din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1321 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat

LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat

  Publicat: 26 Dec 2016       7389 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGE nr. 233 din 24 noiembrie 2016 privind parteneriatul public-privat

Publicata in Monitorul Oficial nr. 954 din data de 25 noiembrie 2016

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Soldul din care reiese o insuficienta a resurselor in raport cu nevoile, in cursul unei perioade date;
Etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Prestatia la care partile sau numai una din ele se obliga.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.

Articolul 19
(1)Studiul de fundamentare trebuie sa evidentieze urmatoarele elemente principale, care justifica, din punct de vedere economic, implementarea proiectului:
a)gradul de suportabilitate a proiectului si comparatia optiunilor/aranjamentelor contractuale alternative pentru implementarea proiectului;
b)structura de distribuire a riscurilor pentru fiecare optiune alternativa de implementare a proiectului;
c)caracterizarea proiectului prin raportare la deficitul public si la datoria publica, calculate conform metodologiei aplicabile in baza legislatiei Uniunii Europene;
d)finantabilitatea proiectului;
e)eficienta economica a proiectului.
(2)Continutul si procedura de realizare si actualizare a studiului de fundamentare, inclusiv elementele principale prevazute la alin. (1), se vor detalia in normele de aplicare a prezentei legi.

Articolul 20
(1)Gradul de suportabilitate a proiectului reprezinta posibilitatea generica a proiectului de a mobiliza resursele financiare necesare acoperirii costurilor.
(2)Gradul de suportabilitate a proiectului priveste capacitatea financiara a partenerului public si a oricaror altor entitati publice implicate necesare indeplinirii obligatiilor de natura financiara asumate in cadrul contractului de parteneriat public-privat si, dupa caz, capacitatea financiara a beneficiarilor directi ai utilizarii bunului/bunurilor sau serviciului public ce formeaza obiectul parteneriatului public-privat.

Articolul 21
Studiul de fundamentare va cuprinde o identificare a categoriilor de riscuri aferente implementarii proiectului, cuantificarea acestora si o prezentare a unor alternative de alocare a riscurilor intre partile contractante, in functie de capacitatea fiecarei parti de a gestiona riscul asumat.

Articolul 22
Din studiul de fundamentare trebuie sa rezulte in ce masura obligatiile care urmeaza sa fie asumate de catre partenerul public in temeiul contractului de parteneriat public-privat afecteaza limitele de datorie publica si deficit bugetar, calculate conform metodologiei aplicabile in baza legislatiei Uniunii Europene.

Articolul 23
(1)Studiul de fundamentare trebuie sa analizeze si sa stabileasca finantabilitatea proiectului in regim de parteneriat public-privat.
(2)Un proiect este considerat finantabil daca structura sa tehnica, financiara si juridica permite, in conditiile pietei, atragerea de credite si/sau a altor resurse financiare, in vederea asigurarii finantarii proiectului pe toata durata de viata a acestuia.

Articolul 24
Eficienta economica a proiectului este demonstrata prin intocmirea si includerea, in cadrul studiului de fundamentare, a unei analize cost-beneficiu, structura si obiectivele acesteia urmand a fi realizate in conformitate cu prevederile normelor de aplicare a legii.
CAPITOLUL III: Procedura de atribuire a proiectului de parteneriat public-privat

Articolul 25
Proiectele de parteneriat public-privat sunt atribuite potrivit prevederilor Legii nr. 98/2016, cu completarile ulterioare, ale Legii nr. 99/2016 sau ale Legii nr. 100/2016, dupa caz, in functie de obiectul contractului si modalitatea in care studiul de fundamentare prevede transferul unei parti semnificative a riscului de operare de natura economica, in legatura cu exploatarea lucrarilor si/sau a serviciilor in cauza.

Articolul 26
Procedura de selectie a partenerului privat include si procedura de atribuire necesara incheierii contractului de parteneriat public-privat cu societatea de proiect.

Articolul 27
Daca in cadrul procedurii de selectie nu se poate semna contractul de parteneriat public-privat, in conditiile legii, cu niciunul dintre investitorii privati care au depus oferte, partenerul public are dreptul de a lansa o noua procedura .

Articolul 28
(1)In cazul aplicarii prevederilor art. 39, procedura de selectie a noului partener privat se face cu respectarea prevederilor art. 25.
(2)In situatia in care, in baza contractului de parteneriat public-privat aplicabil, partenerul public are raporturi juridice directe cu finantatorii proiectului, desemnarea noului partener privat de catre partenerul public se va face, in conditiile legii, pe baza consultarii cu finantatorii proiectului, in conformitate cu prevederile contractului de parteneriat public-privat in cauza.
(3)In cazul in care nu poate fi incheiat contractul cu un nou partener privat, partenerul public va rezilia contractul de parteneriat public-privat in cauza.

Articolul 29
Prevederile Legii nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor se aplica in mod corespunzator.

Articolul 30
Contractul de parteneriat public-privat incheiat in conformitate cu prevederile prezentei legi este contract administrativ.
CAPITOLUL IV: Dispozitii privind contractul de parteneriat public-privat

Articolul 31
(1)In situatia asocierii unor entitati publice in vederea atribuirii si incheierii unui contract de parteneriat public-privat, acestea trebuie sa stabileasca, in acordul de asociere:




Afişează LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 233/2016    Parteneriat public-privat    Achizitii publice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati