din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1099 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat

LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat

  Publicat: 26 Dec 2016       7324 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGE nr. 233 din 24 noiembrie 2016 privind parteneriatul public-privat

Publicata in Monitorul Oficial nr. 954 din data de 25 noiembrie 2016

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(Amortization) Procesul de reducere graduala a datoriei prin plata in rate a principalului si a dobanzii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Drept real ce presupune dreptul de proprietate asupra unei constructii si dreptul de folosinta asupra terenului pe care se gaseste aceasta.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

a)modul de repartizare intre asociati si conditiile de exercitare a drepturilor si obligatiilor ce decurg din calitatea de partener public, pe parcursul executarii contractului de parteneriat public-privat, cu respectarea dispozitiilor legale in materia proprietatii publice;
b)modul de utilizare a bunului/bunurilor si de operare a serviciului public ce formeaza obiectul parteneriatului public-privat;
c)modul de repartizare intre asociati, la terminarea contractului, si conditiile ulterioare de exercitare a drepturilor asupra bunului/bunurilor ce formeaza obiectul parteneriatului public-privat, cu respectarea dispozitiilor legale in materia proprietatii publice.
(2)Societatea de proiect se constituie avand ca scop exclusiv realizarea tuturor activitatilor necesare, direct si indirect, pentru indeplinirea obiectului proiectului de parteneriat public-privat.

Articolul 32
Contractul de parteneriat public-privat reglementeaza cel putin urmatoarele aspecte:
a)obiectul proiectului realizat in parteneriat public-privat;
b)conditiile de infiintare si functionare a societatii de proiect;
c)termenele de realizare a lucrarilor;
d)drepturile constituite in favoarea partenerului privat si a societatii de proiect, inclusiv cu privire la bunurile cu care partenerul public contribuie la realizarea proiectului de parteneriat public-privat;
e)drepturile si obligatiile partenerului public, ale partenerului privat si ale societatii de proiect, pe parcursul derularii proiectului de parteneriat public-privat, inclusiv obligatiile partenerului privat si ale societatii de proiect menite sa garanteze respectarea destinatiei bunurilor implicate in proiectul de parteneriat public-privat si a conditiilor de realizare a serviciului public;
f)regimul juridic al bunurilor implicate in proiect, inclusiv al bunurilor realizate sau dobandite in cursul derularii proiectului si modalitatea de transfer al acestor bunuri la incetarea contractului, cu respectarea dispozitiilor legale in materia proprietatii publice;
g)durata contractului;
h)modalitatea de finantare si etapele proiectului de parteneriat public-privat;
i)remunerarea partenerului privat, indicand in detaliu modalitatea de calcul si de plata, inclusiv posibilitatea compensarilor/deducerilor intre sumele de plata cuvenite partenerului privat si orice eventuale daune sau alte sume de plata datorate de catre partenerul privat;
j)modalitatea de alocare a riscurilor in cadrul proiectului de parteneriat public-privat;
k)caracteristicile si obiectivele de performanta ale bunului sau bunurilor ce vor fi realizate in cadrul proiectului, precum si indicatorii de performanta a serviciului public ce formeaza obiectul proiectului;
l)modalitatea de monitorizare si control de catre partenerul public al respectarii obligatiilor partenerului privat si ale societatii de proiect;
m)procedura de aprobare de catre partenerul public a contractelor incheiate de partenerul privat si societatea de proiect cu afiliatii partenerului privat;
n)garantiile de buna executie ce vor fi asigurate de partenerul privat;
o)asigurarile ce vor fi incheiate si mentinute pe parcursul derularii proiectului de parteneriat public-privat;
p)proceduri de preluare a drepturilor si obligatiilor partenerului privat de catre finantatorii proiectului si/sau un nou partener privat;
q)raspunderea contractuala, inclusiv sanctiunile si penalitatile aplicabile partenerului privat in cazul neexecutarii obligatiilor sale, in special in cazul neatingerii sau nementinerii obiectivelor ori indicatorilor de performanta, precum si, dupa caz, posibilitatea compensarii sumelor astfel datorate de partenerul privat cu platile datorate de partenerul public in temeiul contractului de parteneriat public-privat;
r)dreptul partenerului public de a modifica unilateral anumite parti ale contractului si dreptul partenerului public de a denunta unilateral contractul, precum si conditiile de exercitare a acestor drepturi in conformitate cu prevederile art. 35, inclusiv modalitatea de stabilire si plata a eventualei compensatii datorate partenerului privat;
s)mecanisme de impartire a profitului;
t)procedura si limitele subcontractarii;
u)cauzele de incetare a contractului si conditiile in care se asigura continuitatea serviciului public realizat in cadrul parteneriatului public-privat;
v)orice alte aspecte care, in conformitate cu prevederile prezentei legi, sunt parte a contractului de parteneriat public-privat.

Articolul 33
(1)Durata contractului de parteneriat public-privat se stabileste, in principal, in functie de perioada de amortizare a investitiilor ce urmeaza sa fie realizate de catre societatea de proiect si in functie de modalitatea de finantare a acestor investitii.
(2)Stabilirea duratei se va face astfel incat:
a)sa se evite restrictionarea artificiala a concurentei;
b)sa se asigure un profit rezonabil pentru domeniul respectiv, ca urmare a exploatarii bunului/bunurilor ce formeaza obiectul proiectului;
c)sa se asigure un nivel rezonabil si suportabil al preturilor pentru serviciile ce formeaza obiectul proiectului, ce urmeaza sa fie platite de catre beneficiarii serviciilor.

Articolul 34
(1)Partenerul public poate constitui, in conditiile legii, in beneficiul societatii de proiect, cu privire la bunuri destinate realizarii proiectului si asupra carora are dreptul de a dispune, in conditiile legii:
a)drepturi de concesiune asupra bunurilor proprietate publica sau drepturi nascute din inchirierea bunurilor proprietate publica;
b)drepturi de superficie sau drepturi de folosinta asupra bunurilor proprietate privata.
(2)Partenerul privat sau societatea de proiect, dupa caz, nu va putea subconcesiona, in tot ori in parte, bunurile, serviciile sau lucrarile concesionate si nu va putea incredinta realizarea obiectului contractului unei alte persoane, cu exceptia cazurilor anume prevazute de prezenta lege.

Articolul 35
(1)Din motive exceptionale legate de interesul public, partenerul public poate modifica unilateral sau, dupa caz, denunta unilateral contractul de parteneriat public-privat, cu respectarea urmatoarelor conditii:
a)aceasta posibilitate, inclusiv categoriile de motive exceptionale legate de interesul public, a fost inclusa in documentatia de atribuire, intr-o modalitate clara, precisa si neechivoca, precum si in contractul de parteneriat public-privat;
b)modificarea contractului nu altereaza natura generica a contractului initial;
c)cu notificarea prealabila a partenerului privat si a societatii de proiect.
(2)In sensul prezentei legi, pot constitui motive exceptionale legate de interesul public aspecte precum cele legate de sanatatea publica, protectia mediului, standarde de siguranta si calitate, suportabilitatea tarifului de catre utilizatorii serviciului, necesitatea de a asigura accesul neingradit la un anumit serviciu public .
(3)In cazul in care modificarea ori denuntarea unilaterala a contractului ii aduce un prejudiciu, partenerul privat are dreptul la o justa despagubire, stabilita potrivit prevederilor normelor de aplicare a legii, modalitatea de determinare fiind prevazuta in contractul de parteneriat public-privat.




Afişează LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 233/2016    Parteneriat public-privat    Achizitii publice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati