EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1209
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Diverse Domenii juridice
» LEGEA nr. 215/2016 privind ceremoniile oficiale
LEGEA nr. 215/2016 privind ceremoniile oficiale
Publicat: 26 Dec 2016
4289 citiri
Secţiunea:
Diverse Domenii juridice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGEA nr. 215/2016 privind ceremoniile oficiale
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 915 din data de 14 noiembrie 2016
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat, care contine elemente de identificare a produsului si care insoteste produsul sau este aderent la ambalajul acestuia
Principiu aplicat in domeniul cooperarii internationale in materie de politica a concurentei.
Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Ceha, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Articolul 15
In cadrul ceremoniilor oficiale se poate acorda onorul militar, potrivit prevederilor Regulamentului onorurilor si ceremoniilor militare, aprobat prin ordin al ministrului apararii nationale. Pe timpul unei ceremonii oficiale onorul militar se prezinta o singura data persoanei cu rangul cel mai inalt.
Articolul 16
(1)Ceremonia oficiala a depunerii coroanelor de flori este organizata in cooperare cu Ministerul Apararii Nationale si/sau cu Ministerul Afacerilor Interne.
(2)Depunerea coroanelor de flori se desfasoara cu respectarea ordinii de precadere.
(3)In cadrul unei ceremonii oficiale va putea fi depusa cate o singura coroana din partea urmatoarelor entitati prezente:
a)Presedintele Romaniei/Administratia Prezidentiala;
b)Parlamentul Romaniei;
c)Guvernul Romaniei/prefectul;
d)primarul localitatii unde are loc ceremonia;
e)presedintele consiliului judetean;
f)corp diplomatic;
g)entitatea organizatoare.
(4)Dupa incheierea ceremoniei oficiale pot fi depuse coroane si din partea altor entitati sau
persoane
.
Articolul 17
(1)Funeraliile de stat sunt ceremonii oficiale organizate de
Guvern
in cazul decesului Presedintelui Romaniei si al fostilor sefi de stat ai Romaniei.
(2)Funeraliile de stat includ si onoruri militare.
Articolul 18
Funeralii cu onoruri militare, stabilite potrivit legii, se pot organiza si pentru presedintii si fostii presedinti ai celor doua Camere ale Parlamentului, precum si pentru prim-ministrul si fostii prim-ministri.
Articolul 19
In
functie
de natura si de scopul lor, ceremoniile oficiale se desfasoara si cu respectarea reglementarilor in vigoare privind arborarea drapelului Romaniei, intonarea imnului national si folosirea sigiliilor cu stema Romaniei de catre autoritatile si institutiile publice, respectiv cu respectarea celor privind stema tarii si sigiliul statului, precum si cu cele ale Regulamentului onorurilor si ceremoniilor militare.
CAPITOLUL IV: Consiliul Protocolului National
Articolul 20
Se infiinteaza Consiliul Protocolului National ca organism interinstitutional, fara personalitate juridica, ce are
drept
scop indrumarea activitatilor de protocol desfasurate de autoritatile si institutiile publice, in cadrul ceremoniilor oficiale.
Articolul 21
(1)Consiliul Protocolului National este format din coordonatorii structurilor cu atributii in organizarea si desfasurarea actiunilor de protocol din urmatoarele autoritati si institutii publice:
a)Administratia Prezidentiala;
b)Senatul Romaniei;
c)Camera Deputatilor;
d)Guvernul Romaniei;
e)Ministerul Afacerilor Externe;
f)Ministerul Apararii Nationale;
g)Ministerul Afacerilor Interne;
h)Secretariatul de Stat pentru Culte.
(2)In
functie
de problemele dezbatute, la sedintele Consiliului Protocolului National pot fi invitati si responsabili cu activitatea de protocol ai altor autoritati si institutii publice.
(3)Consiliul Protocolului National este coordonat de seful structurii de specialitate din cadrul Administratiei Prezidentiale.
(4)In sprijinul activitatii Consiliului Protocolului National se organizeaza un secretariat, care va functiona in cadrul Administratiei Prezidentiale.
Articolul 22
Pentru realizarea scopului sau Consiliul Protocolului National are urmatoarele atributii:
a)elaboreaza Ghidul Protocolului National si, dupa caz, alte reguli si norme specifice de protocol, ceremonial, precadere,
eticheta
si
curtoazie
pentru ceremoniile oficiale;
b)actualizeaza lista sefilor de stat si de guvern;
c)intocmeste materiale privind reguli, obiceiuri si uzante protocolare din diferite state;
d)participa la reuniuni de profil organizate in tara sau in strainatate;
e)colaboreaza cu structuri similare din alte
tari
.
Articolul 23
In exercitarea atributiilor, Consiliul Protocolului National emite hotarari, adoptate cu votul majoritatii membrilor sai. Hotararile se publica pe pagina proprie de
internet
.
Articolul 24
Consiliul Protocolului National se reuneste trimestrial sau ori de cate ori este necesar. Membrii consiliului sunt convocati de seful structurii de specialitate din cadrul Administratiei Prezidentiale.
Articolul 25
Consiliul Protocolului National isi desfasoara activitatea pe baza unui regulament propriu de organizare si functionare, aprobat in
termen
de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
Inapoi
1
2
3
Inainte
Afişează
LEGEA nr. 215/2016 privind ceremoniile oficiale
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 215/2016
Ceremonii oficiale
Consiliul Protocolului National
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964