Capitolul I Instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice
Sectiunea 1 Infiintarea Fondului de Dezvoltare si Investitii Articolul 1 (1) Se infiinteaza Fondul de Dezvoltare si Investitii, denumit in continuare Fond, fara personalitate juridica, gestionat de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP), printrun cont de disponibil . (2) Fondul se utilizeaza pentru finantarea proiectelor de investitii ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale in domenii prioritare, dupa cum urmeaza: 1. Domeniul prioritar principal: a)sanatate, respectiv dispensar medical rural, centru medical de permanenta, spitale judetene, municipale si orasenesti; b)educatie, respectiv scoli, gradinite, crese, campusuri scolare; c)apa si canalizare, inclusiv tratarea si epurarea apelor uzate; d)retea de energie electrica si retea de gaze, inclusiv extinderea acestora; e)transport, drumuri, respectiv modernizare/reabilitare drumuri comunale si locale, judetene, strazi, zone pietonale, poduri, pasaje; f)salubrizare. 2. Domeniul prioritar secundar: a)cultura, respectiv camin cultural; b)culte, respectiv reabilitare lacas de cult; c)retea de iluminat public; d)sport, respectiv constructie/modernizare baze sportive pentru sport de masa si performanta; e)locuinte, respectiv locuinte sociale, locuinte pentru tineri, locuinte de serviciu pentru specialisti, reabilitarea cladirilor cu risc seismic. (3) Fondul se utilizeaza si pentru finantarea proiectelor de investitii ale universitatilor, in domenii prioritare, dupa cum urmeaza: a)constructia/modernizarea infrastructurii didactice, respectiv amfiteatre, laboratoare, sali de cursuri si sali de sport; b)constructia/modernizarea infrastructurii de cercetare; c)constructia/modernizarea infrastructurii unor spatii de cazare si masa pentru studenti; d)constructia/modernizarea infrastructurii unor centre de conferinta, pentru diseminarea informatiilor stiintifice. (4) Finantarea proiectelor se asigura sub forma de granturi, acordate din Fond . (5) Plafoanele de contractare si tragerile anuale aferente granturilor acordate din Fond se aproba anual prin legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal bugetar, potrivit prevederilor art. 26 alin. (2) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Articolul 2 (1) Sursa de finantare a Fondului o reprezinta imprumuturile in lei, acordate din disponibilitatile contului curent general al Trezoreriei Statului in limita si intervalul prevazute la alin. (2). (2) Valoarea totala a imprumuturilor acordate Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza pe un interval de 20 ani este in limita sumei de 10.000 mil. euro echivalent lei calculat la cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. (3) Imprumuturile se acorda la solicitarea Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza prin hotarare de Guvern emisa anual in limita plafoanelor aprobate potrivit art. 1 alin. (5), pe o perioada de 5 ani cu tragere integrala si o dobanda de 1% pe an. Sumele ramase neutilizate din valoarea imprumutului acordat se restituie de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza in primele 30 de zile calendaristice ale anului urmator acordarii. (4) Dobanda aferenta imprumuturilor acordate se calculeaza pe fiecare an calendaristic, la soldul imprumutului, incepand cu data tragerii, cu conventia numar de zile calendaristice/360. Dobanda astfel calculata se comunica Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, care are obligatia de a o plati in 30 de zile calendaristice de la data comunicarii. (5) Dobanda se asigura din bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin bugetul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, si reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului. (6) Rambursarea imprumuturilor se efectueaza integral de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza la finele perioadei mentionate la alin. (3), din sumele prevazute cu aceasta destinatie in bugetul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza. (7) Pentru neplata la termen a imprumutului se calculeaza o dobanda, pentru fiecare zi de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda astfel calculata reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului. Articolul 3 (1) Fondul poate angaja sume pentru finantarea proiectelor de investitii ale beneficiarilor prevazuti la art. 1 alin (2) si (3), in limita plafoanelor de trageri, prevazute la art. 1 alin. (5), disponibile la data solicitarii finantarii. (2) Unitatile/Subdiviziunile administrative-teritoriale pot solicita finantare din Fond pentru obiectivele de investitii ce se incadreaza in domeniile prevazute la art. 1 alin (2), in urmatoarele conditii:
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati
Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca? Sursa: MCP avocati
Incetarea contractului de munca in perioada de proba. Este necesar ca angajatorul sa isi motiveze decizia? Sursa: MCP avocati
Valorificarea veniturile nepermanente de la 1 septembrie 2024. Principiul contributivitatii conform noii legi a pensiilor Sursa: MCP avocati