CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezenta lege reglementeaza masurile destinate instalarii infrastructurii pentru combustibili alternativi, cu scopul de a reduce la minimum dependenta de petrol si de a atenua impactul transporturilor asupra mediului.
Art. 2. - Pentru realizarea scopului prevazut la art. 1, prezenta lege stabileste cerinte minime privind crearea infrastructurii pentru combustibili alternativi, inclusiv punctele de reincarcare destinate vehiculelor electrice si punctele de realimentare cu gaz natural comprimat, gaz natural lichefiat si hidrogen, care urmeaza sa fie puse in aplicare prin intermediul cadrelor nationale de politica, si specificatii tehnice comune pentru astfel de puncte de reincarcare si de realimentare, precum si cerinte privind informarea utilizatorilor.
Art. 3. - In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos semnifica dupa cum urmeaza:
a) combustibili alternativi - combustibilii sau sursele de energie care servesc, cel putin partial, drept substitut pentru sursele de combustibil fosil in furnizarea de energie pentru mijloacele de transport si care au potentialul de a contribui la decarbonizarea acestora si de a imbunatati performanta de mediu a sectorului transporturilor. Acestia includ, in principal:
- energia electrica;
- hidrogenul;
- biocarburantii, astfel cum sunt definiti la art. 2 lit. d) din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- combustibilii sintetici si parafinici;
- gazul natural, inclusiv biometanul, in stare gazoasa (gaz natural comprimat, denumit in continuare GA/C) si lichida (gaz natural lichefiat, denumit in continuare GA/L);
- gazul petrolier lichefiat, denumit in continuare GPL\
b) vehicul electric - autovehiculul dotat cu un grup propulsor care cuprinde cel putin un dispozitiv electric nonperiferic drept convertor de energie cu un sistem electric reincarcabil de stocare a energiei, care poate fi reincarcat extern; un vehicul electric hibrid reincarcabil din exterior este considerat ca fiind un vehicul electric;
c) punct de reincarcare - o interfata care este capabila sa incarce, pe rand, cate un vehicul electric sau sa schimbe, pe rand, cate o baterie a unui vehicul electric;
d) punct de reincarcare cu putere normala - un punct de reincarcare care permite un transfer de energie electrica catre un vehicul electric, la o putere mai mica sau egala cu 22 kW, excluzand dispozitivele cu o putere mai mica sau egala cu 3,7 kW care sunt instalate in gospodarii private sau al caror scop principal nu este reincarcarea vehiculelor electrice si care nu sunt accesibile publicului;
e) punct de reincarcare cu putere inalta - un punct de reincarcare ce permite un transfer de energie electrica catre un vehicul electric, la o putere mai mare de 22 kW;
f) alimentarea cu energie electrica de la mal - furnizarea de energie electrica de la mal prin intermediul unei interfete standardizate catre navele maritime sau navele de navigatie interioara in dana;
g) punct de reincarcare sau de realimentare accesibil publicului - un punct de reincarcare sau de realimentare care furnizeaza un combustibil alternativ si care ofera utilizatorilor un acces nediscriminatoriu in intreaga Uniune Europeana; accesul nediscriminatoriu poate include diverse forme de autentificare, utilizare si plata;
h) punct de realimentare - o instalatie de realimentare pentru furnizarea oricarui combustibil, cu exceptia GNL, prin intermediul unei instalatii fixe sau mobile;
i) punct de realimentare cu GNL - o instalatie de realimentare pentru furnizarea de GNL, constand fie intr-o instalatie fixa sau mobila, fie intr-o instalatie offshore, astfel cum aceasta este definita la art. 2 pct. 24 din Legea nr. 165/2016 privind siguranta operatiunilor petroliere offshore, fie din alte sisteme;
j) punct de reincarcare inteligenta - punct de reincarcare la care furnizarea de energie electrica este controlata printr-un sistem de comunicatii, pentru optimizarea costurilor si cresterea fiabilitatii echipamentelor;
k) autoritate de reglementare competenta - Ministerul Energiei.
CAPITOLUL II
Cadrul national de politica pentru dezvoltarea pietei de combustibili alternativi
Art. 4. - Cadrul national de politica pentrn dezvoltarea pietei, in ceea ce priveste combustibilii alternativi in sectorul
transporturilor si pentru instalarea infrastructurii necesare relevante, cuprinde cel putin urmatoarele:
a) evaluarea situatiei prezente a dezvoltarii viitoare a pietei
in ceea ce priveste combustibilii alternativi in sectorul
transporturilor, inclusiv din perspectiva eventualei lor utilizari simultane si combinate, precum si a dezvoltarii infrastructurii pentru combustibili alternativi, luand in considerare, acolo unde este relevant, continuitatea transfrontaliera;
b) tintele si obiectivele nationale necesare instalarii infrastructurii pentru combustibili alternativi, care se stabilesc cu respectarea art. 7 alin. (1)-(3) si (6), art. 10 alin. (1)-(4), (6) si (7) si, dupa caz, art. 9 alin. (1); respectivele tinte si obiective nationale se stabilesc si se revizuiesc dupa evaluarea cererii existente la nivel national sau teritorial, asigurandu-se totodata respectarea cerintelor minime in materie de infrastructura prevazute in prezenta lege;
c) masuri care pot promova instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi in serviciile de transport public;
d) identificarea aglomerarilor urbane/suburbane, a altor zone dens populate si a retelelor care, in functie de necesitatile pietei, urmeaza sa fie dotate cu puncte de reincarcare accesibile publicului, in conformitate cu art. 7 alin. (1) si (2);
e) desemnarea aglomerarilor urbane/suburbane, a altor zone dens populate si a retelelor care, in functie de necesitatile pietei, urmeaza sa fie dotate cu puncte de realimentare cu GNC, in conformitate cu art. 10 alin. (6);
f) evaluarea posibilitatii de a instala puncte de realimentare cu GNL in porturile din afara retelei transeuropene de transport (TEN-T);
g) oportunitatea de a instala surse de alimentare cu energie electrica in aeroporturi, pentru a fi utilizate in cazul avioanelor stationare.
Art. 5. - (1) La stabilirea politicii nationale pentru dezvoltarea pietei de combustibili alternativi sunt luate in considerare toate modurile de transport existente pe teritoriul Romaniei, inclusiv cele limitate in prezent la combustibilii fosili.
(2) Cadrul national de politica pentru dezvoltarea pietei de combustibili alternativi ia in considerare, dupa caz, interesele autoritatilor regionale si locale, precum si ale partilor interesate in cauza.
(3) Autoritatea de reglementare competenta coopereaza cu statele membre ale Uniunii Europene, prin consultari sau prin intermediul cadrelor de politica comune, pentru a asigura coerenta si coordonarea masurilor necesare pentru realizarea obiectivelor nationale si/sau zonale.
Art. 6. - (1) Masurile de sprijin privind ajutoarele de stat, protectia mediului si de clima, destinate infrastructurii pentru combustibili alternativi, se pun in aplicare in conformitate cu legislatia in vigoare.
(2) Obiectivele si masurile nationale de politica privind dezvoltarea pietei de combustibili alternativi, actualizate in mod periodic, se comunica Comisiei Europene la termenele si cu respectarea prevederilor art. 12 alin. (2).
(3) Cadrul national de politica pentru dezvoltarea pietei de combustibili alternativi este conform cu legislatia in vigoare a Uniunii Europene in materie de mediu si de protectie a climei.
(4) Ministerul Energiei, ca autoritate de reglementare competenta, notifica Comisiei Europene Cadrul national de politica pentru dezvoltarea pietei de combustibili alternativi in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
CAPITOLUL III
Furnizarea energiei electrice, a hidrogenului si a gazului natural pentru transporturi
SECTIUNEA 1
Furnizarea energiei electrice pentru transporturi
Art. 7. - (1) Data pana la care autoritatea de reglementare competenta isi propune sa infiinteze un numar corespunzator de puncte de reincarcare a vehiculelor cu energie electrica, accesibile publicului, pentru a circula cel putin in aglomerarile urbane/suburbane si in alte zone dens populate, precum si, daca este posibil, in alte zone, este 31 decembrie 2020.
(2) Numarul punctelor de reincarcare pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala se stabileste in cuprinsul Cadrului national de politica pentru dezvoltarea pietei de combustibili alternativi, dupa consultarea si in acord cu autoritatile administratiei publice locale, prin luarea in considerare, printre altele, a numarului de vehicule electrice estimat sa se inregistreze pana la sfarsitul anului 2020, precum si a bunelor practici si a recomandarilor emise de Comisia Europeana . Se iau in considerare, acolo unde este cazul, necesitatile specifice legate de instalarea punctelor de reincarcare accesibile publicului in statiile de transport public.
(3) Masurile concrete de incurajare si facilitare a instalarii punctelor de reincarcare neaccesibile publicului vor fi cuprinse in Cadrul national de politica pentru dezvoltarea pietei de combustibili alternativi.
Contract de vanzare-cumparare si de livrare de produse petroliere. Neindeplinirea obligatiei de a contracta cantitatea minima trimestriala Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.79 din data 29.06.2011
Contract de vanzare-cumparare si de livrare produse petroliere. Lipsa consimtamantului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.79 din data 29.06.2012
Contract colectiv de munca. Suplimentarea salariala reprezentand ajutor material Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita - Sentinta civila nr. 529 din data 26.02.2009
Drepturi salariale suplimentare Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita - Decizia civila nr. 60 din 09 ianuarie 2009
Deficientele practice ale noii a pensiilor. Este legal sa se primeasca o pensie mai mica dupa recalculare? Sursa: MCP avocati
Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (I � in general) Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Consideratii asupra caracterului echitabil si constitutional al despagubirilor prevazute de Legea Petrolului Sursa: Irina Maria Diculescu
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Telemunca. Consecinte asupra migratiei fortei de munca. Particularitati privind prelucrarea si circulatia datelor cu caracter personal Sursa: Av. Marius-Catalin Predut
Cum obtii autorizarea executarii lucrarilor de constructii? Ghid actualizat 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
[Av. muncii] Recuperare spor pentru ore suplimentare neplatite Sursa: MCP Cabinet avocati