din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1241 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat

LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat

  Publicat: 26 Dec 2016       7387 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGE nr. 233 din 24 noiembrie 2016 privind parteneriatul public-privat

Publicata in Monitorul Oficial nr. 954 din data de 25 noiembrie 2016

Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

Investitorul privat desemnat castigator al procedurii de atribuire care incheie un contract de parteneriat public-privat dobandeste calitatea de partener privat.
SECTIUNEA 4: Finantarea proiectului de parteneriat public-privat

Articolul 10
Finantarea investitiilor care se realizeaza in cadrul proiectelor de parteneriat public-privat se poate asigura, dupa caz:
a)integral, din resurse financiare asigurate de partenerul privat; sau
b)din resurse financiare asigurate de partenerul privat, impreuna cu partenerul public.

Articolul 11
Partenerul privat asigura finantarea necesara realizarii investitiilor din resurse proprii si/sau din resurse atrase din partea unor finantatori.

Articolul 12
Partenerul public poate contribui la finantarea realizarii investitiilor cu resurse financiare publice provenind exclusiv din fonduri externe nerambursabile postaderare si din contributia nationala aferenta acestora, in conditiile prevazute de legislatia Uniunii Europene.

Articolul 13
(1)Partenerul public va putea contribui la realizarea proiectului de parteneriat public-privat prin una sau mai multe dintre urmatoarele modalitati, in conditiile specificate in normele de aplicare a prezentei legi:
a)constituirea anumitor drepturi in favoarea societatii de proiect sau partenerului privat, in conditiile legii;
b)aporturi in numerar la capitalul social al societatii de proiect;
c)asumarea unor obligatii de plata fata de partenerul privat sau societatea de proiect;
d)acordarea de garantii, in conditiile legii, in favoarea finantatorilor proiectului de parteneriat public-privat care sunt institutii de credit sau institutii financiare.
(2)Contributia partenerului public la proiectul de parteneriat public-privat se va face in conditiile reglementarilor privind ajutorul de stat, utilizarea fondurilor publice si, respectiv, incadrarea in limitele prevazute de lege cu privire la deficitul bugetelor publice si datoria publica.
(3)In cazul in care, prin contractul de parteneriat public-privat, se stabilesc in sarcina partenerului public obligatii de plata ce vor implica utilizarea fondurilor publice, creditele de angajament si creditele bugetare necesare vor fi incluse in bugetele publice corespunzatoare, in conditiile legii.
(4)Partenerul public poate efectua plati din fonduri publice catre societatea de proiect ori partenerul privat exclusiv pe parcursul operarii si intretinerii proiectului realizat in parteneriat public-privat, cu exceptia participarii la finantarea investitiilor care se realizeaza in cadrul proiectului, in conditiile prevazute la alin. (1) si la art. 12.

Articolul 14
(1)Prin contractul de parteneriat public-privat, partenerul public va putea transmite sau constitui, in favoarea societatii de proiect, dreptul de a colecta si utiliza pentru derularea proiectului tarife de la utilizatorii bunului/bunurilor sau serviciului public ce formeaza obiectul proiectului de parteneriat public-privat. Tipurile de tarife si nivelul acestora se reglementeaza in conditiile legii.
(2)Veniturile proiectului rezultate din colectarea tarifelor de catre societatea de proiect se completeaza cu obligatiile de plata ale partenerului public catre societatea de proiect sau partenerul privat, dupa caz, conform prevederilor contractului de parteneriat public-privat.

Articolul 15
Beneficiarul direct al utilizarii bunului/bunurilor sau serviciului public ce formeaza obiectul parteneriatului public-privat poate fi, in conditiile stabilite prin contractul de parteneriat public-privat, fie partenerul public ori o alta entitate publica, fie publicul in general.

Articolul 16
(1)Partenerul privat sau, dupa caz, societatea de proiect poate constitui garantii cu privire la creantele si drepturile detinute in temeiul contractului de parteneriat public-privat, exclusiv in favoarea finantatorilor proiectului de parteneriat public-privat care sunt institutii de credit sau institutii financiare si numai pe durata contractului de parteneriat public-privat.
(2)Partenerul privat poate constitui garantii asupra actiunilor sau partilor sociale detinute in societatea de proiect, exclusiv in favoarea finantatorilor proiectului de parteneriat public-privat care sunt institutii de credit sau institutii financiare si numai pe durata contractului de parteneriat public-privat.
(3)Prin contractul de parteneriat public-privat se va conveni modalitatea de preluare sau de stingere a garantiilor prevazute la alin. (1) si (2), in ipoteza incetarii contractului inainte de expirarea termenului pentru care a fost incheiat, in vederea protejarii interesului public si a intereselor finantatorilor proiectului.
CAPITOLUL II: Pregatirea proiectului de parteneriat public-privat

Articolul 17
In vederea incheierii unui contract de parteneriat public-privat este necesara parcurgerea urmatoarelor etape:
a)pregatirea studiului de fundamentare de catre partenerul public pe baza unui studiu de fezabilitate;
b)in cazul proiectelor de investitii publice medii si semnificative, parcurgerea etapelor specifice este reglementata de cap. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 25/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
c)parcurgerea procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat;
d)semnarea contractului de parteneriat public-privat.

Articolul 18
(1)Initiativa realizarii unui proiect in regim de parteneriat public-privat apartine partenerului public.
(2)Pentru initierea unui proiect de parteneriat public-privat, partenerul public initiator intocmeste un studiu de fundamentare.
(3)Pentru intocmirea studiului de fundamentare, partenerul public poate contracta, in conditiile legii, servicii de consultanta tehnica, economica si juridica.
(4)Costurile generate de realizarea studiului de fundamentare se suporta de catre partenerul public.




Afişează LEGEA nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 233/2016    Parteneriat public-privat    Achizitii publice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati