SECTIUNEA 2: Dispozitii generale privind procedura cercetarii administrative Articolul 30 (1) Procedura cercetarii administrative este obligatorie pentru aplicarea sanctiunilor disciplinare prevazute la art. 77 alin. (3) lit. b) -e) din Legea nr. 188/1999, republicata, precum si in cazul in care sanctiunea disciplinara prevazuta la art. 77 alin. (3) lit. a) din acelasi act normativ a fost contestata la conducatorul autoritatii sau institutiei publice. (2) Procedura cercetarii administrative consta in: a) audierea persoanei care a formulat sesizarea si a functionarului public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara, a altor persoane care pot oferi informatii cu privire la solutionarea cazului sau a persoanelor desemnate sa efectueze cercetarea disciplinara in conditiile prevazute la art. 31; b) administrarea probelor propuse de parti, precum si, daca este cazul, a celor solicitate de comisia de disciplina; c) dezbaterea cazului. (3) Pe parcursul cercetarii administrative, sedintele comisiei de disciplina, respectiv sedintele persoanelor desemnate sa efectueze cercetarea administrativa in conditiile prevazute la art. 31 sunt publice numai la solicitarea sau cu acordul scris al functionarului public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara. (4) Persoana care a formulat sesizarea si functionarul public a carui fapta a fost sesizata pot participa la cercetarea administrativa personal sau pot fi asistate ori reprezentate de avocati, in conditiile prevazute de lege. Articolul 31 (1) Comisia de disciplina poate desemna 1 ori 2 membri sau, dupa caz, poate solicita compartimentului de control din autoritatea ori institutia publica in cadrul careia functionarul public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara isi desfasura activitatea la data savarsirii faptei sa efectueze cercetari administrative potrivit art. 30 alin. (2) lit. a) si b) si sa prezinte un raport care sa cuprinda rezultatele activitatii de cercetare, precum si documentele care au stat la baza intocmirii raportului. (2) Solicitarea de efectuare a cercetarii administrative se transmite compartimentului de control, potrivit alin. (1) , dupa aprobarea de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice in cadrul careia functionarul public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara isi desfasura activitatea la data savarsirii faptei . (3) In cazul in care compartimentul de control se afla in subordinea sau in coordonarea functionarului public a carui fapta este sesizata ori nu exista un compartiment cu atributii de control, efectuarea cercetarii administrative poate fi delegata compartimentului de control din cadrul autoritatii sau institutiei publice ierarhic superioare. Cercetarea abaterilor disciplinare ale functionarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al primarului si din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judetean poate fi delegata compartimentului de control din cadrul institutiei prefectului. (4) In situatiile prevazute la alin. (1) si (3) , comisia de disciplina intocmeste un proces-verbal care va cuprinde: a) numarul de inregistrare al sesizarii pentru care se deleaga competenta cercetarii administrative; b) persoana care a formulat sesizarea si persoana impotriva careia a fost formulata sesizarea; c) persoana/persoanele sau compartimentul catre care se face delegarea de competenta; d) limitele delegarii de competenta; e) termenul stabilit pentru prezentarea raportului cuprinzand rezultatele activitatii de cercetare, precum si a documentelor care au stat la baza intocmirii raportului; f) data; g) semnatura presedintelui si a celorlalti membri ai comisiei, precum si a secretarului. Articolul 32
Termenul de prescriptie in cazul raspunderii disciplinare a functionarului public Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1107 din 1 martie 2012
Constatarea calitatii de consilier local. Constatarea ca legala a hotararii de validare a calitatii de consilier local Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr.24 din data 01.03.2012