din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2961 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal, Actualizat 2017

Codul Fiscal, Actualizat 2017

  Publicat: 02 Jan 2017       76851 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


CODUL FISCAL Actualizat 2017 (Legea 227/2015)

Actualizat prin:
Ordonanta de urgenta 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal (publicata in M. Oficial nr. 977 din 06 decembrie 2016)

Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
In pofida crearii unei piete unice si a Uniunii economice si monetare, nu exista inca o politica comunitara adevarata cu privire la impozitare. Prevederi specifice sunt incluse in Articolele 90-93 ale Tratatului de constituire a Comunitatii Europene (fostele Articole 95-99), dar procedura de adoptare a deciziilor in ce priveste impozitarea impune votul in unanimitate in Consiliu. Pina acum, acest mecanism a functionat ca o frana in ce priveste adoptarea de reguli comune privind impozitarea directa si indirecta.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
In pofida crearii unei piete unice si a Uniunii economice si monetare, nu exista inca o politica comunitara adevarata cu privire la impozitare. Prevederi specifice sunt incluse in Articolele 90-93 ale Tratatului de constituire a Comunitatii Europene (fostele Articole 95-99), dar procedura de adoptare a deciziilor in ce priveste impozitarea impune votul in unanimitate in Consiliu. Pina acum, acest mecanism a functionat ca o frana in ce priveste adoptarea de reguli comune privind impozitarea directa si indirecta.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
(Fiduciary) Persoana fizica (de exemplu, administratorul unui cont de investitii) sau companie (de exemplu, o banca) careia i se incredinteaza spre administrare activele unui beneficiar.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Acele acorduri in cadrul carora furnizorii platesc taxe fixe distribuitorilor in cadrul relatiilor verticale la inceputul unei anumite perioade,
Confirmare intr-o anumita functie
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Operatiune prin care o persoana numita imprumutator acorda spre folosinta unei alte persoane, numita imprumutat
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Uzucapiune, mod de dobandire a dreptului la proprietate si a altor drepturi reale, usufruct, uz, abitatie, servitute, superficie, prin exercitarea posesiunii asupra unui bun imobil o perioada prevazuta de lege.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Ordonanta de Guvern nr.124/2000 pentru �completarea cadrului juridic privind dreptul de autor si drepturile conexe, prin adoptarea de masuri pentru combaterea pirateriei in domeniile audio si video, precum si a programelor pentru calculator�, instituie pentru persoanele care produc, distribuie, comercializeaza sau inchiriaza programe pentru calculator pe teritoriul Romaniei, obligatia sa comunice Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, urmatoarele:
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.

- Societatea Andina de Dezvoltare (CAF) ; - Comunitatea Economica a Carbunelui si Otelului; - Banca Nordica de Investitii; - Banca de Dezvoltare din Caraibe. Arta prevederila. 252 nu aduc atingere niciuna dintre obligatiile internationale pe care Romania si le-a asumat in relatiile cu entitatile internationale mentionate mai sus. 3.entitati din state terte: - acele entitati care indeplinesc urmatoarele criterii: a) entitate este considerata in mod cert ca fiind o entitate publica, conform criteriilor nationale; b) entitatea publica este un producator fara caracter comercial din afara Uniunii Europene, care administreaza si finanteaza un grup de activitati, furnizand in principal bunuri si servicii fara caracter comercial destinate beneficiului Uniunii Europene si care sunt efectiv controlate de guvernul central; c) entitatea publica realizeaza emisiuni/titluri de creanta de mari dimensiuni si cu regularitate; d) statul vizat poate sa garanteze ca o asemenea entitate publica nu va exercita sau rascumparare inainte de termen, in cazul clauzelor de reintregire a sumei brute. Articolul 254: Data aplicarii (1) Dispozitiile prezentului capitol transpun prevederile Directivei 2003/48/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind impozitarea veniturilor din economii sub forma platilor de dobanzi, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 157 din 26 iunie 2003. (2) Prevederile privind obligatiile agentului platitor stabilit in Romania, prevazute la art. 231 alin. (2) si in prezentul capitol, se aplica pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului 2016, respectiv pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului 2017 in relatia cu Austria. (3) Prevederile privind obligatiile autoritatii competente din Romania prevazute in prezentul capitol se aplica pana la 30 iunie 2016, respectiv pana la 30 iunie 2017 in relatia cu Austria.
- Eurofima;















(4) Sub rezerva alin. (2) si alin. (3) , dispozitiile prezentului capitol care transpun prevederile Directivei 2003/48/CE se aplica in relatia cu statul membru pana la data de 31 decembrie 2015 inclusiv si in relatia cu Austria pana la data de 31 decembrie 2016 inclusiv.
(5) Alineatele (2) -(4) transpun prevederile Directivei (UE) 2015/2060 a Consiliului din 10 noiembrie 2015 de abrogare a Directivei 2003/48/CE privind impozitarea veniturilor din economii sub forma platilor de dobanzi, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 301 din 18 noiembrie 2015.
CAPITOLUL V: Redevente si dobanzi la intreprinderi asociate

Articolul 255: Sfera de aplicare si procedura (2) O plata facuta de o societate rezidenta in Romania sau de catre un sediu permanent situat in Romania trebuie sa fie considerata ca provenind. din Romania, denumita in continuare stat sursa. (3) Un sediu permanent este tratat ca platitor al dobanzilor sau redeventelor doar in masura in care acelea plati reprezinta cheltuieli fiscale deductibile pentru sediul permanent din Romania. (4) O societate a unui stat membru va fi tratata ca beneficiar efectiv al dobanzilor si redeventelor doar daca primeste acele plati pentru beneficiul sau propriul, si nu ca un intermediar pentru o alta persoana, cum ar fi un agent, un fiduciar sau semnatar autorizat. . (5) Un sediu permanent trebuie sa fie tratat ca beneficiar efectiv al dobanzilor sau redeventelor: a) daca creanta, dreptul sau utilizarea informatiei, in legatura cu care iau nastere platile de dobanzi sau redevente, este efectiv legata de acel sediu permanent; si b) daca platile de dobanzi sau redevente prezinta venituri cu privire la care acel sediu permanent este supus, in statul membru in care este situat, unuia dintre impozitele mentionate la art. 258 lit. a) pct. (iii) sau, in cazul Belgiei, impozitului nerezidentilor/belasting der niet-verblijfhouders ori, in cazul Spaniei, impozitului asupra venitului nerezidentilor sau unui impozit care este identic sau in mod substantial similar si care este aplicat dupa data de intrare in vigoare a prezentului capitol, suplimentar sau in locul acelor impozite existente. (6) Daca un sediu permanent al unei societati a unui stat membru este considerat ca platitor sau ca beneficiar efectiv al dobanzilor ori redeventelor, nicio alta parte a societatii nu va fi tratata ca platitor sau ca beneficiar efectiv al acelor dobanzi ori redevente, in sensul. prezentului articol . (7) Prezentul articol se aplica numai in cazul in care societatea care este platitor sau societatea al carei sediu permanent este considerat platitor al dobanzilor ori redeventelor este o societate asociata a societatii care este beneficiarul efectiv sau al carei sediu permanent este tratat ca beneficiarul efectiv al. acelor dobanzi ori al acelor redevente .
(1) Platile de dobanzi si redevente ce provin din Romania sunt exceptate de la orice impozite aplicate asupra acelor plati in Romania, fie prin. retinere la sursa, fie prin declarare, cu conditia ca beneficiarul efectiv al dobanzilor sau redeventelor sa fie o societate din alt stat membru sau un sediu permanent, situat in alt stat membru, al unei societati dintr-un stat membru.








