ANEXA: DEFINITII 1. Administrarea padurilor - totalitatea activitatilor cu caracter tehnic, economic si juridic desfasurate de ocoalele silvice de regim si de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva in scopul asigurarii gestionarii durabile a padurilor, cu respectarea regimului silvic 2. Amenajament silvic - studiul de baza in gestionarea padurilor, cu continut tehnico-organizatoric, juridic si economic, fundamentat ecologic. In elaborarea amenajamentului silvic este obligatorie parcurgerea urmatoarelor etape: a) sedinta de preavizare a temei de proiectare - Conferinta I de amenajare, cu participarea: 1. sefului de proiect si a expertului CTAP din partea unitatii specializate autorizate; 2. sefului ocolului silvic care asigura administrarea sau serviciile silvice si, dupa caz, a proprietarului; 3. administratorului/custodelui ariei naturale protejate, in situatia in care aceasta este constituita partial sau total peste fondul forestier; 4. reprezentantului structurii judetene sau regionale pentru protectia mediului; 5. reprezentantului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura sau, dupa caz, al structurii teritoriale de specialitate a acesteia; b) receptia lucrarilor de teren care se realizeaza in ultimul an de aplicare a amenajamentului silvic, premergator anului de organizare a sedintei de preavizare a solutiilor tehnice - Conferintei a II-a de amenajare, cu participarea: 1. sefului de proiect si a expertului CTAP din partea unitatii specializate autorizate; 2. sefului ocolului silvic care asigura administrarea sau serviciile silvice si, dupa caz, a proprietarului; 3. reprezentantului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura sau, dupa caz, al structurii teritoriale de specialitate a acesteia; c) sedinta de preavizare a solutiilor tehnice - Conferinta a II-a de amenajare se organizeaza in anul urmator anului in care se realizeaza receptia lucrarilor de teren, cu participarea: 1. sefului de proiect si a expertului CTAP din partea unitatii specializate autorizate; 2. sefului ocolului silvic care asigura administrarea sau serviciile silvice si, dupa caz, a proprietarului; 3. administratorului/custodelui ariei naturale protejate, in situatia in care aceasta este constituita partial sau total peste fondul forestier; 4. reprezentantului structurii judetene sau regionale pentru protectia mediului; 5. reprezentantului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura sau, dupa caz, al structurii teritoriale de specialitate a acesteia; d) analiza si avizarea in Comisia tehnica de avizare pentru silvicultura din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura. Pana la aprobarea amenajamentului silvic, elaborat in conditiile prezentei legi, se aplica prevederile sedintei de preavizare a solutiilor tehnice. Neavizarea amenajamentului silvic in Comisia de avizare pentru silvicultura in acelasi an in care se organizeaza sedinta de preavizare a solutiilor tehnice determina suspendarea aplicarii prevederilor amenajamentului silvic pana la data la care acesta este avizat. Este obligatorie verificarea modului de aplicare a prevederilor amenajamentelor silvice cel putin o data la jumatatea perioadei de valabilitate a acestora, conform metodologiei aprobate prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura. 3. Amenajarea padurilor - ansamblul de preocupari si masuri menite sa asigure aducerea si pastrarea padurilor in stare corespunzatoare din punctul de vedere al functiilor ecologice, economice si sociale pe care acestea le indeplinesc si este activitate de dezvoltare tehnologica 4.
Conflict de competenta functionala intre sectiile instantei. Actiune introdusa de personalul silvic. Determinarea naturii juridice a actelor contestate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Sentinta civila nr. 8/3.03.2020
Conflict negativ de competenta ivit intre instanta civila si instanta de contencios administrativ. Despagubiri pentru lipsa de folosinta a terenului apartinand fondului forestier. Natura civila a pretentiilor Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 90 din 16 ianuarie 2020
Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019
Decizia C.C.R. nr. 197/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 171/2010 si OG 2/2001 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 51/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutI.alitate a unor dispozitii din Codul Silvic Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Bugetul persoanei juridice de drept public nu stabileste in concret ce sporuri se acorda sau nu, astfel ca nementionarea sporului nu echivaleaza cu neacordarea sa Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 202/2017, in sedinta publica din 07.03.2017
Sporul de risc prevazut de Codul silvic se aplica intregului personal silvic fara a fi necesara dovada indeplinirii altor conditii Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 190/2017, in sedinta publica din 28 februarie 2017
Codul silvic. Obligatia acordarii sporului de risc de 25% Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 10/2017, in sedinta publica din data de 09 ianuarie 2017
Teren apartinand fondului forestier. Calitate procesuala activa a Regiei Nationale a Padurilor Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr.412 din 23 februarie 2016
Legea nr. 50/1991. Anulare autorizatie de construire. Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 3529 din 13 septembrie 2012
Masurile simplificare pentru taxarea anumitor operatiuni Sursa: EuroAvocatura.ro