din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1170 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Legea 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice

Legea 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice

  Publicat: 23 Jun 2015       29001 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Legea 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice

1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Act normativ care cuprinde principiile si cele mai importante reglementari referitoare la relatiile sociale ce formeaza obiectul specific al dreptului civil:
Pierdere a unor drepturi ca urmare a unei condamnari sau a neexercitarii unui drept.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;

(1) Creditorul titular al unei creante ce beneficiaza de o cauza de preferinta poate solicita instantei competente, cu citarea debitorului, ridicarea suspendarii prevazute la art. 34 cu privire la creanta sa si valorificarea imediata, in afara procedurii de insolventa, a bunului asupra caruia poarta cauza de preferinta, daca:
a) valoarea obiectului garantiei este pe deplin acoperita de valoarea totala a creantei garantate cu acel obiect; si
b) nu exista o protectie corespunzatoare a creantei garantate in raport cu obiectul garantiei, din cauza diminuarii valorii obiectului garantiei sau existentei unui pericol real ca aceasta sa sufere o diminuare apreciabila sau a lipsei unei asigurari a obiectului garantiei impotriva riscului pieirii sau deteriorarii; si
c) obiectul cauzei de preferinta nu prezinta importanta pentru indeplinerea planului de rambursare a datoriilor.
(2) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile in cazul in care obiectul garantiei este imobilul locuinta a familiei cu privire la care nu s-a prevazut in planul de rambursare ca urmeaza sa fie valorificat.
(3) Valoarea bunului asupra caruia poarta cauza de preferinta se va stabili printr-o evaluare efectuata de catre un evaluator, pe cheltuiala creditorului.

Art. 36 - Situatia contractelor in curs de derulare
(1) Contractele in derulare la data admiterii in principiu a deschiderii procedurii se considera mentinute, art. 1.417 din Codul civil nefiind aplicabil. Orice clauze contractuale de desfiintare a contractelor in derulare, de decadere din beneficiul termenului sau de declarare a exigibilitatii anticipate pentru motivul deschiderii procedurii sunt nule.
(2) Prin planul de rambursare a datoriilor se stabileste situatia contractelor prevazute la alin. (1) pe durata procedurii.

Art. 37 - Drepturile si obligatiile debitorului
(1) Pe durata procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor, debitorul are urmatoarele obligatii:
a) sa coopereze activ cu comisia de insolventa si administratorul procedurii si sa puna la dispozitia acestora informatiile si inscrisurile solicitate, in vederea verificarii conditiilor pentru deschiderea procedurii, elaborarii planului de rambursare a datoriilor si evaluarii modului de executare a acestuia;
b) sa efectueze platile catre creditori la termenele stabilite in planul de rambursare a datoriilor si sa execute orice alte masuri prevazute in plan;
c) sa comunice administratorului procedurii, trimestrial, o situatie cu privire la executarea planului de rambursare la care sa anexeze dovezile referitoare la platile efectuate, precum si o situatie cu privire la orice alte acte supuse supravegherii administratorului procedurii, potrivit art. 39 si, respectiv, comisiei de insolventa, potrivit art. 38; aceste situatii vor fi comunicate creditorilor de catre administratorul procedurii;
d) sa desfasoare, in conditiile legii, potrivit abilitatilor si pregatirii sale profesionale, o activitate producatoare de venituri sau sa caute un loc de munca mai bine remunerat, iar in situatia pierderii locului de munca, din motive neimputabile, sa depuna toata diligenta rezonabila pentru obtinerea unui nou loc de munca;
e) sa informeze administratorul procedurii cu privire la obtinerea oricaror venituri suplimentare fata de nivelul estimat in planul de rambursare, precum si cu privire la orice reducere a salariului sau a oricaror alte venituri estimate;
f) sa informeze administratorul procedurii cu privire la dobandirea, cu orice titlu, inclusiv din mosteniri sau donatii, de bunuri sau servicii a caror valoare depaseste salariul minim pe economie;
g) sa participe la cursuri/programe de educatie financiara organizate in aplicarea prezentei legi;
h) sa informeze administratorul procedurii cu privire la orice schimbare a domiciliului sau a resedintei principale nu mai tarziu de 5 zile de la producerea schimbarii.
(2) Pe durata executarii planului de rambursare, debitorul poate incheia, fara acordul administratorului procedurii, orice acte referitoare la bunurile neurmaribile, precum si orice acte care sunt necesare pentru intretinerea sa si a persoanelor aflate in intretinerea sa, in limita cheltuielilor aprobate pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil. In ceea ce priveste bunurile urmaribile, debitorul va putea face, fara acordul administratorului procedurii, doar acte de administrare si conservare, care nu diminueaza si nu pun in pericol valoarea acelui bun sau a altor bunuri ale debitorului.
(3) Pe durata executarii planului de rambursare a datoriilor, debitorul nu poate contracta noi imprumuturi decat cu acordul comisiei de insolventa, sesizata de administratorul procedurii, si numai pentru rezolvarea unei situatii grave si urgente de pericol pentru viata sau sanatatea sa ori a persoanelor aflate in intretinerea sa.
(4) Daca in planul de rambursare a datoriilor s-a prevazut valorificarea unor bunuri din averea debitorului, aceasta va fi realizata de administratorul procedurii, dispozitiile Codului de procedura civila aplicandu-se in mod corespunzator, iar sumele astfel obtinute vor fi distribuite in conditiile prezentei legi.
(5) In cazul transferului de proprietate asupra unui bun imobil, debitorul informeaza notarul public cu privire la faptul ca se afla intr-o procedura de insolventa si depune inscrisul constatator al acordului administratorului procedurii la instrainare.

