din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1580 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal, Actualizat 2017

Codul Fiscal, Actualizat 2017

  Publicat: 02 Jan 2017       77860 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


CODUL FISCAL Actualizat 2017 (Legea 227/2015)

Actualizat prin:
Ordonanta de urgenta 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal (publicata in M. Oficial nr. 977 din 06 decembrie 2016)

Prevazut in cap. II, t. I, C.proc. pen.,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Legea 10 din 2001. Este orice titlu de valoare nominala emis de Ministerul Finantelor Publice p�na la data prezentei legi, neutilizat de catre detinator sau dob�nditorul subsecvent
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Prevazut in cap. II, t. I, C.proc. pen.,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.


Articolul 426: Substante utilizate pentru marcare si colorare
(1) Pentru marcarea produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor se utilizeaza marcatorul solvent yellow 124 - identificat in conformitate cu indexul de culori, denumit stiintific N-etil- N-[2-(1-izobutoxi etoxi) etil]-4-(fenilazo) anilina.
(2) Nivelul de marcare este de 7 mg +/- 10% de marcator pe litru de produs energetic.
(3) Pentru colorarea produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor se utilizeaza colorantul solvent blue 35 sau echivalent .
(4) Nivelul de colorare este de 25 mg +/- 10% de colorant pe litru de produs energetic.
(5) Operatorii economici care comercializeaza substante prevazute la alin. (1) si (3) au obligatia de a se inregistra la organul competent potrivit procedurilor din normele metodologice.

Articolul 427: Responsabilitatea marcarii si colorarii
(1) Antrepozitarul autorizat din Romania are obligatia marcarii si colorarii produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor in antrepozitul fiscal pe care il detine. In cazul achizitiilor intracomunitare si al importurilor, responsabilitatea marcarii si colorarii la nivelurile prevazute la art. 426 alin. (2) si (4) , precum si a omogenizarii substantelor prevazute la art. 426 alin. (1) si (3) in masa de produs finit revine persoanei juridice care desfasoara astfel de operatiuni si care poate fi antrepozitarul autorizat, destinatarul inregistrat sau operatorul economic, dupa caz.
(2) Operatiunea de marcare si colorare a produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor, realizata in antrepozite fiscale, se face sub supraveghere fiscala.
(3) Operatorii economici din Romania care achizitioneaza marcatori si coloranti in scopul prevazut la art. 425 alin. (1) au obligatia tinerii unor evidente stricte privind cantitatile de astfel de produse utilizate.
(4) Sunt interzise, cu exceptiile prevazute de lege, eliberarea pentru consum, detinerea in afara unui antrepozit fiscal, transportul inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizarea, oferirea spre vanzare sau vanzarea, pe teritoriul Romaniei, a produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor, nemarcate si necolorate sau marcate si colorate necorespunzator potrivit prezentului titlu .
(5) Sunt/Este interzise/interzisa marcarea si/sau colorarea produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor cu alte substante decat cele precizate la art. 426 alin. (1) si (3) sau achizitionate de la alti operatori economici decat cei prevazuti la art. 426 alin. (5) .
(6) Este interzisa utilizarea de substante si procedee care au ca efect neutralizarea totala sau partiala a colorantului si/sau marcatorului prevazuti/prevazut la art. 426 alin. (1) si (3) .
(7) Pentru produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor, eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate, oferite spre vanzare sau vandute, pe teritoriul Romaniei, nemarcate si necolorate, sau marcate si colorate necorespunzator, precum si in cazul neindeplinirii de catre operatorii economici a obligatiilor ce privesc modalitatile si procedurile de supraveghere fiscala stabilite prin normele metodologice se datoreaza accize la nivelul prevazut pentru motorina.
SECTIUNEA 21: Marcarea si colorarea motorinei

Articolul 428: Reguli generale
(1) Produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. c) pot fi utilizate in scutire directa de la plata accizelor potrivit art. 399 alin. (1) lit. b) , numai daca sunt marcate si colorate conform art. 429.
(2) Livrarea motorinei utilizate drept combustibil pentru motor catre operatorii economici beneficiari ai scutirii se face numai dupa marcarea si colorarea acesteia.
(3) Sunt/Este interzise/interzisa detinerea, comercializarea si/sau utilizarea motorinei marcate si colorate potrivit prevederilor art. 429 in alte scopuri decat cele pentru care s-a acordat scutirea directa de la plata accizelor, conform alin. (1) .

