EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2676
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
» LEGEA 196/2016 privind venitul minim de incluziune
LEGEA 196/2016 privind venitul minim de incluziune
Publicat: 26 Dec 2016
12427 citiri
Secţiunea:
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGEA nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 882 din data de 3 noiembrie 2016
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Legea 10 din 2001. Suprafata de teren afectata utilizarii constructiei retrocedabile, in limita imprejmuirilor existente;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Suma platita unei persoane, fizice sau juridice (mandatar) pentru intermedierea unor activitati comerciale, bancare, bursiere etc.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Suma platita unei persoane, fizice sau juridice (mandatar) pentru intermedierea unor activitati comerciale, bancare, bursiere etc.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Setul de masuri si actiuni multidimensionale din domeniile protectiei sociale, ocuparii fortei de munca, locuirii, educatiei, sanatatii,
(1) Suspendarea acordarii venitului minim de incluziune sau a oricareia dintre componentele acestuia, prevazute la art. 3 alin. (2) , se face prin
decizie a
directorului executiv al agentiei teritoriale pentru plati si inspectie sociala.
(2) Suspendarea acordarii ajutorului de incluziune si/sau a ajutorului pentru familia cu copii se realizeaza dupa cum urmeaza:
a) pe o perioada de maximum 3 luni, in situatia in care nu sunt indeplinite obligatiile prevazute la art. 58 alin. (1) si art. 59 alin. (1) , in conditiile prevazute la art. 61 alin. (5) ;
b) pe o perioada de maximum 3 luni, in situatia in care agentia teritoriala pentru plati si inspectie sociala constata, pe baza documentelor privind componenta familiei si veniturile acesteia transmise de primar, faptul ca s-a stabilit un cuantum eronat al ajutorului social si/sau al ajutorului pentru familia cu copii;
c) pe o perioada de maximum 3 luni, in cazul in care, in urma controalelor efectuate de inspectorii sociali si reprezentantii Curtii de Conturi a Romaniei, se constata date eronate cu privire la veniturile si componenta familiei;
d) pe o perioada de maximum 3 luni, in situatia in care, pe o perioada de 3 luni consecutive, se inregistreaza mandate postale returnate.
(3) Suspendarea acordarii ajutorului pentru familia cu copii se face numai pentru copilul/copiii pentru care s-a luat decizia plasamentului sau plasamentului in regim de urgenta, respectiv pe perioada cand acesta se afla la un asistent maternal, la o
familie
de plasament sau intr-un serviciu social de tip rezidential. In aceasta situatie, copilul nu mai este luat in calcul la stabilirea venitului net lunar pe membru de
familie
si nici la stabilirea cuantumului ajutorului pentru familia cu copii.
(4) In cazul in care titularul dreptului, in termenul maxim de suspendare, face dovada indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 58 alin. (1) si art. 59 alin. (1) , perioada de suspendare inceteaza incepand cu luna urmatoare datei depunerii documentelor doveditoare la primarie.
(5) Reluarea platilor aferente drepturilor suspendate se face incepand cu luna urmatoare datei emiterii, de catre directorul executiv al agentiei teritoriale pentru plati si inspectie sociala, a deciziei de incetare a suspendarii platii dreptului.
(6) Pentru situatiile prevazute la alin. (2) lit. a) , sumele aferente platilor prevazute la alin. (5) se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care s-au indeplinit obligatiile prevazute de
lege
.
Articolul 68
(1) In situatiile prevazute la art. 67 alin. (2) lit. b) si c) , directorul executiv al agentiei teritoriale pentru plati si inspectie sociala solicita primarului efectuarea verificarii indeplinirii conditiilor de eligibilitate pentru acordarea dreptului, inclusiv verificarea in
teren
.
(2) In
functie
de cele constatate la verificarile realizate conform prevederilor art. 33, primarul emite o noua
dispozitie
de aprobare sau de respingere in prealabil a cererii, dupa caz.
(3) In baza dispozitiei primarului prevazute la alin. (2) , in
termen
de maximum 5 zile de la primirea acesteia, directorul executiv al agentiei teritoriale pentru plati si inspectie sociala emite decizia de stabilire a cuantumului modificat al dreptului.
(4) In situatia prevazuta la art. 67 alin. (2) lit. d) , daca se constata ca se mentin conditiile de eligibilitate care au stat la baza acordarii dreptului, reluarea platilor aferente dreptului se face in baza formularului de verificare in teren si a declaratiei pe propria raspundere privind componenta si veniturile familiei, iar achitarea sumelor aferente dreptului pe perioada de suspendare se realizeaza doar in baza unei cereri a titularului dreptului.
Articolul 69
(1) Incetarea dreptului se face prin
dispozitie
scrisa a primarului si se refera atat la venitul minim de incluziune, in ansamblul sau, cat si la oricare din componentele sale prevazute la art. 3 alin. (2) .
(2) Incetarea dreptului la venit minim de incluziune sau a dreptului la ajutor de incluziune, la ajutorul pentru familia cu copii sau la suplimentul pentru locuire se face incepand cu luna urmatoare incetarii sau constatarii neindeplinirii conditiilor de eligibilitate prevazute de prezenta lege, precum si in situatia prevazuta la art. 33 alin. (6) .
(3) Incetarea dreptului la ajutor de incluziune si/sau la ajutorul pentru familia cu copii are loc astfel:
a) incepand cu luna urmatoare expirarii perioadelor de suspendare, in cazul in care beneficiarii nu indeplinesc obligatiile aflate in sarcina lor, pentru obligatiile prevazute la art. 58 alin. (1) si art. 59 alin. (1) ;
b) incepand cu luna urmatoare expirarii perioadelor de suspendare prevazute la art. 67 alin. (2) lit. b) -d) , in cazul in care, ca urmare a verificarii efectuate conform prevederilor art. 68 alin. (1) , se constata neindeplinirea conditiilor de eligibilitate pentru acordarea dreptului.
(4) Dispozitia primarului prevazuta la alin. (1) se transmite agentiei teritoriale pentru plati si inspectie sociala si titularului dreptului in
termen
de 5 zile de la data emiterii acesteia.
(5) Dupa incetarea dreptului la ajutor de incluziune si/sau la ajutorul pentru familia cu copii, un nou
drept
poate fi solicitat incepand cu luna urmatoare celei in care sunt indeplinite conditiile de acordare prevazute de prezenta
lege
.
(6) Prin exceptie de la prevederile alin. (5) , in situatia de incetare prevazuta la alin. (3) lit. a) , ca urmare a neindeplinirii obligatiei prevazute la art. 58 alin. (1) , in cazul ajutorului de incluziune, persoana singura sau familia va putea solicita un nou
drept
dupa o perioada de 6 luni.
Articolul 70
(1) Modificarea cuantumului venitului minim de incluziune se face prin
decizie a
directorului executiv al agentiei teritoriale pentru plati si inspectie sociala, in conditiile art. 40.
(2) Modificarea cuantumului venitului minim de incluziune se realizeaza in urmatoarele situatii:
a) in cazul in care au intervenit modificari ale veniturilor familiei si/sau in componenta acesteia care conduc la diferente mai mari de 10 lei, respectiv 0,020 ISR fata de cuantumul stabilit initial;
b) in situatia in care au intervenit perioade de suspendare a acordarii unuia din ajutoarele care compun venitul minim de incluziune, prevazute la art. 3 alin. (2) ;
c) in situatia in care a incetat dreptul la acordarea unuia din ajutoarele care compun venitul minim de incluziune, prevazute la art. 3 alin. (2) ;
d) in situatia in care se aplica diminuarea cuantumului ajutorului pentru familia cu copii, conform prevederilor art. 19 alin. (2) .
(3) Modificarea cuantumului venitului minim de incluziune se face incepand cu luna urmatoare constatarii situatiilor prevazute la alin. (2) .
Articolul 71
(1) Dispozitiile primarului prevazute la art. 68 alin. (2) si art. 69 se comunica agentiilor teritoriale pentru plati si inspectie sociala si titularului dreptului in
termen
de 5 zile de la emitere.
(2) Deciziile directorului executiv al agentiei teritoriale pentru plati si inspectie sociala prevazute la art. 67 alin. (1) , art. 68 alin. (3) si art. 70 se comunica primarului si titularului dreptului, in
termen
de 5 zile de data emiterii lor.
(3) Modelul deciziei directorului executiv privind suspendarea dreptului, precum si modelul dispozitiei primarului privind incetarea dreptului se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
SECTIUNEA 2: Plata drepturilor
Articolul 72
(1)
Fondurile
necesare pentru plata venitului minim de incluziune, inclusiv a drepturilor prevazute la art. 81, 82 si 84 se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.
(2)
Fondurile
necesare pentru plata masurilor de protectie sociala prevazute la art. 26, 83 si 85 se asigura din bugetele locale.
Articolul 73
(1) Plata sumelor acordate cu titlu de venit minim de incluziune, aferente ajutorului de incluziune si/sau ajutorului pentru familia cu copii, se efectueaza lunar, de catre agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala.
(2) In cazul suplimentului pentru locuire reprezentat de ajutorul pentru combustibili solizi si petrolieri, plata acestuia se realizeaza o singura data, pana la data de 31 noiembrie a fiecarui an, pentru toata perioada sezonului rece.
(3) In situatia depunerii cererii la o data ulterioara celei prevazute la art. 50 alin. (1) , plata suplimentului pentru locuire reprezentat de ajutorul pentru combustibili solizi si petrolieri se realizeaza incepand cu luna urmatoare datei emiterii dispozitiei primarului, pentru lunile ramase.
Articolul 74
(1) Plata venitului minim de incluziune, cu exceptia sumelor aferente ajutoarelor pentru incalzirea locuintei prevazute la art. 20 alin. (2) lit. a) -c) , se realizeaza pe baza de mandat postal sau, dupa caz, in
cont
bancar sau orice alte mijloace electronice de plata disponibile.
(2) In cazul achitarii drepturilor prin mandat postal, agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala efectueaza plata drepturilor cu plata unui
comision
in limitele si conditiile stabilite prin legea bugetara anuala.
(3) In cazul achitarii drepturilor in
cont
bancar, agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala efectueaza plata prin unitatile bancare, pe baza de borderou, cu plata unui
comision
bancar ce nu poate fi mai mare de 0,1% din drepturile achitate si va fi stabilit, prin negociere, la nivel teritorial, intre agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala si unitatile bancare.
(4) Editarea mandatelor postale prevazute la alin. (2) se face fie direct de catre agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala, fie pe baza de contracte incheiate cu prestatori de astfel de servicii, prin care se stabileste inclusiv formatul mandatului.
(5)
Fondurile
necesare achitarii comisioanelor prevazute la alin. (2) si (3) , precum si tiparirii mandatelor postale se suporta din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, prin agentia nationala pentru plati si inspectie sociala, din aceleasi fonduri din care se suporta plata drepturilor de venit minim de
incluziune
.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Inainte
Afişează
LEGEA 196/2016 privind venitul minim de incluziune
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 196/2016
Venitul minum
Incluziune
Venitul minim de incluziune
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964