Art. 38 - Atributiile comisiei de insolventa in perioada de executare a planului de rambursare
(1) Comisia de insolventa supravegheaza executarea planului de rambursare, astfel cum a fost aprobat de creditori sau confirmat de instanta.
(2) In indeplinirea atributiilor de supraveghere, comisia:
a) avizeaza rapoartele bianuale ale administratorului procedurii privind executarea planului de rambursare;
b) aproba contractarea de noi imprumuturi;
c) verifica indeplinirea de catre administratorul procedurii a atributiilor ce ii revin acestuia potrivit prezentei legi;
d) aproba cererea de modificare a planului de rambursare in conditiile art. 41 alin. (4);
e) inlocuieste, daca exista motive temeinice, administratorul procedurii;
f) indeplineste orice alte atributii prevazute de prezenta lege.

Art. 39Atributiile administratorului procedurii pe durata executarii planului de rambursare
(1) Pe durata executarii planului de rambursare, administratorul procedurii indeplineste urmatoarele atributii:
1. monitorizeaza urmatoarele acte realizate de debitor:
a) platile catre creditori, conform planului de rambursare;
b) plata creantelor curente;
c) cheltuielile pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil, cum ar fi: cheltuieli legate de intretinerea debitorului si a familiei sale, chiria pentru locuinta familiei, daca este cazul;
d) orice schimbare a locului de munca;
e) masurile pentru recuperarea creantelor al caror titular este debitorul;
f) instrainarea unor bunuri neurmaribile;
g) situatia financiara a debitorului, pe baza rapoartelor trimestriale depuse de acesta, pe care o reevalueaza din perspectiva necesitatii modificarii planului de rambursare;
2. aproba, in prealabil, urmatoarele:
a) incheierea de acte de dispozitie privitoare la bunuri urmaribile;
b) incheierea altor contracte care pot afecta situatia patrimoniala a debitorului, cu exceptia contractelor de imprumut;
3. avizeaza, prealabil sesizarii comisiei de insolventa, contractarea de noi imprumuturi, in conditiile prezentei legi;
4. intocmeste rapoartele bianuale privind executarea planului de rambursare, pe baza informatiilor furnizate trimestrial de catre debitor, precum si a verificarilor proprii, rapoarte pe care le depune la comisia de insolventa si le comunica creditorilor si asigura accesul creditorilor, spre consultarea dosarului;
5. sesizeaza comisia de insolventa in legatura cu orice modificare a situatiei financiare a debitorului, care ar necesita modificarea planului de rambursare sau care ar impiedica executarea planului de rambursare; in acest scop, verifica, cel putin bianual, registrele publice relevante;
6. intocmeste raportul final, in termen de 30 de zile de la finalizarea planului, prin care confirma executarea planului de rambursare, raport pe care il comunica creditorilor, ce il pot contesta in termen de 7 zile de la comunicare; in termen de 15 zile de la ramanerea definitiva a raportului, sesizeaza comisia de insolventa in vederea inchiderii procedurii;
(2) Impotriva masurilor administratorilor adoptate in aplicarea prezentei proceduri poate fi formulata plangere la comisia de insolventa, in termen de 7 zile de la luarea la cunostinta, dar nu mai tarziu de 30 de zile de la adoptarea masurii. Decizia comisiei de insolventa de solutionare a plangerii se comunica contestatorului si se publica in Buletinul procedurilor de insolventa, putand fi contestata la instanta competenta, in termen de 7 zile de la comunicare .





Afişează Legea 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 151/2015    Insolventa pf    Insolventa persoane fizice    Faliment persoana fizica    Falimentul persoanei fizice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.