Articolul 429: Substante utilizate pentru marcare si colorare
(1) Pentru marcarea motorinei se utilizeaza marcatorul solvent yellow 124 - identificat in conformitate cu indexul de culori, denumit stiintific N-etil-N-[2-(1-izobutoxi etoxi) etil]-4-(fenilazo) anilina.
(2) Nivelul de marcare este de 7 mg +/- 10% de marcator pe litru de motorina.
(3) Pentru colorarea motorinei se utilizeaza colorantul solvent blue 35 sau echivalent .
(4) Nivelul de colorare este de 5 mg +/- 10% de colorant pe litru de motorina.
(5) Operatorii economici care comercializeaza substante prevazute la alin. (1) si (3) au obligatia de a se inregistra la organul competent potrivit procedurilor din normele metodologice.

Articolul 430: Responsabilitatea marcarii si colorarii
(1) Antrepozitarul autorizat din Romania are obligatia marcarii si colorarii motorinei in antrepozitul fiscal pe care il detine. Responsabilitatea marcarii si colorarii la nivelurile prevazute la art. 429 alin. (2) si (4) , precum si a omogenizarii substantelor prevazute la art. 429 alin. (1) si (3) in masa de produs finit revine antrepozitarului autorizat
(2) Marcarea si colorarea motorinei pe teritoriul Romaniei se realizeaza in antrepozite fiscale sub supraveghere fiscala, potrivit procedurii stabilite prin normele metodologice.
(3) Operatorii economici din Romania care achizitioneaza marcatori si coloranti in scopul prevazut la art. 428 alin. (1) au obligatia tinerii unor evidente stricte privind cantitatile de astfel de produse utilizate.
(4) Sunt/Este interzise/interzisa marcarea si/sau colorarea motorinei cu alte substante decat cele precizate la art. 429 alin. (1) si (3) sau achizitionate de la alti operatori economici decat cei prevazuti la art. 429 alin. (5) .
(5) Este interzisa utilizarea de substante si procedee care au ca efect neutralizarea totala sau partiala a colorantului si/sau marcatorului prevazuti/prevazut la art. 429 alin. (1) si (3) .
SECTIUNEA 22: Alte obligatii pentru operatorii economici cu produse accizabile

Articolul 431: Confiscarea tutunului prelucrat
(1) Prin derogare de la prevederile legale in materie care reglementeaza modul si conditiile de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, tutunurile prelucrate confiscate ori intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se predau de catre organul care a dispus confiscarea, pentru distrugere, antrepozitarilor autorizati pentru tutun prelucrat, destinatarilor inregistrati sau importatorilor autorizati de astfel de produse, dupa cum urmeaza:
a) sortimentele care se regasesc in nomenclatorul de produse al antrepozitarilor autorizati, al destinatarilor inregistrati, al expeditorilor inregistrati sau al importatorilor autorizati se predau in totalitate acestora;
b) sortimentele care nu se regasesc in nomenclatoarele prevazute la lit. a) se predau in custodie de catre organele care au procedat la confiscare antrepozitarilor autorizati pentru productia si/sau depozitarea de tutun prelucrat.
(2) Repartizarea fiecarui lot de tutun prelucrat confiscat, preluarea tutunului prelucrat de catre antrepozitarii autorizati, destinatarii inregistrati si importatorii autorizati, precum si procedura de distrugere se efectueaza conform prevederilor din normele metodologice.
(3) Fiecare antrepozitar autorizat, destinatar inregistrat si importator autorizat are obligatia sa asigure pe cheltuiala proprie preluarea in custodie, transportul si depozitarea cantitatilor de produse din lotul confiscat care i-a fost repartizat.

Articolul 432: Controlul
(1) Toti operatorii economici cu produse accizabile sunt obligati sa accepte orice control ce permite autoritatii competente prevazute prin ordin al presedintelui A.N.A.F. sa se asigure de corectitudinea operatiunilor cu produse accizabile.
(2) Autoritatile competente iau masuri de supraveghere fiscala si control pentru asigurarea desfasurarii activitatii autorizate in conditiile legii. Modalitatile si procedurile pentru realizarea supravegherii fiscale a productiei, depozitarii, circulatiei si importului produselor supuse accizelor armonizate se stabilesc prin normele metodologice.

Articolul 433: Intarzieri la plata accizelor




Afişează Codul Fiscal, Actualizat 2017 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Fiscal    Legea 227/2015    Codul fiscal 2017    Codul fiscal actualizat 2017

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim