EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2314
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
» LEGEA 196/2016 privind venitul minim de incluziune
LEGEA 196/2016 privind venitul minim de incluziune
Publicat: 26 Dec 2016
12423 citiri
Secţiunea:
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGEA nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 882 din data de 3 noiembrie 2016
Act adoptat de organele de stat,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act adoptat de organele de stat,
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Cercetare pe care delegatul autoritatii tutelare o efectueaza
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Organizatie a proprietarilor apartamentelor dintr-o cladire
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Suma de bani provenita de la bugetul de stat,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Act adoptat de organele de stat,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act adoptat de organele de stat,
Articolul 84
La propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice se pot aproba, prin
hotarare
a Guvernului, ajutoare de urgenta destinate familiilor si persoanelor aflate in situatii de necesitate ce pot aparea din
cauza
calamitatilor naturale, incendiilor, accidentelor, bolilor grave, precum si ca urmare a altor situatii ce pot conduce la aparitia riscului de excluziune sociala.
Articolul 85
Autoritatile administratiei publice locale pot acorda, din bugetele proprii, prin
hotarare
a consiliilor locale, urmatoarele ajutoare:
a) ajutoare de urgenta pentru beneficiarii si situatiile prevazute la art. 84;
b) ajutoare comunitare, in
bani
si/sau in natura, destinate persoanelor singure si familiilor aflate in situatii de dificultate, pe baza nevoilor identificate prin
ancheta sociala
.
CAPITOLUL VI: Raspunderea juridica
Articolul 86
(1) Constituie contraventie, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii, incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni, si se sanctioneaza nerespectarea prevederilor prezentei legi, dupa cum urmeaza:
a) cu
amenda
de la 1.000 de lei la 5.000 de lei, emiterea de catre primar a dispozitiei de aprobare in prealabil a cererii privind venitul minim de incluziune cu nerespectarea conditiilor de eligibilitate prevazute de prezenta lege, respectiv cele cu privire la veniturile si componenta familiei, verificarea documentelor doveditoare si a obligatiilor beneficiarilor;
b) cu
amenda
de la 1.000 de lei la 5.000 de lei, emiterea, de catre directorul executiv al agentiei teritoriale pentru plati si inspectie sociala, a deciziei privind stabilirea dreptului la venitul minim de incluziune, in lipsa dispozitiei primarului de aprobare in prealabil a cererii;
c) cu
amenda
de la 1.000 de lei la 5.000 de lei, nerespectarea de catre personalul serviciilor publice de
asistenta sociala
de la nivelul primariilor a prevederilor art. 33 alin. (1) si (2) si art. 35 alin. (1) ;
d) cu
amenda
de la 1.000 de lei la 5.000 de lei, nerespectarea de catre primar a prevederilor art. 33 alin. (3) , art. 34 alin. (1) , art. 36 alin. (1) , art. 39 alin. (1) , art. 40 alin. (2) si (4) , art. 48 alin. (2) , art. 50 alin. (4) , art. 60 alin. (1) , art. 62 alin. (3) , art. 66 alin. (2) , art. 69 alin. (4) si art. 71 alin. (1) ;
e) cu
amenda
de la 500 de lei la 2.000 de lei, nerespectarea de catre
furnizor
a prevederilor art. 45, art. 47 alin. (3) , art. 52 alin. (1) , art. 55 alin. (1) si art. 66 alin. (2) ;
f) cu
amenda
de la 500 de lei la 2.000 de lei, nerespectarea de catre
asociatia de proprietari
a dispozitiilor art. 52 alin. (1) , alin. (3) sau (4) si art. 54;
g) cu
amenda
de la 500 de lei la 2.000 de lei, nerespectarea de catre agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala a prevederilor art. 63 si ale art. 64 alin. (2) ;
h) cu
amenda
de la 500 de lei la 2.000 de lei, nerespectarea de catre inspectoratele scolare a prevederilor art. 65 alin. (1) ;
i) cu
amenda
de la 500 de lei la 2.000 de lei, fapta titularului dreptului de a completa cu date si informatii incorecte formularul de
cerere
pentru acordarea dreptului, precum si nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 40 alin. (1) , art. 47 alin. (4) , art. 50 alin. (2) si art. 56.
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se realizeaza de catre:
a) organele cu atributii de control ale Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, precum si ale agentiei nationale pentru plati si inspectie sociala pentru contraventiile prevazute la alin. (1) ;
b) inspectorii sociali din cadrul agentiei nationale si agentiilor teritoriale pentru plati si inspectie sociala, pentru contraventiile prevazute la alin. (1) , cu exceptia lit. b) ;
c) primar, pentru contraventiile prevazute la alin. (1) lit. c) , e) , f) si i) .
(3) In situatia in care aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) se realizeaza de catre unul dintre organele de control prevazute la alin. (2) , la verificarea efectuata de alt organ de control, in raportul de inspectie sau de control se va consemna acest fapt si nu vor fi aplicate din nou sanctiunile prevazute la alin. (1) .
(4) Procesele-verbale intocmite de catre personalul cu atributii de control prevazut la alin. (2) lit. a) se transmit, in fotocopie, primarului comunei, orasului, municipiului sau sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz.
Articolul 87
(1) Contraventiilor prevazute la art. 86 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Contravenientul poate achita pe loc sau in
termen
de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzilor prevazute la art. 86 alin. (1) , agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.
Articolul 88
Dispozitiile primarului privind aprobarea sau respingerea in prealabil a cererii privind acordarea dreptului la venitul minim de incluziune, precum si cele privind incetarea dreptului la venit minim de incluziune se pot ataca potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL VII: Dispozitii tranzitorii si finale
Articolul 89
(1) Inspectorii sociali din agentia nationala pentru plati si inspectie sociala efectueaza controale periodice la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, in scopul verificarii respectarii aplicarii prevederilor prezentei legi.
(2) La solicitarea directorului executiv al agentiei teritoriale pentru plati si inspectie sociala, inspectorii sociali prevazuti la alin. (1) efectueaza vizite in teren la beneficiarii de venit minim de incluziune, in scopul verificarii indeplinirii conditiilor de eligibilitate pentru acordarea dreptului.
Articolul 90
(1) Sumele constatate ca fiind primite necuvenit cu titlu de ajutor social acordat in baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, de
alocatie
pentru sustinerea familiei acordate in baza Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de ajutor pentru incalzirea locuintei acordat in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece, aprobata prin Legea nr. 92/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, nerecuperate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se recupereaza in conditiile art. 78-80.
(2) Pentru sumele prevazute la alin. (1) , termenul de 180 de zile se calculeaza de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Articolul 91
In situatia in care Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice constata cresterea valorii pragului saraciei severe, stabilit cu peste 10% fata de valoarea de referinta, exprimata in lei, prevazuta la art. 15 alin. (2) , acesta propune modificarea corespunzatoare a nivelului venitului
mediu
net lunar/membru de
familie
luat in calcul la stabilirea cuantumului venitului minim de incluziune, pentru fiecare din ajutoarele financiare prevazute la art. 3 alin. (2) , care se aproba prin
hotarare
a Guvernului.
Articolul 92
(1) Pentru cresterea calitatii vietii, persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venit minim de incluziune, care nu au un loc de munca sau nu realizeaza venituri in baza unui
contract
individual de munca, raport de serviciu ori alta forma prevazuta de lege, beneficiaza de masuri de incluziune pe piata muncii, prevazute de reglementarile legale in vigoare si constituie una dintre categoriile prioritare pentru acestea.
(2) Principalele masuri de incluziune pe piata muncii destinate persoanelor prevazute la alin. (1) sunt:
a) participarea la programele educationale de alfabetizare si de tip a doua sansa, inclusiv la programele desfasurate in cadrul centrelor comunitare de invatare permanenta la nivel local prevazute la art. 344 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) participarea la cursurile de formare/calificare/recalificare recomandate de agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca;
c) oferirea de servicii de consiliere si orientare pe piata muncii;
d) angajarea in cadrul intreprinderilor sociale sau a intreprinderilor sociale de insertie, in conditiile prevazute de Legea nr. 219/2015 privind economia sociala.
(3) Masurile prevazute la alin. (2) sunt disponibile si pentru persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venit minim de incluziune care realizeaza venituri in baza unui
contract
individual de munca, raport de serviciu sau alta forma prevazuta de lege, daca acestea doresc sa obtina fie venituri mai mari in baza unui
contract
individual de munca, raport de serviciu sau alta forma prevazuta de lege, fie sa dobandeasca competente profesionale competitive pe piata muncii.
(4) Persoanele apte de munca din familiile care primesc una sau mai multe componente ale venitului minim de incluziune beneficiaza, cu prioritate, de masurile de ocupare temporara pentru executarea de lucrari si activitati de
interes
pentru comunitatile locale subventionate din bugetul asigurarilor de somaj.
(5) In
termen
de 3 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, pentru 25% din persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venit minim de incluziune, institutiile cu atributii in domeniu au
obligatia
sa asigure cel putin una dintre masurile prevazute la alin. (2) si (4) .
Articolul 93
(1) In
termen
de 60 de zile de la data publicarii prezentei legi in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice elaboreaza normele metodologice de aplicare a prevederilor acesteia, care se aproba prin
hotarare
a Guvernului.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Inainte
Afişează
LEGEA 196/2016 privind venitul minim de incluziune
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 196/2016
Venitul minum
Incluziune
Venitul minim de incluziune
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964