(3) Salariul de baza si celelalte drepturi salariale ale asistentului medical comunitar se stabilesc in conformitate cu Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru functia de asistent medical, pe nivel de studii, conform anexei nr. III Familia ocupationala de functii bugetare ``Sanatate``, cap. I pct. 3 ``Unitati de asistenta sociala/servicii sociale cu sau fara cazare`` si cap. II ``Reglementari specifice personalului din sanatate, din unitatile de asistenta medico-sociala si din unitatile de asistenta sociala/servicii sociale``.
(4) Salariul de baza si celelalte drepturi salariale ale mediatorului sanitar se stabilesc potrivit cap. I pct. 3 ``Unitati de asistenta sociala/servicii sociale cu sau fara cazare`` si cap. II ``Reglementari specifice personalului din sanatate, din unitatile de asistenta medico-sociala si din unitatile de asistenta sociala/servicii sociale`` din anexa nr. III la Legea-cadru 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru functia de instructor de educatie.
CAPITOLUL IV
Finantarea asistentei medicale comunitare
Art. 13. - Finantarea cheltuielilor de personal pentru asistentii medicali comunitari si mediatorii sanitari care isi desfasoara activitatea potrivit prevederilor art. 10, precum si a cheltuielilor determinate de aplicarea standardelor minime de dotare se asigura din transferuri de la bugetul de stat catre bugetele locale, prin bugetul Ministerului Sanatatii, in limita creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie si a normativului de personal aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 459/2010 pentru aprobarea standardului de cost/an pentru servicii acordate in unitatile de asistenta medico-sociale si a
9 9 9
unor normative privind personalul din unitatile de asistenta medico-sociala si personalul care desfasoara activitati de asistenta medicala comunitara, cu modificarile ulterioare.
Art. 14. -Autoritatile deliberative ale administratiei publice locale, la propunerea autoritatilor executive, pot aproba suplimentarea din veniturile proprii ale bugetelor locale a finantarii cheltuielilor de personal pentru categoriile prevazute la art. 8 alin. (2) si pot aproba angajarea si a altor categorii de personal care furnizeaza, potrivit legii, servicii medicale, sociale si, dupa caz, educationale, cu asigurarea finantarii cheltuielilor acestora din bugetul local respectiv.
Art. 15. - Autoritatile administratiei publice locale sunt responsabile de asigurarea spatiului, precum si a bunurilor si serviciilor necesare intretinerii si functionarii activitatii de asistenta medicala comunitara, in conditiile legii si in limitele resurselor umane si financiare existente.
CAPITOLUL V
Monitorizarea, evaluarea si controlul activitatii
asistentei medicale comunitare
Art. 16. -Asistenta medicala comunitara este coordonata tehnic si metodologic de catre Ministerul Sanatatii, prin structurile sale deconcentrate din teritoriu, respectiv directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, in componenta carora se vor organiza compartimente de specialitate cu acest scop.
Art. 17. - (1) Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti impreuna cu autoritatile administratiei publice locale sunt responsabile de monitorizarea si evaluarea activitatii de asistenta medicala comunitara si transmit lunar Ministerului Sanatatii raportul privind activitatea desfasurata la nivel de judet.
(2) Modalitatea de inregistrare si de raportare a serviciilor de asistenta medicala comunitara catre directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti si catre Unitatea de incluziune sociala din cadrul Ministerului Sanatatii este stabilita prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) Modalitatea de prezentare si de informare a autoritatilor publice locale cu privire la activitatea de asistenta medicala comunitara este stabilita prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(4) Prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta se stabilesc standardele minime de dotare pentru activitatea de asistenta medicala comunitara.
Art. 18. - Ministerul Sanatatii monitorizeaza, analizeaza si evalueaza periodic si ori de cate ori este nevoie serviciile furnizorilor de asistenta medicala comunitara, prin intermediul directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, pentru analiza eficientei si eficacitatii acestor servicii in scopul adaptarii activitatii de asistenta medicala comunitara la nevoile de sanatate ale membrilor comunitatii, in special cele ale persoanelor vulnerabile, pentru imbunatatirea accesului la servicii de sanatate si a indicatorilor starii de sanatate a acestora.
Art. 19. - Ministerul Sanatatii exercita controlul privind respectarea legislatiei specifice organizarii, functionarii si finantarii activitatii de asistenta medicala comunitara.
Art. 20. -Atributiile Unitatii de incluziune sociala din cadrul Ministerului Sanatatii, directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, precum si cele ale autoritatilor publice locale privind organizarea, functionarea si finantarea activitatii de asistenta medicala comunitara se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonantei de urgenta.
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art. 21. - Normele metodologice privind organizarea, functionarea si finantarea activitatii de asistenta medicala comunitara se aproba prin hotarare a Guvernului, elaborata de Ministerul Sanatatii in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 22. - La data intrarii in vigoare a normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
a) capitolul II ``Asistenta medicala comunitara``, cuprinzand articolele 4-11, din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul Sanatatii catre autoritatile administratiei publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 808 din 3 decembrie 2008, aprobata prin Legea nr. 174/2011, cu modificarile ulterioare;
b) capitolul I ``Asistenta medicala comunitara``, cuprinzand articolele 1-9, din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul Sanatatii catre autoritatile administratiei publice locale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 56/2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 91 din 16 februarie 2009, cu modificarile ulterioare;
c) Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 619/2002 pentru aprobarea functionarii ocupatiei de mediator sanitar si a Normelor tehnice privind organizarea, functionarea si finantarea activitatii mediatorilor sanitari in anul 2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 655 din 3 septembrie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
justificarea arestarii preventive Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Ordonanta presedintiala impotriva deciziilor angajatorului este admisibila in considerarea principiului stabilitatii in munca Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 120/2017, in sedinta publica din 3 martie 2017
Anulare hotarare arbitrala. Depasirea cuantumului valoric al contractului pentru distribuirea de medicamente Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.13 din data 28.03.2011
Acordare cheltuieli de spitalizare Pronuntaţă de: Judecatoria Tulcea - Sentinta civila nr. 3502 din data 11.11.2011
Repartizarea normei de munca si a timpului de lucru al medicilor. Dispozitii legale incidente Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Diferenta de tratament bazata indirect pe religie. Refuzul unui tratament medical Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Dreptul la sinucidere asistata medical. Granita dintre solutie si dezastru Sursa: Irina Maria Diculescu
Conditiile dobandirii calitatii de �victima indirecta� in cazul decesului unei persoane in jurisprudenta CEDO Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
[Av. muncii] Imposibilitatea refuzului delegarii de catre salariat Sursa: MCP Cabinet avocati
[Av. muncii] Compensarea orelor de munca suplimentara Sursa: MCP Cabinet avocati