din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2968 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019

OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019

  Publicat: 30 Dec 2018       107770 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
OUG_114_2018_PDF_integral_mcp_avocati_buc.pdf
Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene

Publicata in Monitorul oficial nr. 1116 din 29.12.2018

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Situatie a unei piete pe care nu exista decat un singur vanzator (monopolist) care, data fiind absenta concurentei, detine o putere de piata extrem de puternica, echivalenta cu existenta unei pozitii dominante.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
A fost promulgat la 11.09.1865
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Distinct de TVA in toate statele exista taxe speciale de consumatie care "lovesc" numai anumite produse.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.

Articolul 58
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 439 din 26 iunie 2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 10, alineatele (4) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
(4) Se infiinteaza pe langa O.N.J.N. o activitate finantata integral din venituri proprii in conformitate cu prevederile Legii nr 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru promovarea respectarii principiilor si masurilor privind jocurile de noroc responsabile social, astfel cum sunt acestea reglementate de prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Jocuri de Noroc si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare. Veniturile proprii se constituie din contributiile organizatorilor jocurilor de noroc licentiati, cu urmatoarele contributii anuale:
(i) organizatorii de jocuri de noroc la distanta licentiati din clasa I - 5.000 euro anual; persoanele juridice implicate direct in domeniul jocurilor de noroc traditionale si la
(ii) distanta licentiate din clasa II - 1.000 euro anual;
(iii) jocurile la distanta monopol de stat clasa III - 5.000 euro anual;
(iv) organizatorii de jocuri de noroc traditionale licentiati - 1.000 euro anual.
(5) Veniturile proprii prevazute la alin. (4) au natura juridica unei creante bugetare si se executa conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza notificarii O.N.J.N. ce reprezinta titlu executoriu.

2. La articolul 10, dupa alineatul (5) se introduc sase noi alineate, alineatele (51)-(56), cu urmatorul cuprins:
(51)Veniturile activitatii proprii se utilizeaza pentru prevenirea dependentei de jocuri de noroc si vor fi alocate pentru activitatile si programele de protectie a tinerilor si a jucatorilor impotriva jocurilor de noroc, prevenirea si tratamentul dependentei de jocuri de noroc, realizarea promovarii si publicitatii responsabile, solutionarea prompta si eficienta a litigiilor dintre un organizator de joc si un jucator, sub conditiile si in conformitate cu procedura stabilita prin ordin al presedintelui O.N.J.N.
(52) Activitatea prevazuta la alin. (4) se incadreaza in acelasi capitol bugetar la care este incadrat si ordonatorul de credite pe langa care s-a infiintat.
(53) Bugetul de venituri si cheltuieli pentru aceasta activitate se elaboreaza si se aproba odata cu bugetul O.N.J.N., conform prevederilor legale in vigoare.
(54) Excedentul anual rezultat din executia bugetului de venituri si cheltuieli al activitatii se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie, conform prevederilor legale in vigoare.
(55) Executia de casa a bugetului de venituri si cheltuieli al activitatii se realizeaza prin Trezoreria
Statului, conform prevederilor legale in vigoare.
(56) Raportarea executiei de casa a bugetului de venituri si cheltuieli al activitatii se efectueaza in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
3. La articolul 10, alineatul (8) se abroga.
4. La articolul 13, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevazuta la alin. (4), precum si celelalte taxe prevazute in prezenta ordonanta de urgenta constituie venit la bugetul de stat .
5. La articolul 14 alineatul (2) litera b) punctul (i), litera C se abroga.
6. La articolul 14 alineatul (2) litera b) punctul (iv), litera C se abroga.
7. La articolul 14 alineatul (2) litera b) punctul (v), litera D se abroga.
8. La anexa, la punctul 1 subpunctul II litera G, punctul (i) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(i) slot machine clasa A: 3.600 euro
9. La anexa, la punctul 3, litera A se modifica si va avea urmatorul cuprins:
A. Pentru videoloterie (VLT): 3% aplicata asupra venitului din jocurile de noroc ale operatorului licentiat. Taxa se vireaza in totalitate la bugetul de stat, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, pentru luna anterioara.

Articolul 59
Disponibilitatile Ministerului Tineretului si Sportului provenite din incasarea veniturilor aferente cotei de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcoolice, existente la data de 31 decembrie 2018, se vireaza integral la bugetul de stat, potrivit mecanismului stabilit prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Articolul 60
Articolul 37 din Legea nr. 318/2015 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 961 din 24 decembrie 2015, se abroga.

Articolul 61
Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 485 din 16 iulie 2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 22, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
(11) Pentru perioada 1 martie 2019 - 28 februarie 2022, pentru clientii casnici furnizarea de energie electrica se realizeaza in conditii reglementate, de catre ANRE.
2. La articolul 22 alineatul (2), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
d)sa aprobe si sa publice tarifele aplicate de furnizorii de ultima instanta clientilor casnici pentru perioada 1 martie 2019-28 februarie 2022.
3. La articolul 28, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera b1), cu urmatorul cuprins:
b1) sa livreze furnizorilor de ultima instanta, in perioada 1 martie 2019-28 februarie 2022, energia electrica necesara asigurarii consumului clientilor casnici pentru care aplica tarife reglementate, in conformitate cu reglementarile elaborate de ANRE;
4. La articolul 28, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
c)sa oferteze public si nediscriminatoriu pe piata concurentiala intreaga energie electrica ramasa disponibila dupa indeplinirea obligatiei prevazute la lit. b1).
5. La articolul 55, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Articolul 55
(1) Furnizorii de ultima instanta sunt obligati sa asigure furnizarea de energie electrica, in conditii de calitate si la preturi rezonabile, transparente, usor comparabile si nediscriminatorii conform reglementarilor
ANRE, cu respectarea prevederilor art. 22 alin. (1) si (11), urmatoarelor categorii de clienti:




Documente Atasate
OUG_114_2018_PDF_integral_mcp_avocati_buc.pdf

Afişează OUG 114/2018 - Integral, PDF. Masurile fiscale 2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul muncii    Salariu    OUG 114/2018    OUG 19/2019    Taxa pe lacomie    Codul fiscal 2019    Taxe constructii 2019    CAS constructii 2019    Fondul de Dezvoltare si Investitii    Programul de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare    Salarizare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Valorificarea veniturile nepermanente de la 1 septembrie 2024. Principiul contributivitatii conform noii legi a pensiilor
Sursa: MCP avocati

Deficientele practice ale noii a pensiilor. Este legal sa se primeasca o pensie mai mica dupa recalculare?
Sursa: MCP avocati

Anularea fisei de evaluare profesionala. Regulile fundamentale de efectuare a evaluarii profesionale
Sursa: MCP avocati

Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi
Sursa: MCP avocati

Concediul de odihna suspenda termenul de preaviz?
Sursa: MCP avocati

Efectele ofertei de angajare in raporturile juridice de munca
Sursa: MCP avocati

Contestarea caracterului formal al deciziei de sanctionare disciplinara
Sursa: MCP avocati