din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2122 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina

HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina

  Publicat: 25 Dec 2018       39117 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
HOTARARE nr. 1344/2007, Actualizata, privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina

Actualizata prin:
- Ordonanta urgenta 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar (publicata in Monitorul Of. 249 din 14-apr-2009)
- Hotarirea 1268/2008 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina (publicata in Monitorul Of. 700 din 15-oct-2008)

1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Desemneaza organismul neguvernamental, nonprofit, de utilitate publica, cu personalitate juridica, care functioneaza in domeniul dezvoltarii regionale si care se organizeaza si functioneaza in conditiile Legii 315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.Abrevieri: ADR
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Infractiune constand din raportul sexual cu o persoana de sex feminine care nu a implinit carsta de 14 ani.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

(1) Prin exceptie de la prevederile art. 3 si 6, se constituie la nivel national o comisie de disciplina pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele secretarilor judetelor si ale secretarului municipiului Bucuresti.
(2) Comisia prevazuta la alin. (1) se constituie prin ordin ai presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si are urmatoarea componenta:
a) un functionar public din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative;
b) un functionar public din cadrul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, denumita in continuare Agentia;
c) un secretar al judetului, desemnat de majoritatea secretarilor judetelor si de secretarul municipiului Bucuresti.
(3) Comisia de disciplina prevazuta la alin, (1) are un secretar titular si un secretar supleant, numiti prin actul administrativ prevazut la aiin. (2) , la propunerea majoritatii functionarilor publici pentru care este constituita comisia de disciplina, pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinnoirii mandatului. Secretarul titular al comisiei de disciplina si secretarul supleant nu sunt membri ai comisiei de disciplina.
(4) Prevederile art. 4 alin. (2) -(4) se aplica in mod corespunzator.
(5) Comisia prevazuta la alin. (1) isi desfasoara activitatea la sediul Agentiei.

Articolul 8
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 3, se constituie la nivel national o comisie de disciplina pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele inaltilor functionari publici, denumita in continuare comisia de disciplina pentru inaltii functionari publici,
(2) Comisia de disciplina pentru inaltii functionari publici este compusa din 5 inalti functionari publici, numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului internelor si reformei administrative. Cel putin unul dintre membrii comisiei are studii superioare juridice.
(3) Prevederile art. 4 alin. (2) -(4) se aplica in mod corespunzator.
(4) Secretariatul comisiei de disciplina pentru inaltii functionari publici este asigurat de Agentie . Secretarul titular si secretarul supleant se desemneaza prin ordin al presedintelui Agentiei.
(5) Comisia de disciplina pentru inaltii functionari publici isi desfasoara activitatea la sediul Agentiei.
(6) Reprezentarea in instanta si apararea intereselor comisiei de disciplina pentru inaltii functionari publici se asigura de catre Secretariatul General al Guvernului.
(7) Comisia de disciplina pentru inaltii functionari publici si Agentia Nationala a Functionarilor Publici furnizeaza Secretariatului General al Guvernului datele si informatiile necesare pentru asigurarea reprezentarii in instanta a comisiilor.
(8) In cursul reprezentarii in instanta, Agentia Nationala a Functionarilor Publici colaboreaza cu Secretariatul General al Guvernului in vederea sustinerii apararii necesare.


SECTIUNEA 3: Competentele comisiilor de disciplina

Articolul 9
(1) Comisia de disciplina competenta sa desfasoare procedura disciplinara este cea constituita pentru autoritatea sau institutia publica in cadrul careia este numit functionarul public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara la data savarsirii faptei sesizate.
(2) Comisia de disciplina inainteaza raportul de propunere a sanctiunii disciplinare aplicabile sau, dupa caz, raportul de clasare a sesizarii persoanei care are competenta legala de aplicare a sanctiunii disciplinare la momentul inaintarii acestui raport .

Articolul 10
(1) Comisia de disciplina competenta sa desfasoare procedura disciplinara este cea constituita in cadrul autoritatii sau institutiei publice ierarhic superioare, pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele urmatorilor functionari publici:
a) conducatori ai autoritatilor sau institutiilor publice aflate in subordinea ori sub autoritatea acesteia si adjuncti ai acestora, numiti prin act administrativ al autoritatii sau institutiei publice superioare;
b) conducatori ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale si adjuncti ai acestora, numiti prin act administrativ al autoritatii sau institutiei publice superioare;
c) conducatori ai serviciilor publice infiintate in subordinea sau sub autoritatea autoritatilor administratiei publice locale, numiti prin act administrativ al autoritatii sau institutiei publice superioare.
(2) In situatia in care numirea in functia publica se face prin act administrativ al conducatorului altei autoritati sau institutii publice decat cea ierarhic superioara, comisia de disciplina competenta sa desfasoare procedura disciplinara este cea constituita in cadrul autoritatii sau institutiei publice al carei conducator emite actul administrativ de numire.
(3) Comisia de disciplina competenta sa desfasoare procedura disciplinara este cea constituita:
a) potrivit art. 6, pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele secretarilor unitatilor administrativ-teritoriale sesizate ca abateri disciplinare;
b) potrivit art. 7, pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele secretarilor judetelor si ale secretarului municipiului Bucuresti;
c) potrivit art. 8, pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele inaltilor functionari publici.

MCP Cabinet Avocati - Consultanta, asistenta si reprezentare juridica in raporturile de serviciu ale functionarilor publici.


SECTIUNEA 4: Conditii de desemnare si mandatul membrilor comisiilor de disciplina

Articolul 11
(1) Poate fi desemnat membru in comisia de
disciplina functionarul public care indeplineste urmatoarele conditii:
a) are o buna reputatie profesionala si o conduita corespunzatoare in exercitarea functiei publice;
b) are studii superioare;
c) este functionar public definitiv, numit pe perioada nedeterminata;
d) nu se afla in cazurile de incompatibilitate prevazute la alin. (4) .
(2) Cel putin unul dintre membrii comisiei de disciplina are studii juridice sau administrative.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2) , in situatia in care nu exista cel putin un functionar public care are studii juridice sau administrative, in comisia de disciplina poate fi desemnat membru unul dintre functionarii publici incadrati pe functii publice din clasele I sau, dupa caz, a ll-a.
(4) Nu poate fi desemnat ca membru in comisia de disciplina functionarul public care se afla in urmatoarele cazuri de incompatibilitate:
a) este sot, ruda sau afin, pana la gradul al patrulea inclusiv, cu persoanele care au competenta legala de a numi membrii in comisia de disciplina, cu persoanele care au competenta legala de a aplica sanctiunea disciplinara sau cu ceilalti functionari publici desemnati membri in comisie;





Afişează HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1344/2007    HG 1344/2007 actualizata    Codul muncii    Sanctionare disciplinara    Cercetare disciplinara    Cercetare disciplinara 2019    HG 1344/2007 actualizata 2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Termenul de prescriptie in cazul raspunderii disciplinare a functionarului public
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1107 din 1 martie 2012

Constatarea calitatii de consilier local. Constatarea ca legala a hotararii de validare a calitatii de consilier local
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr.24 din data 01.03.2012