(8) Prevederile prezentului articol nu se aplica daca dobanzile sau redeventele sunt platite de catre ori catre un sediu permanent al unei societati dintr-un stat membru situat intr-un stat tert si activitate societatii este, in intregime sau partial, desfasurata prin acel sediu. permanent.
(9) Prevederile prezentului articol nu impiedica Romania sa ia in considerare, la determinarea impozitului pe profit, atunci cand se aplica legislatia sa fiscala, dobanzile sau redeventele primite de catre societatile rezidente, de sediile permanente ale societatilor rezidente in Romania sau de catre sediile permanente situate. In Romania.
(10) Prevederile prezentului capitol nu se aplica unei societati a altui stat membru sau sediu permanent al unei societati a altui stat membru, atunci cand conditiile de stabilitate la art. 258 lit. b) nu au fost mentinute pentru o perioada neintrerupta de cel putin 2 ani.
(11) Indeplinirea cerintelor de stabilitate a prezentului articol si de art. 258 se dovedeste la data platii dobanzilor sau redeventelor printr-o atestare. Daca indeplinirea cerintelor stabilitate in prezentul articol nu a fost atestata la data platii, se va aplica retinerea impozitului la sursa.
(12) In sensul alin. (11) , atestarea care va fi prezentata in legatura cu fiecare contract de plata trebuie sa fie valabila pentru un an de la data emiterii acestei atestari si va contine urmatoarele informatii: b) indicarea calitatii de beneficiar efectiv al dobanzilor sau redeventelor catre societatea care. primeste astfel de plati, in conformitate cu prevederile alin. (4) , sau a existentei conditiilor prevazute la alin. (5) , cand un sediu permanent este beneficiarul platii; c) indeplinirea cerintelor, in conformitate cu prevederile art. 258 lit. a) pct. (iii) , in cazul societatii primitoare; d) detinerea participatiei minime, in conformitate cu prevederile art. 258 lit. b) ; e) perioada pentru care detinerea la care se face referire la lit. d) exista. Se poate solicita in plus justificarea legala pentru platile efectuate din cadrul contractului, de exemplu se poate solicita contractul de imprumut sau contractul de licenta . (13) Daca cerintele pentru acordarea scutirii inceteaza sa fie indeplinite, societatea primitoare sau sediul permanent informeaza imediat societatea platitoare sau sediul permanent platitor. (14) Daca societatea platitoare sau sediul permanent a retinut impozitul la sursa asupra venitului ce urma sa fie scutit de impozit, conform prezentului articol, aceasta poate face sau cerere pentru restituirea acestui impozit retinut la sursa. In acest sens va solicita informatia specifica la alin. (12) . Cererea pentru restituirea impozitului trebuie sa fie transmisa in cadrul termenului legal de prescriptie . (15) Impozitul retinut la sursa in plus va fi restituit intr-un interval de un an de la primirea cererii de restituire a impozitului si a informatiilor doveditoare pe care le poate solicita in mod rezonabil. Daca impozitul retinut la sursa nu a fost restituit in perioada mentionata, societatea primitoare sau sediul permanent este indreptatit, la expirarea anului in cauza, sa solicite dobanda asupra sumei reprezentand impozitul care trebuie restituit. Dobanda solicitata se va calcula corespunzator prevederilor Codului de procedura fiscala. Articolul 256: Definitia dobanzii
dovada rezidentei fiscale, in scopul impozitarii, pentru societatea care primeste dobanzi. sau redevente din Romania si, cand este necesar, dovada existentei unui sediu permanent atestat de autoritate fiscala a statului membru in care societatea care primeste dobanzi ori redevente aceasta rezidenta pentru scopuri fiscale sau in care este situat sediul permanent;










In sensul prezentului capitol, termenul dobanda inseamna venitul din creat de orice fel, insotit sau nu de garantii ipotecare ori de o clauza de participare la profiturile debitorului si, in special, venitul din efectele publice, titluri de creatie sau obligatii . , inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau obligatii; penalitate pentru plata cu intarziere nu vor fi considerate dobanzi.

Articolul 257: Definitia redevente




Afişează Codul Fiscal, Actualizat 2017 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Fiscal    Legea 227/2015    Codul fiscal 2017    Codul fiscal actualizat 2017

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim