Sectiunea a 2-a Aprobarea Programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare Articolul 12 (1) Se aproba Programul de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare, denumit in continuare Programul statiuni balneare, finantat integral din bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin bugetul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza (CNSP). (2) Sumele aferente Programului statiuni balneare se gestioneaza de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza, se prevad in bugetul CNSP la o pozitie distincta de cheltuieli, se utilizeaza exclusiv pentru finantarea proiectelor de investitii pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare sau balneoclimaterice prevazute in Hotararea Guvernului nr. 1.016/2011 privind acordarea statutului de statiune balneara si balneoclimatica pentru unele localitati si areale care dispun de factori naturali de cura, cu modificarile si completarile ulterioare. (3) Beneficiarii Programului statiuni balneare sunt unitatile/subdiviziunile administrativteritoriale, denumite in continuare UAT, si societatile infiintate in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. (4) CNSP raspunde de gestionarea Programului statiuni balneare, in conformitate cu prevederile legale. Articolul 13 (1) Prin Programul statiuni balneare se transfera fonduri publice beneficiarilor unitati administrativ-teritoriale pentru finantarea urmatoarelor categorii de cheltuieli: a)reabilitarea, modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de transport care sa faciliteze accesul la statiunea balneara, in conditiile legii; b)reabilitarea, modernizarea si dezvoltarea infrastructurii stradale si pietonale; c)modernizarea si extinderea infrastructurii de utilitati publice din statiunea balneara; d)constructia, extinderea si reabilitarea capacitatilor de tratament balnear, precum si a capacitatilor turistice de alimentatie publica si cazare; e)constructia, extinderea si reabilitarea obiectivelor de sanatate, culturale, sportive si de agrement, in conditiile legii; f)achizitia, in scopul dezvoltarii activitatii turistice, de imobile care nu sunt utilizate sau care nu sunt in exploatarea cu profil de turism; g)achizitia de echipamente, mobilier si aparatura medicala specifice tratamentelor balneare; h)achizitia de mijloace de transport persoane, utilizabile exclusiv in scopuri turistice; i)realizarea de centre de informare turistica si dotarea acestora; j)alte obiective de investitii care asigura dezvoltarea statiunilor balneare respective; k)cheltuieli privind pregatirea profesionala a persoanelor cu calificari in domeniul HORECA si a persoanelor cu pregatire medical-sanitara, precum si cheltuieli pentru locurile de munca nou-create pentru personalul cu pregatire medical-sanitara. (2) Documentatia necesara pentru acordarea finantarii se stabileste prin ordin al presedintelui CNSP, care se va publica in Monitorul Oficial, Partea I, si pe site-ul institutiei. (3) Acordarea finantarii, se realizeaza in baza unui acord de finantare incheiat intre CNSP si beneficiar . Articolul 14 (1) Prin Programul statiuni balneare se aloca fonduri publice beneficiarilor societati comerciale, infiintate in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru finantarea urmatoarelor categorii de cheltuieli eligibile:a)constructia, extinderea si reabilitarea de capacitati turistice de alimentatie publica si cazare, precum si a capacitatilor de tratament balnear, pe care respectivele societati comerciale le detin; b)constructia, extinderea si reabilitarea obiectivelor de sanatate, culturale, sportive si de agrement din statiunile balneare; c)achizitia de echipamente, mobilier si aparatura medicala specifice tratamentelor balneare; d)achizitia de mijloace de transport persoane, utilizabile exclusiv in scopuri turistice; e)realizarea de centre de informare turistica si dotarea acestora; f)alte obiective de investitii prin care societatile comerciale contribuie la dezvoltarea statiunii balneare respective; g)cheltuieli privind pregatirea profesionala a persoanelor cu calificari in domeniul HORECA si a persoanelor cu pregatire medical-sanitara, precum si cheltuieli pentru locurile de munca nou-create pentru personalul cu pregatire medical-sanitara; (2) Societatile care vor beneficia de sprijin financiar prin Programul statiuni balneare trebuie sa demonstreze capacitatea de asigurare a cofinantarii investitiei, fiind necesar ca acesta sa nu fie in dificultate, in conformitate cu legislatia in vigoare. (3) Finantarea din Programul statiuni balneare se face in proportie de 50% din cheltuielile eligibile prevazute la alin. (1) si se acorda sub forma unei scheme de ajutor de stat de minimis, pana la maximum 200.000 euro pentru cheltuielile ce vizeaza activitati economice. Articolul 15 (1) Profilul si continutul activitatii in investitiile efectuate de catre beneficiarii Programului statiuni balneare vor fi mentinute cel putin 10 ani de la accesarea sumelor din acest program; in caz contrar, beneficiarii vor rambursa integral sumele obtinute ca sprijin financiar potrivit legislatiei in domeniul ajutorului de stat . (2) Lucrarile de reabilitare, modernizare si dezvoltare a unitatilor turistice balneare respecta prevederile legislatiei in vigoare din domeniul constructiilor, al mediului si al sanatatii publice, precum si al normelor de functionare in domeniul turistic balnear. (3) Proiectele de investitii efectuate in cadrul Programului statiuni balneare trebuie sa fie realizate in cel mult 12 luni de la incheierea acordului de finantare . (4) Beneficiarii Programului statiuni balneare au obligatia ca pe perioada derularii proiectului de investitii si pe o perioada de cel putin 10 ani de functionare sa afiseze la loc vizibil, la sediul obiectivului, participarea la acest program . Modul si forma in care se va efectua afisarea va fi precizat in schema de ajutor de stat de minimis. (5) Verificarea modului de utilizare a fondurilor publice se realizeaza de catre Curtea de Conturi a Romaniei si/sau organele de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice. Articolul 16 (1) Pentru a beneficia de finantari in cadrul Programului statiuni balneare, unitatile administrativ-teritoriale si societatile depun o cerere si documentatia de fundamentare la CNSP. (2) Cererile se aproba, in functie de importanta economica pentru activitatea de turism balnear, de catre Consiliul de Programare Economica.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati
Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca? Sursa: MCP avocati
Incetarea contractului de munca in perioada de proba. Este necesar ca angajatorul sa isi motiveze decizia? Sursa: MCP avocati
Valorificarea veniturile nepermanente de la 1 septembrie 2024. Principiul contributivitatii conform noii legi a pensiilor Sursa: MCP avocati