din anul 2007, atuul tau de DREPT!
885 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal, Actualizat 2017

Codul Fiscal, Actualizat 2017

  Publicat: 02 Jan 2017       77921 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


CODUL FISCAL Actualizat 2017 (Legea 227/2015)

Actualizat prin:
Ordonanta de urgenta 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal (publicata in M. Oficial nr. 977 din 06 decembrie 2016)

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Denumire data monedei unice europene.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Instiintare scrisa a beneficiarului unui acreditiv de catre banca emitenta, asupra faptului ca in favoarea sa a fost deschis un acreditiv;
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Document de justificare detaliata a utilizarii (cheltuirii) unei sume.
Document de justificare detaliata a utilizarii (cheltuirii) unei sume.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Oficiu electoral - organism electoral constituit la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti, fara a avea atributia de a constata rezultatele alegerilor la acel nivel,

(8) Agricultorul are obligatia sa emita factura care sa contina informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) , o mentiune cu privire la aplicarea regimului special pentru agricultori, precum si procentul de compensare in cota forfetara si valoarea compensatiei in cota forfetara care i se cuvine pentru:
a) livrarile de produse agricole/prestarile de servicii prevazute la alin. (3) , altele decat cele de la lit. b) -e) ;
b) vanzarile la distanta, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 35, care au locul in Romania;
c) livrarile intracomunitare de bunuri catre o persoana care ii comunica un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru;
d) livrarile intracomunitare de bunuri, prevazute la art. 270 alin. (10) , care s-ar incadra la lit. c) daca ar fi efectuate catre alta persoana impozabila;
e) prestarile de servicii care conform art. 278 alin. (2) au locul in alt stat membru, pentru care beneficiarul serviciului este persoana obligata la plata taxei conform echivalentului din legislatia altui stat membru al art. 307 alin. (2) .
(9) Prin exceptie de la prevederile art. 268 alin. (3) lit. a) , nu sunt considerate operatiuni impozabile in Romania achizitiile intracomunitare de bunuri efectuate de agricultorii care aplica regimul special, daca valoarea totala a acestor achizitii intracomunitare nu depaseste pe parcursul anului calendaristic curent sau nu a depasit pe parcursul anului calendaristic anterior plafonul de 10.000 euro, al carui echivalent in lei este stabilit prin normele metodologice. Plafonul de 10.000 euro pentru achizitii intracomunitare se determina potrivit prevederilor art. 268 alin. (5) .
(10) Agricultorii eligibili pentru exceptia prevazuta la alin. (9) au dreptul sa opteze pentru regimul general al achizitiilor intracomunitare prevazut la art. 268 alin. (3) lit. a) . Optiunea se aplica pentru cel putin 2 ani calendaristici.
(11) Regulile aplicabile in cazul depasirii plafonului pentru achizitii intracomunitare prevazut la alin. (9) sau al exercitarii optiunii prevazute la alin. (10) sunt stabilite prin normele metodologice.
(12) In situatia in care agricultorul care aplica regimul special realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri, achizitii de servicii intracomunitare, acesta are urmatoarele obligatii:
a) sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 317, daca efectueaza operatiunile prevazute la art. 317 alin. (1) si (2) ;
b) sa depuna decontul special de taxa prevazut la art. 324, pentru achizitiile intracomunitare de bunuri si achizitiile de servicii intracomunitare prevazute la art. 324 alin. (1) , pe care le efectueaza;
c) sa depuna declaratia recapitulativa prevazuta la art. 325 pentru operatiunile pe care le efectueaza prevazute la art. 325 alin. (1) .
(13) In situatia in care o persoana impozabila realizeaza atat activitati prevazute la alin. (1) lit. c) si d) , pentru care aplica regimul special prevazut de prezentul articol, cat si alte activitati economice pentru care nu se poate aplica regimul special pentru agricultori, poate aplica regimul special de scutire pentru intreprinderile mici, in conditiile art. 310, pentru activitatile pentru care nu se aplica regimul special pentru agricultori.
(14) Persoana impozabila prevazuta la alin. (13) care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 316, prin optiune conform art. 316 alin. (1) lit. c) sau ca urmare a depasirii plafonului de scutire prevazut la art. 310 din alte activitati economice decat cele prevazute la alin. (1) lit. c) si d) , nu mai poate aplica regimul special pentru agricultori de la data inregistrarii in scopuri de TVA sau de la data la care ar fi fost inregistrata daca avea obligatia de a solicita inregistrarea conform art. 310 alin. (6) si nu solicita sau solicita cu intarziere inregistrarea in scopuri de TVA. In cazul inregistrarii in scopuri de TVA, prin normele metodologice se stabilesc ajustarile de efectuat pentru achizitiile destinate activitatii pentru care nu a fost aplicat regimul special pentru agricultori. In situatia in care agricultorul nu solicita sau solicita inregistrarea cu intarziere, organul fiscal competent aplica dispozitiile art. 310 alin. (6) lit. a) si b) . Organul fiscal competent va opera radierea din Registrul agricultorilor care aplica regimul special a agricultorilor care sunt inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316, in termen de 3 zile de la data la care inregistrarea se considera valabila.
(15) Agricultorul care aplica regimul special poate opta oricand pentru aplicarea regimului normal de taxa, in conditiile prevazute prin norme, prin depunerea la organul fiscal competent a unei notificari in acest sens, caz in care organul fiscal competent opereaza radierea agricultorului din Registrul agricultorilor care aplica regimul special pana la data de 1 a lunii urmatoare celei in care a fost depusa notificarea . Dupa exercitarea optiunii de aplicare a regimului normal de taxa, agricultorul nu mai poate aplica din nou regimul special pentru o perioada de cel putin 2 ani de la data inregistrarii in scopuri de TVA.
(16) In cazul in care, dupa expirarea perioadei prevazute la alin. (15) , agricultorul opteaza din nou pentru aplicarea regimului special pentru agricultori, acesta trebuie sa depuna la organele fiscale competente o notificare in acest sens. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care opteaza pentru aplicarea regimului special pentru agricultori pot solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special. Solicitarea se poate depune la organele fiscale competente intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila, anularea inregistrarii fiind valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea si de a inscrie agricultorul in Registrul agricultorilor care aplica regimul special. In cazul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316, pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, acestora le revin toate drepturile si obligatiile aferente persoanelor inregistrate. Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 322, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. In ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, persoanele impozabile care aplica regimul special pentru agricultori neavand drept de deducere pentru bunurile/serviciile alocate activitatilor supuse acestui regim .
(17) Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316, carora agricultorul care aplica regimul special le livreaza produsele agricole prevazute la alin. (1) lit. e) sau le presteaza serviciile agricole prevazute la alin. (1) lit. d) , au dreptul la deducerea compensatiei in cota forfetara achitata agricultorului care aplica regimul special, in aceleasi limite si conditii aplicabile pentru deducerea TVA, conform art. 297-301.
(18) Persoanele impozabile nestabilite in Romania si neinregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 au dreptul la restituirea compensatiei in cota forfetara, achitata agricultorului care aplica regimul special, in aceleasi limite si conditii aplicabile persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316. Prin ordin al presedintelui ANAF se stabileste procedura de restituire a compensatiei in cota forfetara catre persoanele impozabile nestabilite in Romania si neinregistrate in scopuri de TVA conform art. 316.
CAPITOLUL XIII: Obligatii

Articolul 316: Inregistrarea persoanelor impozabile in scopuri de TVA
(1) Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile, scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere si/sau operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania conform art. 297 alin. (4) lit. b) si d) , trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent, dupa cum urmeaza:
a) inainte de realizarea unor astfel de operatiuni, in urmatoarele cazuri:
1.daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 310 alin. (1) , cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderile mici;
2.daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 310 alin. (1) , dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa .
b) daca in cursul unui an calendaristic atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 310 alin. (1) , in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins sau a depasit acest plafon;
c) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 310 alin. (1) , dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
d) daca efectueaza operatiuni scutite de taxa si opteaza pentru taxarea acestora, conform art. 292 alin. (3) .
(2) Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei, dar este stabilita in Romania printr-un sediu fix, conform art. 266 alin. (2) lit. b) , este obligata sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in Romania, astfel:
a) inaintea primirii serviciilor, in situatia in care urmeaza sa primeasca pentru sediul fix din Romania servicii pentru care este obligata la plata taxei in Romania conform art. 307 alin. (2) , daca serviciile sunt prestate de o persoana impozabila care este stabilita in sensul art. 266 alin. (2) in alt stat membru;
b) inainte de prestarea serviciilor, in situatia in care urmeaza sa presteze serviciile prevazute la art. 278 alin. (2) de la sediul fix din Romania pentru un beneficiar persoana impozabila stabilita in sensul art. 266 alin. (2) in alt stat membru care are obligatia de a plati TVA in alt stat membru, conform echivalentului din legislatia statului membru respectiv al art. 307 alin. (2) ;
c) inainte de realizarea unor activitati economice de la respectivul sediu fix in conditiile stabilite la art. 266 alin. (2) lit. b) si c) care implica:
1.livrari de bunuri taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, inclusiv livrari intracomunitare scutite de TVA conform art. 294 alin. (2) ;
2.prestari de servicii taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, altele decat cele prevazute la lit. a) si b) ;
3.operatiuni scutite de taxa si opteaza pentru taxarea acestora, conform art. 292 alin. (3) ;
4.achizitii intracomunitare de bunuri taxabile.
(3) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile persoanei tratate ca persoana impozabila numai pentru ca efectueaza ocazional livrari intracomunitare de mijloace de transport noi.
(4) O persoana impozabila care nu este stabilita in Romania conform art. 266 alin. (2) si nici inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform prezentului articol va solicita inregistrarea in scopuri de TVA la organele fiscale competente pentru operatiuni realizate pe teritoriul Romaniei care dau drept de deducere a taxei, altele decat serviciile de transport si serviciile auxiliare acestora, scutite in temeiul art. 294 alin. (1) lit. c) -n) , art. 295 alin. (1) lit. c) si art. 296, inainte de efectuarea respectivelor operatiuni, cu exceptia situatiilor in care persoana obligata la plata taxei este beneficiarul, conform art. 307 alin. (2) -(6) . Persoana impozabila care nu este stabilita in Romania conform art. 266 alin. (2) si nici inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform prezentului articol poate solicita inregistrarea in scopuri de TVA daca efectueaza in Romania oricare dintre urmatoarele operatiuni:
a) importuri de bunuri;
b) operatiuni prevazute la art. 292 alin. (2) lit. e) , daca opteaza pentru taxarea acestora, conform art. 292 alin. (3) ;
c) operatiuni prevazute la art. 292 alin. (2) lit. f) , daca acestea sunt taxabile prin efectul legii sau prin optiune, conform art. 292 alin. (3) .
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4) , pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune prestate catre persoane neimpozabile din Romania, nu se inregistreaza in Romania persoanele care s-au inregistrat intr-un alt stat membru pentru aplicarea unuia dintre regimurile speciale prevazute la art. 314 si 315.
(6) Va solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform acestui articol, inainte de realizarea operatiunilor, persoana impozabila nestabilita in Romania si neinregistrata in scopuri de TVA in Romania, care intentioneaza:
a) sa efectueze o achizitie intracomunitara de bunuri pentru care este obligata la plata taxei conform art. 308; sau
b) sa efectueze o livrare intracomunitara de bunuri scutita de taxa .
(7) Persoana impozabila stabilita in Uniunea Europeana, dar nu in Romania, care are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, poate, in conditiile stabilite prin normele metodologice, sa isi indeplineasca aceasta obligatie prin desemnarea unui reprezentant fiscal. Persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana care are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania este obligata, in conditiile stabilite prin normele metodologice, sa se inregistreze prin desemnarea unui reprezentant fiscal.
(8) Organele fiscale competente vor inregistra in scopuri de TVA, conform prezentului articol, toate persoanele care, in conformitate cu prevederile prezentului titlu, sunt obligate sa solicite inregistrarea, conform alin. (1) , (2) , (4) si (6) sau solicita inregistrarea conform alin. (12) .
(9) In aplicarea prevederilor alin. (8) , prin ordin al presedintelui A.N.A.F., se stabilesc criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA a societatilor cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza acestor criterii, daca persoana impozabila justifica intentia si are capacitatea de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA. Prin exceptie de la prevederile alin. (8) , organele fiscale competente nu vor inregistra in scopuri de TVA persoanele impozabile care nu indeplinesc criteriile stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
(10) In cazul in care o persoana este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA, in conformitate cu prevederile alin. (1) lit. b) , alin. (2) , (4) sau (6) , si nu solicita inregistrarea, organele fiscale competente vor inregistra persoana respectiva din oficiu .




Afişează Codul Fiscal, Actualizat 2017 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Fiscal    Legea 227/2015    Codul fiscal 2017    Codul fiscal actualizat 2017

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim