din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2595 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal, Actualizat 2017

Codul Fiscal, Actualizat 2017

  Publicat: 02 Jan 2017       76871 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


CODUL FISCAL Actualizat 2017 (Legea 227/2015)

Actualizat prin:
Ordonanta de urgenta 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal (publicata in M. Oficial nr. 977 din 06 decembrie 2016)

Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Rata nominala a dobanzii corectata cu modificarea preturilor in cursul perioadei de timp considerate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Document de justificare detaliata a utilizarii (cheltuirii) unei sume.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Document de justificare detaliata a utilizarii (cheltuirii) unei sume.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Primirea unei sume de bani de la o persoana fizica sau juridica in numerar
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Rata nominala a dobanzii corectata cu modificarea preturilor in cursul perioadei de timp considerate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,




(5) Modalitatea de aplicare a prevederilor prezentului articol se stabileste prin normele metodologice.

Articolul 299: Conditii de exercitare a dreptului de deducere
(1) Pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei, persoana impozabila trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) pentru taxa datorata sau achitata, aferenta bunurilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie livrate. ori servicii care i-au fost ori urmeaza sa ii fie prestate in beneficiul sau de catre o persoana impozabila, sa detina sau factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilor efectuate de catre persoane impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, respectiv de catre persoane impozabile care achizitioneaza bunuri/servicii de la persoane impozabile in perioada in care aplica sistemul TVA la incasare;
b) pentru taxa aferenta bunurilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie livrate sau servicii care i-au fost ori urmeaza sa ii fie prestate in beneficiul sau, dar pentru care persoana impozabila este obligata la plata taxei, conform art. 307 alin. (2) -(6) , sa detina sau factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319 sau documentele prevazute la art. 320 alin. (1) ;
c) pentru taxa achitata pentru importul de bunuri, altele decat cele prevazute la lit. d) , sa detina declaratia vamala de import sau actul constatator emis de organele vamale, care sa mentioneze persoana impozabila ca importator al bunurilor din punctul de vedere al taxei, precum si documente care sa ateste plata taxei de catre importator sau de catre alta persoana in contul sau. Importatorii care detin o autorizatie unica pentru proceduri vamale simplificate eliberarea de alt stat membru sau care efectueaza importurile de bunuri in Romania din punctul de vedere la TVA, pentru care nu au obligatia de a depune declaratii vamale de import, trebuie sa detina sau declaratia de import. pentru TVA si accize;
d) pentru taxa datorata pentru importul de bunuri efectuate conform art. 326 alin. (4) si (5) , sa detina declaratia vamala de import sau actul constatator emis de organele vamale, care sa mentioneze persoana impozabila ca importator al bunurilor in scopuri de taxa, precum si suma taxei datorate. De asemenea, persoana impozabila trebuie sa inscrie taxa pe valoarea adaugata ca taxa colectata in decontul aferente perioadei fiscale in care ia nastere exigibilitatea;
e) pentru taxa aferenta unei achizitii intracomunitare de bunuri, sa detina sau factura sau documentul prevazut la art. 320 alin. (1) ;
f) pentru taxa aferenta unei operatiuni asimilate cu o achizitie intracomunitara de bunuri, prevazuta la art. 273 alin. (2) lit. a) , sa detina documentul prevazut la art. 319 alin. (9) , emis in statul membru din care bunurile au fost transportate ori expediate, sau documentul prevazut la art. 320 alin. (1) .
(2) Prin normele metodologice se vor preciza cazurile in care documentele sau obligatiile, altele decat cele prevazute la alin. (1) , se vor prezenta sau indeplini pentru a justifica dreptul de deducere a taxei. (1) Persoana impozabila care realizeaza sau urmeaza sa realizeze atat operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere este denumita in continuare persoana impozabila cu regim mixt. Persoana care realizeaza atat operatiuni pentru care nu are calitatea persoanei impozabile, in conformitate cu prevederile art. 269, cat si operatiuni pentru care are calitatea de persoana impozabila este denumita persoana partial impozabila. (2) Dreptul de deducere a taxei deductibile aferente achizitiilor efectuate de catre o persoana impozabila cu regimul mixt sau de catre o persoana partial impozabila se determina conform prezentului articol . Persoana partial impozabila nu are drept de deducere pentru achizitiile destinate activitatii pentru care nu are calitatea de persoana impozabila. Daca persoana partial impozabila desfasoara activitati in calitate de persoana impozabila, din care rezulta atat operatiuni cu drept de deducere, cat si operatiuni fara drept de deducere, este considerata persoana impozabila mixta pentru respectivele activitati si aplica prevederile prezentului articol . Persoana partial impozabila poate aplica pro rata in situatia in care nu poate tine evident separat pentru activitatea desfasurata in calitate de persoana impozabila si pentru activitatea pentru care nu are calitatea de persoana impozabila. (3) Taxa aferenta achizitiilor destinate exclusiv realizarii de operatiuni care permit exercitarea dreptului de deducere, inclusiv de investitii destinate realizarii de astfel de operatiuni, se deduce integral. (4) Taxa aferenta achizitiilor destinate exclusiv realizarii de operatiuni care nu dau drept de deducere, precum si de investitii care sunt destinate realizarii de astfel de operatiuni nu se deduce.

Articolul 300: Deducerea taxei pentru persoana impozabila cu regim mixt si persoana partial impozabila




(5) Taxa aferenta achizitiilor pentru care se cunoaste destinatia, respectiv daca vor fi folosite pentru realizarea de operatiuni dau drept de deducere sau pentru operatii care nu dau drept de deducere, ori pentru care nu se poate determina proportia in care sunt sau vor fi folosit pentru operatiuni care dau drept de deducere si operatiuni care nu dau drept de deducere se deduce pe baza de pro rata . Prin exceptie, in cazul achizitiilor destinate realizarii de investitii, care se prevad ca vor fi folosit atat pentru realizarea de operatiuni care dau drept de deducere, cat si pentru operatiuni care nu dau drept de deducere, este permisa deducerea integrala a taxei pe valoarea adaugata pe. timpul procesului investitional, urmand ca taxa dedusa sa fie ajustata in conformitate cu prevederile art. 305.
(6) Pro rata prevazuta la alin. (5) se determina ca raport intre: a) valoarea oricarei livrari de bunuri de capital care au fost folosite de persoana impozabila in activitatea sa economica, cu exceptia operatiunilor prevazute la lit. c) ;
a) suma totala, fara taxa, dar cuprinzand subventiile legate direct de pret, a operatiunilor constand in livrari de bunuri si prestari de servicii care permit exercitarea dreptului de deducere, la numerator; si
b) suma totala, fara taxa, a operatiunilor prevazute la lit. a) si a operatiunilor constand in livrari de bunuri si prestari de servicii care nu permit exercitarea dreptului de deducere, la numitor. Se includ sumele primite de la bugetul de stat sau bugetele locale, acordate in scopul financiar operatiunilor scutite fara drept de deducere sau operatiuni care nu se afla in sfera de aplicare a taxei.
(7) Se exclud din calculul pro rata urmatoarele: b) valoarea oricaror livrari de bunuri sau prestari de servicii catre sine efectuate de persoana impozabila si prevazute la art. 270 alin. (4) si la art. 271 alin. (4) , precum si a transferului prevazut la art. 270 alin. (10) ; c) valorile operatiunilor prevazute la art. 292 alin. (2) lit. a) , precum si a operatiunilor imobiliare, in masura in care acestea sunt accesorii activitatii principale. (8) Pro rata definitiva se determina anual, iar calculul include toate operatiunile prevazute la alin. (6) , pentru care exigibilitatea taxei ia nastere in timpul anului calendaristic respectiv, inclusiv evenimentele prevazute la art. 287. Pro rata definitiva se determina procentual si se rotunjeste pana la cifra unitatilor imediat urmatoare. La decontul de taxa prevazut la art. 323, in care sa efectuat ajustarea prevazuta la alin. (14) , se anexeaza un document care prezinta metoda de calcul al pro ratei definitive. (9) Pro rata aplicabila provizoriu pentru un an este pro rata definitiva, prevazuta la alin. (8) , determinata pentru anul precedent, sau pro rata estimata pe baza operatiunilor prevazute a fi realizate in anul calendaristic curent, in cazul persoanelor impozabile pentru care ponderea operatiunilor cu drept de deducere in totalul operatiunilor se modifica in anul curent fata de anul precedent. Persoanele impozabile trebuie sa comunice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia. (10) Prin exceptie de la prevederile alin. (9) : a) in cazul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA care nu au determinat pro rata provizorie la inceputul anului, deoarece nu realizau si nici nu prevedeau realizarea de operatiuni fara drept de deducere in cursul anului, si care ulterior realizeaza astfel de operatiuni, pro rata aplicabila provizoriu este pro rata estimata pe baza operatiunilor preconizate a fi realizate in timpul anului calendaristic curent, care trebuie comunicata organului fiscal competent cel mai tarziu pana la data la care persoana impozabila trebuie sa depuna primul decont de taxa, prevazut la art. . 323, aferente perioadei fiscale in care persoana impozabila incepe sa realizeze operatiuni fara drept de deducere;







b) in persoanele impozabile nou-inregistrate in scopuri de TVA, precum si in persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) in cursul unui alt an decat cel in care inregistrarea le-a fost anulata conform art. 316 alin. (11) pro rata aplicabila provizoriu este pro rata estimata pe baza operatiunilor preconizate a fi realizat in timpul anului calendaristic curent, care trebuie comunicata cel mai tarziu pana la data la care persoana impozabila trebuie sa depuna primul decont de taxa, prevazut la art. 323, dupa inregistrarea in scopuri de TVA; d) in persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care nu au determinat pro rata provizorie la inceputul anului, deoarece ori nu erau infiintate ori nu realizau si nici nu prevedeau realizarea de operatiuni in cursul anului curent, si care vor realiza in anii suplimentari. operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere, trebuie sa estimeze pro rata pe baza operatiunilor preconizate a fi realizate in primul an in care vor desfasura operatiuni constand in livrari de bunuri/prestari de servicii . Aceasta pro rata provizorie va fi aplicata persoanei anilor in care realizeaza exclusiv achizitii de bunuri/servicii, fara a realiza si livrari/prestari. (11) Taxa de dedus intr-un an calendaristic se determina provizoriu prin inmultirea valorii taxei deductibile prevazute la alin. (5) pentru fiecare perioada fiscala din acel an calendaristic cu pro rata provizorie prevazuta la alin. (9) sau (10) , determinata pentru anul respectiv. (12) Taxa de dedus pentru un an calendaristic se calculeaza definitiv prin inmultirea sumei totale a taxei deductibile din anul calendaristic respectiv, prevazuta la alin. (5) , cu pro rata definitiva prevazuta la alin. (8) , determinata pentru anul respectiv. Prin exceptie, in situatiile prevazute la alin. (10) lit. b) si c) , calcularea taxei de dedus pe baza pro ratei definitive se efectueaza numai pentru achizitiile prevazute la alin. (5) realizate in perioadele fiscale in care sa aplicat pro rata provizorie. (13) In situatia prevazuta la alin. (10) lit. d) , taxa de dedus aferenta achizitiilor, cu exceptia investitiilor prevazute la alin. (5) , pentru fiecare an calendaristic se determina pe baza pro ratei estimate, urmand ca toate deducerile exercitate pe baza pro ratei provizorii, atat din anul curent, cat si din anii urmatori, sa fie regularizate pe baza pro ratei definitive de la sfarsitul primului. an in care vor fi realizate livrari de bunuri/prestari de servicii . Daca totusi persoana impozabila nu va realiza operatiuni care nu dau drept de deducere, are dreptul sa regularizeze deducerile pe baza pro ratei definitive considerand ca pro rata este 100%.
c) in persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) in cursul aceluiasi an in care inregistrarea le-a fost anulata conform art. 316 alin. (11) si care aplicau pro rata provizorie la inceputul anului, se continua aplicarea pro ratei provizorii aplicate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA;




(14) La sfarsitul anului, persoanele impozabile cu regim mixt trebuie sa ajusteze taxa dedusa provizoriu, cu exceptia prevazuta la alin. (13) , astfel:
a) din taxa de dus determinata definitiv, conform alin. (12) , se scade taxa dedusa intr-un an, determinata pe baza de pro rata provizorie;
b) rezultatul diferit de la lit. a) , in plus sau in minus dupa caz, se inscrie in randul de regularizare din decontul de taxa, prevazut la art. 323, aferente ultimei perioade fiscale a anului, sau in decontul de taxe aferente ultimei perioade fiscale a persoanei impozabile, in cazul anularii inregistrarii acolo.
(15) In cazul bunurilor de capital, definite conform art. 305 alin. (1) , pentru care taxa sa dedus pe baza de pro rata definitiva, ajustarile din anii suplimentari iau in considerare o cincime, pentru bunurile mobile, sau douazecime, pentru bunurile imobile, dupa cum urmeaza:
1.taxa deductibila initiala se imparte la 5 sau la 20;
2.rezultatul calculului efectuat conform pct. 1 se inmulteste cu pro rata definitiva prevazuta la alin. (8) , aferenta fiecaruia dintre urmatorii 4 sau 19 ani;
3.taxa dedusa initial, conform pro ratei definitive, se imparte la 5 sau la 20;
4.rezultatele calculelor efectuate conform pct. 2 si 3 se compara, iar diferenta in plus sau in minus reprezinta ajustarea de efectuat, care se inscrie in randul de regularizare din decontul de taxa prevazut la art. 323, aferente ultimei perioade fiscale a anului.
(16) In situatii speciale, cand pro rata calculata potrivit prevederilor prezentului articol nu asigura determinarea corecta a taxei de dus, Ministerul Finantelor Publice, prin directia de specialitate, poate, la solicitarea justificata a persoanelor impozabile: b) sa autorizeze persoana impozabila sa stabileasca. o pro rata speciala pentru fiecare sector al activitatii sale economice, cu conditia tinerilor de evidente contabile distincte pentru fiecare sector. (17) In baza propunerilor facute de catre organul fiscal competent, Ministerul Finantelor Publice, prin directia sa de specialitate, poate sa impuna persoane impozabile anumite criterii de exercitare a dreptului de deducere pentru operatiuni viitoare ale aceleia, respectiv: a) sa aplice o pro rata speciala; b) sa aplice o pro rata speciala pentru fiecare sector al activitatii sale economice; c) sa isi exercite dreptul de deducere numai pe baza atribuirii directe, in conformitate cu prevederile alin. (3) si (4) , pentru toate operatiunile sau numai pentru o parte din operatiuni; d) sa tina evidente distincte pentru fiecare sector al activitatii sale economice. (18) Prevederile alin. (6) -(15) se aplica si pentru pro rata speciala prevazuta la alin. (16) si (17) . Prin exceptie de la prevederile alin. (6) , pentru calculul pro ratei speciale se vor lua in considerare: a) operatiunile specificate in decizia Ministerului Finantelor Publice, pentru cazurile prevazute la alin. (16) lit. a) sau la alin. (17) lit. b) ; b) operatiuni realizate pentru fiecare sector de activitate, pentru cazurile prevazute la alin. (16) lit. b) sau la alin. (17) lit. b) . (19) Prevederile prezentului articol se aplica si persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare. Pentru determinarea pro ratei, sumele de la numitor si de la numarator se determina in functie de data la care ar fi intervenit exigibilitatea taxei conform regulilor generale. (20) Persoanele impozabile cu regim mixt pot opta sa nu aplice prevederile prezentului articol in ce priveste posibilitatea exercitarii dreptului de deducere, situatie in care taxa aferenta achizitiilor de bunuri destinate operatiunilor cu sau fara drept de deducere nu va fi dedusa. Articolul 301: Dreptul de deducere exercitat prin decontul de taxa
aprobe aplicarea unei pro rata . speciale. Daca aprobarea a fost acordata in timpul anului, persoanele impozabile au obligatia sa recalculeze taxa dedusa de la inceputul anului pe baza de pro rata speciala aprobata. Persoana impozabila cu regim mixt poate renunta la aplicarea pro ratei speciale numai la inceputul unui calendaristic si este obligat sa anunte organul fiscal competent pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului respectiv;





Afişează Codul Fiscal, Actualizat 2017 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Fiscal    Legea 227/2015    Codul fiscal 2017    Codul fiscal actualizat 2017

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim