OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019
![]() |
||
Documente atasate
|
Publicata in Monitorul oficial nr. 1116 din 29.12.2018
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
6. Articolul 8 se abroga.
7. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 9
(1) Autoritatea contractanta solicitanta a controlului ex ante va formula cererea de introducere a procedurii in programul de verificare ex ante al ANAP odata cu incarcarea documentatiei de atribuire in SEAP/transmiterea notificarii privind intentia de a realiza o negociere fara publicare prealabila si va fi instiintata in termen de 2 zile lucratoare de la acest moment cu privire la acceptarea sau neacceptarea respectivei cereri.
8. La articolul 9, alineatul (2) se abroga.
9. La articolul 10 alineatul (1), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 10
(1) Autoritatea contractanta solicitanta a controlului ex ante are obligatia de a pune la dispozitia ANAP urmatoarele informatii si/sau documente:
10. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 15
Procesul de control ex ante voluntar este limitat la aspectele verificate si constatate in baza listelor de verificare ale ANAP si nu exonereaza de raspundere autoritatea contractanta in raport cu actiunile si deciziile adoptate de aceasta in procesul de atribuire si/sau modificare a contractului in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile.
11. La articolul 16, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
Articolul 16
(1) In cazul in care autoritatea contractanta are obiectii cu privire la abaterile de la aspectele de calitate, identificate de catre ANAP ca urmare a activitatii de control ex ante voluntar al procesului de atribuire si/sau a masurilor dispuse de ANAP pentru remedierea respectivelor abateri, se poate demara procedura de conciliere.
(2) Procedura de conciliere poate fi declansata de autoritatea contractanta numai cu privire la aspectele de calitate prevazute in avizul conform conditionat emis de ANAP in legatura cu care autoritatea contractanta are obiectii, nefiind aplicabila rezultatelor verificarilor aspectelor de calitate care au fost acceptate de autoritatea contractanta in cadrul controlului ex ante voluntar si rezultatelor verificarilor aspectelor de regularitate.
Articolul 76
In termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, elaboreaza normele metodologice de aplicare a modificarilor si completarilor aduse Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 98/2017, aprobata prin Legea nr. 186/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit art. 75, care se aproba prin hotarare a Guvernului.
Articolul 77
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 925 din 27 decembrie 2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 140/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 28, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: Articolul 28
(1) Acordarea licentelor de utilizare a frecventelor radio prin intermediul unor proceduri de selectie competitiva sau comparativa se realizeaza dupa cum urmeaza:
a)in cazul licentelor pentru benzile de frecventa radio 703-733 MHz/758-788 MHz (2x30 MHz), 738-753 MHz (1x15 MHz), 880- 915 MHz/925-960 MHz (2x35 MHz) se stabileste o valoarea minimala in cuantum de 4% din cifra de afaceri din anul precedent prelungirii, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice, inmultita cu numarul de ani pentru care se acorda licenta;
b)in cazul licentelor pentru benzile de frecventa radio 791-821 MHz/832-862 MHz (2x30 MHz), 19201980/2110-2170 MHz (2x60 MHz), 3400- 3800 MHz (400 MHz) se stabileste o valoarea minimala in cuantum de 2% din cifra de afaceri din anul precedent, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice, inmultita cu numarul de ani pentru care se acorda licenta .
2. La articolul 28, alineatul (2) se abroga.
3. La articolul 31, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(6) Prelungirea perioadei de valabilitate a licentei de utilizare a frecventelor radio acordate prin procedura de selectie este conditionata de plata catre bugetul de stat a unei taxe de licenta in cuantum de 4% din cifra de afaceri din anul precedent prelungirii, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice, inmultita cu numarul de ani pentru care se acorda licenta .
4. La articolul 124, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Procentul prevazut la alin. (1) si (2) se stabileste in cuantum de 3%, cu exceptia serviciilor postale si de curierat.
5. La articolul 143 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
b)prin derogare de la dispozitiile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru persoanele cu o cifra de afaceri de peste 3.000.000 lei, cu amenda in cuantum de pana la 5% din cifra de afaceri, iar, in cazul unor incalcari repetate, cu amenda in cuantum de pana la 10% din cifra de afaceri.
6. La articolul 143 se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
(6) In cazul utilizarii de frecvente radio fara licenta sau dupa expirarea perioadei de valabilitate, se calculeaza penalitati pentru fiecare zi de utilizare fara licenta, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scandenta, reprezentand 0,1% pentru fiecare zi de intarziere din cifra de afaceri din anul precedent, inregistrata la nivelul ramurii CAEN unde se incadreaza activitatea de comunicatii electronice.
Articolul 78
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din 18 mai 2007, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Nivelul tarifelor si contributiilor prevazute la alin. (2) se stabileste anual prin ordin al presedintelui ANRE, cu exceptia contributiei banesti percepute de la titularii de licente in domeniul energiei electrice, al energiei electrice si termice in cogenerare, al gazelor naturale, si se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I.
2. La articolul 2, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins:
(31) Contributia baneasca perceputa de la titularii de licente in domeniul energiei electrice, al energiei electrice si termice in cogenerare pentru componenta energia electrica, al gazelor naturale este egala cu 2% din cifra de afaceri realizata de acestia din activitatile ce fac obiectul licentelor acordate de
ANRE, cifra de afaceri calculata conform reglementarilor ANRE aprobate prin ordin al presedintelui ANRE cu avizul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza.
Articolul 79
Dupa alineatul (17) al articolului 63 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (18), cu urmatorul cuprins:

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta
Sursa: MCP avocati
Protectia maternitatii la locul de munca. Interdictie absoluta sau exista situatii in care salariatele gravide pot fi concediate?
Sursa: MCP avocati
Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice.
Sursa: MCP avocati
Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil
Sursa: MCP avocati
Sporul pentru Conditii Periculoase: Decizia nr. 76/2024 a ICCJ si Implicatiile Sale
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Cumularea de catre functionarul public a pensiei cu salariul. Conditii de incetare si prelungire a raportului de serviciu
Sursa: MCP avocati
Hartuirea la locul de munca. Criterii de identificare si masuri legale
Sursa: MCP avocati














