din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1138 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal, Actualizat 2017

Codul Fiscal, Actualizat 2017

  Publicat: 02 Jan 2017       76913 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


CODUL FISCAL Actualizat 2017 (Legea 227/2015)

Actualizat prin:
Ordonanta de urgenta 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal (publicata in M. Oficial nr. 977 din 06 decembrie 2016)

Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Persoana fizica sau juridica ce trimite scrisori, pachete, bani, produse, marfuri etc.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Persoana fizica sau juridica ce trimite scrisori, pachete, bani, produse, marfuri etc.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,

(3) Autoritatea competenta a expeditorului, prin sistemul informatizat prevazut la alin. (2) , efectueaza o verificare electronica a datelor din proiectul de document administrativ electronic, iar in cazul in care:
a) datele sunt corecte, proiectul de document administrativ electronic este validat de catre autoritatea competenta a expeditorului prin atribuirea unui cod de referinta administrativ unic, specific fiecarei miscari in regim suspensiv de accize;
b) datele nu sunt corecte, proiectul de document administrativ electronic nu este validat, iar expeditorul este informat fara intarziere.
(4) In cazurile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 si 4, la alin. (2) lit. b) si la alin. (3) , autoritatea competenta a expeditorului transmite fara intarziere documentul administrativ electronic autoritatii competente a destinatarului, care la randul ei il transmite destinatarului prin intermediul sistemului informatic, in cazul in care acesta este un antrepozitar autorizat sau un destinatar inregistrat.
(5) In cazul prevazut la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 3 autoritatea competenta a expeditorului inainteaza documentul administrativ electronic autoritatii competente din statul membru in care declaratia de export este depusa in conformitate cu art. 161 alin. (5) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92, denumit in continuare statul membru de export, daca statul membru de export este altul decat Romania.
(6) Atunci cand expeditorul este din Romania, acesta furnizeaza persoanei care insoteste produsele accizabile un exemplar tiparit al documentului administrativ electronic.
(7) Atunci cand produsele accizabile sunt deplasate in regim suspensiv de accize de la un expeditor din alt stat membru la un destinatar din Romania, deplasarea produselor este insotita de un exemplar tiparit al documentului administrativ electronic sau de orice alt document comercial care mentioneaza codul de referinta administrativ unic, identificabil in mod clar.
(8) Documentele prevazute la alin. (6) si (7) trebuie sa poata fi prezentate autoritatilor competente oricand sunt solicitate, pe intreaga durata a deplasarii in regim suspensiv de accize.
(9) Expeditorul poate anula documentul administrativ electronic, atat timp cat deplasarea nu a inceput potrivit prevederilor art. 401 alin. (6) .
(10) In cursul deplasarii in regim suspensiv de accize, expeditorul poate modifica destinatia, prin intermediul sistemului informatizat, si poate indica o noua destinatie, care trebuie sa fie una dintre destinatiile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 ori 3 sau la alin. (3) , dupa caz, in conditiile prevazute prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
(11) In cazul deplasarii intracomunitare a produselor energetice in regim suspensiv de accize, pe cale maritima sau pe cai navigabile interioare, catre un destinatar care nu este cunoscut cu siguranta in momentul in care expeditorul inainteaza proiectul de document administrativ electronic prevazut la alin. (2) , autoritatea competenta poate autoriza ca expeditorul sa nu includa in documentul in cauza datele privind destinatarul, in conditiile prevazute prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
(12) Imediat ce datele privind destinatarul sunt cunoscute si cel tarziu la momentul incheierii deplasarii, expeditorul transmite datele sale autoritatii competente, utilizand procedura prevazuta la alin. (10) .
(13) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , in cazul deplasarilor de produse energetice prin conducte fixe, care se desfasoara integral pe teritoriul Romaniei, documentul administrativ electronic se va intocmi dupa citirea contorului care inregistreaza cantitatea expediata prin conducta.

Articolul 403: Divizarea deplasarii produselor energetice in regim suspensiv de accize
(1) Pe teritoriul Romaniei este permisa divizarea deplasarii produselor energetice in regim suspensiv de accize in doua sau mai multe deplasari.
(2) Autoritatea competenta a expeditorului poate permite, in conditiile stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F., ca expeditorul sa divizeze o deplasare de produse energetice in regim suspensiv de accize cu conditia sa nu se modifice cantitatea totala de produse accizabile.
(3) Divizarea pe teritoriul altui stat membru a unei deplasari intracomunitare de produse energetice in regim suspensiv de accize in doua sau mai multe deplasari se poate efectua cu conditia:
1.sa nu se modifice cantitatea totala de produse accizabile;
2.divizarea sa se desfasoare pe teritoriul unui stat membru care permite o astfel de procedura;
3.autoritatea competenta din statul membru unde se efectueaza divizarea sa fie informata cu privire la locul unde se efectueaza divizarea.

Articolul 404: Primirea produselor accizabile in regim suspensiv de accize
(1) La primirea de produse accizabile, la oricare dintre destinatiile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 sau 4 sau la alin. (3) , destinatarul trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:
a) sa confirme ca produsele accizabile au ajuns la destinatie;
b) sa pastreze produsele primite in vederea verificarii si certificarii datelor din documentul administrativ electronic la solicitarea autoritatii competente a destinatarului;
c) sa inainteze fara intarziere si nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la incheierea deplasarii, cu exceptia cazurilor justificate corespunzator autoritatilor competente a destinatarului, un raport privind primirea acestora, denumit in continuare raport de primire, utilizand sistemul informatizat.
(2) Modalitatile de confirmare a faptului ca produsele accizabile au ajuns la destinatie si de trimitere a raportului de primire a produselor accizabile de catre destinatarii mentionati la art. 395 alin. (1) sunt prevazute prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
(3) Autoritatea competenta a destinatarului efectueaza o verificare electronica a datelor din raportul de primire, dupa care:
1.in cazul in care datele sunt corecte, autoritatea competenta a destinatarului confirma inregistrarea raportului de primire si il transmite autoritatii competente a expeditorului;
2.in cazul in care datele nu sunt corecte, destinatarul este informat fara intarziere despre acest fapt .
(4) Atunci cand expeditorul este din alt stat membru, raportul de primire se inainteaza acestuia prin intermediul autoritatii fiscale din statul membru, de catre autoritatea competenta din Romania.
(5) In cazul in care locul de expeditie si cel de destinatie se afla in Romania, primirea produselor accizabile in regim suspensiv de accize se confirma expeditorului potrivit procedurii stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

Articolul 405: Raportul de export
(1) In situatiile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 3 si la alin. (2) lit. b) , dupa caz, daca exportul are loc din Romania, autoritatile competente intocmesc un raport de export, pe baza vizei biroului vamal de iesire, prevazuta la art. 793 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei, sau de biroul unde se realizeaza formalitatile prevazute la art. 337 alin. (5) , prin care se atesta faptul ca produsele accizabile au parasit teritoriul Romaniei.
(2) Autoritatile competente inainteaza raportul de export expeditorului.
(3) In conditiile in care expeditorul este din alt stat membru, iar biroul vamal de iesire este din Romania, autoritatile competente verifica pe cale electronica informatiile ce rezulta din viza prevazuta la alin. (1) . Odata ce aceste date au fost verificate, autoritatile competente din Romania transmit raportul de export autoritatilor competente din statul membru de expeditie.
(4) Autoritatile competente din statul membru de expeditie inainteaza raportul de export expeditorului.

Articolul 406: Proceduri in cazul in care sistemul informatizat este indisponibil la expeditie
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 402 alin. (1) , in cazul in care sistemul informatizat este indisponibil in Romania, expeditorul din Romania poate incepe o deplasare de produse accizabile in regim suspensiv de accize, in urmatoarele conditii:
a) produsele sa fie insotite de un document pe suport hartie care contine aceleasi date ca si proiectul de document administrativ electronic prevazut la art. 402 alin. (2) ;
b) sa informeze autoritatea competenta a expeditorului inainte de inceperea deplasarii, prin procedura stabilita prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
(2) In cazul in care sistemul informatizat redevine disponibil, expeditorul prezinta un proiect de document administrativ electronic, in conformitate cu art. 402 alin. (2) .
(3) De indata ce informatiile cuprinse in documentul administrativ electronic sunt validate, in conformitate cu art. 402 alin. (3) , acest document inlocuieste documentul pe suport hartie prevazut la alin. (1) lit. a) . Prevederile art. 402 alin. (4) si (5) , precum si cele ale art. 404 si 405 se aplica in mod corespunzator.
(4) Pana la momentul validarii informatiilor din documentul administrativ electronic, deplasarea este considerata ca avand loc in regim suspensiv de accize, pe baza documentului pe suport hartie prevazut la alin. (1) lit. a) .
(5) O copie de pe documentul pe suport hartie prevazut la alin. (1) lit. a) se pastreaza de expeditor in evidentele sale.
(6) In cazul in care sistemul informatizat este indisponibil la expeditie, expeditorul comunica informatiile prevazute la art. 402 alin. (10) sau la art. 403 prin intermediul unor mijloace alternative de comunicare . In acest scop, expeditorul in cauza informeaza autoritatea competenta a expeditorului inaintea modificarii destinatiei sau a divizarii deplasarii. Prevederile alin. (2) -(5) se aplica in mod corespunzator.




Afişează Codul Fiscal, Actualizat 2017 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Fiscal    Legea 227/2015    Codul fiscal 2017    Codul fiscal actualizat 2017

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim