amenajarea si dotarea gradinitelor cu profil sportiv, platit investitorului dupa terminarea lucrarilor si obtinerea autorizatiei de functionare provizorie de la Ministerul Educatiei Nationale; b)garantie in nume si cont stat de maximum 50% din valoarea creditului contractat de investitor, excluzand dobanzile si comisioanele aferente, cu conditia ca aceste credite sa finanteze exclusiv cheltuieli eligibile aferente proiectului, in cazul in care acesta apeleaza la finantarea integrala sau partiala a acestor cheltuieli prin creditare. Garantia se acorda prin intermediul Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii sau Fondului Roman de Contragarantare. In aceasta categorie intra atat creditul-punte acordat pentru finantarea ajutorului nerambursabil, cat si creditul de co-finantare, acordat pentru finantarea cheltuielilor eligibile neacoperite de ajutorul nerambursabil. Valoarea garantiei se diminueaza corespunzator cu diminuarea creditului rezultat dupa plata ajutorului nerambursabil, care se va efectua in contul investitorului deschis la finantator; c)o alocare financiara nerambursabila deductibila din impozitul pe profit datorat anual de beneficiar pentru finantarea cheltuielilor eligibile defalcata in transe egale pe o perioada de 7 ani de la incheierea acordului de finantare; d)pentru acelasi beneficiar nu pot fi cumulate alocarile prevazute la litera a) cu cele prevazute la litera c). Articolul 19 (1) Beneficiarii Programului sunt persoane juridice de drept privat, inclusiv organizatii neguvernamentale, asociatii, fundatii si/sau grupuri fiscale, astfel cum sunt prevazute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. (2) De asemenea, beneficiari ai Programului pot fi si Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, asociatiile si fundatiile, federatiile sau cluburile sportive care iau initiativa construirii de gradinite cu profil sportiv. (3) Daca beneficiarii sunt societati, acestea trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii: a)sa fie constituite in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau a Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, cu modificarile ulterioare, republicata; b)sa fi desfasurat activitate pe o perioada corespunzatoare cel putin unui an fiscal integral, sa nu fi avut activitatea suspendata temporar, oricand in anul curent depunerii cererii de finantare si in anul fiscal anterior si sa fi inregistrat profit din exploatare in anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare; c)sa nu fi avut activitatea suspendata temporar, oricand in anul curent depunerii cererii de finantare si in anul fiscal anterior; d)sa fi inregistrat profit din exploatare in anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare . (4) Beneficiarul trebuie sa faca dovada detinerii unui drept care confera dreptul de constituire potrivit legii asupra terenului pe care urmeaza sa fie amplasata gradinita cu profil sportiv. Articolul 20 (1) Pentru constructia cladirii, infiintarea, amenajarea si dotarea gradinitelor cu profil sportiv, plafonul maxim al sprijinului din surse publice ce poate fi acordat unui beneficiar este de maximum 500.000 euro. (2) Schema de ajutor de stat pentru beneficiarii acestui program se va constitui si operationaliza prin hotarare de Guvern, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Articolul 21 (1) Obiectivele de investitii ce vor fi propuse trebuie sa indeplineasca standarde minime de constructie, de capacitate, de dotare generala si sportiva, de personal de specialitate si de echipamente sportive, standarde care vor fi detaliate in cadrul schemei de ajutor de stat . (2) Cladirile in care se vor organiza gradinite cu profil sportiv pot fi cladiri noi sau cladiri existente care se vor moderniza si amenaja cu schimbarea functiunii, cu conditia ca in ultimii 5 ani sa nu fi functionat o cresa si/sau gradinita in cladirea respectiva. (3) Activitatea in gradinitele cu profil sportiv realizate in acest program va fi mentinuta cel putin 10 ani de la obtinerea autorizatiei de functionare; in caz contrar, investitorul va rambursa suma obtinuta ca ajutor de stat . (4) Beneficiarilor le este interzis sa inchida activitatea altor gradinite/crese aflate in administrarea lor pe o perioada de cel putin 7 ani de la acordarea ajutorului de stat . In caz contrar, investitorul va rambursa suma obtinuta ca ajutor de stat . (5) Investitia respecta prevederile legislatiei in vigoare din domeniul constructiilor, mediului si sanatatii publice, precum si normele de functionare pentru spatii de invatamant in cazul gradinitelor cu profil sportiv. Articolul 22 (1) Beneficiarii de sustinere financiara pentru constructia de gradinite cu profil sportiv au obligatia de a asigura locuri gratuite intr-o cota procentuala de cel putin 8% din numarul total de prescolari inmatriculati, pe o perioada de 4 ani de la obtinerea autorizatiei de functionare. (2) Beneficiarii de sustinere financiara pentru infiintarea, amenajarea si dotarea gradinitelor cu profil sportiv au obligatia de a asigura locuri gratuite intr-o cota procentuala de cel putin 4% din numarul total de prescolari inmatriculati, pe o perioada de 4 ani de la obtinerea autorizatiei de functionare. (3) Criteriile sociale de gratuitate se vor detalia in cadrul schemei de ajutor de stat . (4) Beneficiarii care nu respecta prevederile de la alin. (1) si (2) platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la momentul constatarii incalcarii obligatiei, inmultit cu numarul de locuri pentru care nu au acordat gratuitatea. (5) Beneficiarii de sustinere financiara au obligatia de a asigura pentru gradinitele cu profil sportiv un program prelungit de activitate zilnica, precum si functionarea acestora pe tot parcursul anului calendaristic, inclusiv pe perioada vacantelor. (6) Beneficiarii de sustinere financiara au obligatia de a asigura accesul copiilor la un tarif accesibil, conform legislatiei in domeniul ajutorului de stat, corelat cu costul standard pentru fiecare prescolar stabilit prin Hotararea Guvernului nr. 30/2018 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 72/2013 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/prescolar si stabilirea finantarii de baza a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, care se asigura din bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/prescolar. (7) Sustinerea financiara prevazuta la art. 18 se stabileste prin hotarare de Guvern in cadrul schemei de ajutor de stat . Articolul 23
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati